Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مصطفی کواکبیان، احمد همتی و شماری از اصلاح‌طلبان استان سمنان در قالب بنیاد توسعه متوازن سمنان با استاندار سمنان دیدار کردند؛ اما در این نشست چه گذشت؟

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در دیدار با اعضای بنیاد توسعه متوازن سمنان که امروز در استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به معضل کم‌آبی به‌عنوان بزرگ‌ترین مشکل اساسی استان و اهمیت حفظ و تأمین منابع آبی جدید برای این منطقه گفت: با توجه به شرایط خاص منابع آبی استان و ضرورت مصرف بهینه آب، باید تلاش کرد تا با تغییر در شیوه‌های مصرف آب و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری، کشت محصولات کم‌آب بر و تغییر الگوی کشت از منابع آبی موجود استان محافظت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در شرایط موجود باید با تدبیر و مدیریت صحیح، امور را پیش ببریم تا دغدغه جدیدی برای مردم ایجاد نکنیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵ هزار نفر بهره‌بردار در بخش کشاورزی و بیش از دو هزار نفر فارغ‌التحصیل در رشته‌های مرتبط با کشاورزی در استان سمنان فعالیت دارند، خواستار استفاده مفید از این ظرفیت به‌منظور توسعه استان به‌ویژه ارتقا و رشد در بخش کشاورزی شد.‌

هاشمی با ذکر اینکه برای سرمایه‌گذاران در استان سمنان مانع‌تراشی نشود، گفت: توسعه متوازن استان از غرب تا شرق شعار راهبردی من است.

استاندار سمنان وجود امنیت پایدار و امید بالا به زندگی را از شاخص‌های قابل‌توجه در استان سمنان دانست و عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان باید تلاش کرد تا پتانسیل‌های گردشگری در استان سمنان به تمام مخاطبان معرفی شود.

در این نشست، شماری از اعضای بنیاد توسعه متوازن سمنان، نظرات خود را با استاندار سمنان در میان گذاشتند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان اصلاح طلبان کواکبیان استاندار سمنان بنیاد توسعه سمنان پتانسیل های گردشگری استان سمنان استاندار سمنان استان سمنان توسعه متوازن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،یوسف نوری روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شهید سلیمی نکا، افزود: با پیگیری های انجام شده از سوی وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور طرح نیروگاه شهید سلیمی نکا با هدف رفع مشکلات برق منطقه مورد پیگیری قرار گرفته و این طرح حیاتی در مازندران به شدت در حال پیشرفت است.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه پسروی آب دریای خزر یکی از مشکلات تامین برق در مازندران بوده است که برای رفع آن می بایست تدابیری در این راستا اندیشیده شود، اظهار داشت: نیروگاه نکا به دلیل قدمت بالا و با توجه به پسروی آب دریای خزر و تجهیز و نوسازی این طرح عظمیم جوابگوی نیاز منطقه نبوده است.

وی گفت: برای رفع مشکلات تامین برق، نیروگاه نیازمند اجرای طرح توسعه بوده که امیدواریم با قول مساعدی که داده شده این مشکلات برطرف شود.

استاندار مازندران از طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شهید سلیمی نکا، از سوله و زیرساخت های این طرح بازدید و طی تماسی با وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیر رفع مشکلات اعتباری و دیگر موارد برای تسهیل در روند اجرای این طرح شد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکاء مازندران به ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است.

دیگر خبرها

  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی