Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@02:40:56 GMT

لذت رکاب زدن در مسیر یونجه‌زاری

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۰۲۱۷

لذت رکاب زدن در مسیر یونجه‌زاری

همشهری آنلاین _ حسن حسن‌زاده: در روزگاری که هنوز جاده جدید امامزاده داود(ع) در محدوده کن ساخته نشده بود، دسترسی به آستان مقدس این امامزاده تنها از روستای فرحزاد و مسیر خاکی و صعب‌العبور آن امکانپذیر بود؛ جاده‌ای کوهستانی که چون از دل اراضی کشت یونجه می‌گذشت، بخشی از آن به نام مسیر یونجه‌زاری معروف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ساخت جاده جدید امامزاده داود(ع) که ازآبادی کن می‌گذرد، مسیر یونجه‌زاری از رونق افتاد.

اگرچه این جاده قدیمی دیگر برو بیای گذشته را ندارد و خبری از کاروان‌های زائران نیست اما طبیعت بکر آن مقصد بسیاری از گردشگران است. علاوه بر ورزش پیاده‌روی و کوهپیمایی که روزهای آخر هفته طبیعت‌دوستان را به این جاده دل‌انگیز جذب می‌کند، چند سالی است که جاده امامزاده داود(ع) در محله فرحزاد به محل مورد علاقه دوچرخه‌سواران تبدیل شده است. رکاب زدن در این مسیر با دوچرخه‌های کوهستان از ابتدای جاده خاکی امامزاده داود(ع) در محله فرحزاد شروع می‌شود و تا گردنه شاه‌نشین ادامه دارد.

علاوه بر لذت رکاب زدن در این مسیر کوهستانی، تماشای جاذبه‌های طبیعی آن هم دلیل دیگری است که در مقاطع مختلف سال دوچرخه‌سواران بسیاری را به جاده امامزاده داود(ع) می‌کشاند. ورزشکاران در ادامه مسیر با گذر از اشترگردن به ایستگاه ۷ تله‌کابین توچال می‌رسند. از این نقطه به بعد می‌توانند پس از هماهنگی با مسئولان تله‌کابین از طریق جاده آن تا محله ولنجک رکاب بزنند و به محدوده شهری برسند. طول تقریبی این مسیر ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر است.

کد خبر 631949 برچسب‌ها همشهری محله امامزاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله امامزاده امامزاده داود ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرماندار شهرستان مهر گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر، راه ارتباطی شهر شیرینو در شهرستان کنگان استان بوشهر به طرف تنگ توکلی در بخش اسیر شهرستان مهر به دلیل ریزش کوه مسدود است.
حمزه محمدی افزود: همچنان ریزش کوه در این جاده ادامه دارد و مسیر در محدوده شهرستان کنگان مسدود شده است.

فرماندار مهر از رانندگان خواست برای سفر به استان بوشهر از مسیر‌های فاریاب، اخند و یا دارالمیزان، جم و عسلویه تردد کنند.
وی از شهروندان  هم خواست تا پایان بارندگی و بهبود وضعیت از این مسیر آمد و شد نکنند.

دیگر خبرها

  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • قلعه حسن صباح هنوز هم دست نیافتنی است
  • مسدودی مسیر در محور روستایی ساردوئیه جیرفت
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند