Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@23:07:50 GMT

ارزانی پراید رویا شد! / قیمت پراید چند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۰۳۹۱

ارزانی پراید رویا شد! / قیمت پراید چند؟

 آخرین قیمت پراید ۱۱۱ در بازار حاکی از این آن است که این خودرو همچنان بیش از ۱۵۴ میلیون تومان قیمت دارد. این درحالیست که پیش از این بعد از مخالفت رسمی وزارت صمت با آزادسازی واردات خودرو روند صعودی قیمت پراید شروع شده بود اما پس از ارزانی اخیر قیمت دلار برخی انتظار نزولی شدن قیمت پراید را داشتند.

با این حال قیمت دلار ارزان شد، میزان تولید خودرو در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد بیشتر شد، میزان فروش خودروسازان حتی پنج درصد از تولید هم بیشتر شد و تعدادی از خودروهای دپویی خودروسازان وارد بازار شدند اما در نهایت قیمت پراید تکان نخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز تجارت‌نیوز نوشته بود: مدتی است که دیگر خط تولید پراید متوقف شده و دیگر تولید نمی‌شود. قرار بود در این روزهای نبود پراید در خط تولید، خودروهای جایگزین بتوانند تقاضا برای پراید را پاسخ دهند اما به نظر می‌رسد خودروسازان در تحقق این هدف ناکام مانده‌اند.

آن طور که تاکنون اعلام شده میزان تقاضا در بازار خودرو تا سالانه به سه میلیون دستگاه هم می‌رسد اما خودروسازان حتی به یک میلیون خودرو تولیدی هم دست نیافته‌اند. هرچند آنها اعلام کرده‌اند که میزان خودروهای معوق در طرح‌های پیش‌فروش را به کمترین حد ممکن طی سال‌های اخیر رسانده‌اند اما طبق آخرین گزارش سازمان بازرسی میزان خودروهای ناقص در پارکینگ به ۱۴۰ هزار خودرو می‌رسد.

 ناتوانی خودروسازان در تامین قطعات خودرو نیز به بحران فعلی دامن زده است.

بدین ترتیب در صورت تداوم وضعیت فعلی یعنی اگر گشایشی در آزادسازی واردات خودرو صورت نگیرد، خودروهای جایگزین پراید وارد بازار نشوند، احتمالا کاهش قیمت پراید کمی از دور از دسترس باشد. آیا ممکن است بازار پراید طبق انتظار عمل کند یا اینکه با وعده‌ها و اقدامات جدید این بازار متاثر خواهد شد؟/ تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار خودرو قیمت پراید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند

تین نیوز

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز اعلام کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی تشدید شده است و نسبت به توقیف این خودروها اقدام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بابک محبوب علیلو با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد می کند، افزود: طرح برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی در سطح کلانشهر تبریز به ویژه در مناطقی از جمله شهرک ولی عصر، رشدیه، ائل گلی و مرزداران به مرحله اجرا گذاشته شد.

محبوب علیلو اظهار کرد: به منظور برخورد با خودروهای هنجارشکن که با دستکاری اگزوز و تولید صداهای ناهنجار و یا نصب انواع کیت های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری شده و با انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی نظمی در معابر را به وجود می آورند، دستورات مقتضی صادر و به مبادی اجرایی ابلاغ شده است .

به گفته وی، با پیگیری های انجام شده در اجرای طرح یاد شده، نتایج مطلوب و رضایت شهروندان حاصل شده است.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه انواع خودرو که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقیله خود اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند، در سطح شهر تبریز به پارکینگ منتقل و با تحویل پلاک تعمیری و اعمال قانون، خودرو به وضعیت استاندارد برگشت داده شده است.

محبوب علیلو افزود: برای صیانت از حقوق عامه تعداد ۴۲۰ فقره اعمال قانون نسبت به تخلفاتی همچون آلودگی صوتی و موارد دستکاری شده در تبریز انجام پذیرفته و اجرای این طرح تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به خودروهایی که در معابر به ویژه بزرگراه ها و اتوبان ها خلاف جهت تردد می کنند، گفت: حرکت خلاف جهت و نیز دنده عقب خودروها در اغلب مواقع حادثه آفرین شده و خسارات جانی و مالی متوجه شهروندان می کند که در این خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی باید بدون اغماض این گونه خودروها را توقیف کند و برخورد لازم قانونی با رانندگان مربوطه به عمل آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو