Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه اکبری هنرمند عکاس افغانستانی مقیم ایران که در نمایشگاه «هم‌خانه» خانه هنرمندان ایران حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علت حضور خود در این نمایشگاه توضیح داد: من با ۵ عکس در این نمایشگاه حضور دارم. همچنین پدرم و خواهرم نیز از هنرمندان حاضر در نمایشگاه «هم‌خانه» هستند. پدرم محمدموسی اکبری در سال ۶۵ از دانشگاه تهران در رشته گرافیک فارغ‌التحصیل شده است و ما ساکن ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من ۱۵ سال است که به هنر عکاسی مشغول هستم.

وی گفت: طی چند سفری که به افغانستان داشتم سعی کردم چهره رنج‌دیده اما نه به معنای سراسر غم‌انگیز مردم افغانستان را نشان دهم. برای مثال در یکی از کارهایم که زنی میان دو ستون آسیب دیده از جنگ با برقعی آبی رنگ به تصویر کشیده شده است، مفهوم زن برایم اهمیت داشت، ضمن اینکه تلاش و صبر کردم تا ابر نیز میان دو ستون قرار بگیرد و عکاسی کنم.

این هنرمند با اشاره به شرایط و موقعیت جدید افغانستان، خوانش آثار هنرمندان این کشور را متأثر از شرایط کنونی دانست و تصریح کرد: مشکلاتی همیشه بوده و هست اما به اعتقاد من، با توجه به شرایط کنونی افغانستان شاید برداشت‌های جدید و درک دیگری نیز از آثار صورت بگیرد و این کارها مفاهیم خود را بیشتر بروز بدهند. برای مثال در یکی از عکس‌ها که نمایشی از جشن باستانی نوروز و به طور کلی بر اشتراکات فرهنگی افغانستان با ایران تاکید دارد، بیلبوردها به زبان فارسی معرفی کننده مسائلی در افغانستان است و به طور کلی عکس‌های شرایط اجتماعی را بهتر به تصویر می‌کشند.

وی در پایان با اشاره به سوژه‌های عکاسی‌اش در ایران گفت: وقتی در ایران هستم غالباً طبیعت را برای سوژه عکاسی‌ام انتخاب می‌کنم اما در سفر به افغانستان بیشتر به سراغ سوژه‌های اجتماعی می‌روم.

نمایشگاه «هم‌خانه» به کوشش هنرمندان افغانستانی مقیم ایران و حمایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و همکاری خانه هنرمندان ایران از ۱۶ تا ۲۶ مهر در دو گالری استاد ممیز و زمستان خانه در جریان برگزاری است و همه روزه (به جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۵ تا ۲۰ از علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی میزبانی می‌کند.

نمایشگاه «هم‌خانه» با نمایش ۶۸ اثر از ۱۶ هنرمندان در رشته‌های مختلف نقاشی، مجسمه، عکس، مینیاتور و نگارگری و… درحال برگزاری است. محمدحسین احمدی، محمد ارزگانی، زهرا اسماعیلی، بتول اکبری، محمدموسی اکبری، ثریا جعفری، بتول رحیمی، زارا رسولی، حمیده سهرابی، شکیلا عالمی، علیخان عبداللهی، بهرامشاه محمودی، حکیمه قنبری، محمدمهدی میرزایی و فاطمه میرزایی دیگر هنرمندان شرکت کننده در این رویداد هستند.

کد خبر 5326400

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه هنرمندان ایران افغانستان عکاسی زهرا اسماعیلی محمدحسین احمدی سریال ایرانی تئاتر ایران جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان برنامه تلویزیونی حضور هنر ایران در جهان نقاشی فیلم سینمایی موسیقی ایرانی اصغر کفشچیان مقدم فیلم کوتاه شبکه سه سیما محمد خزاعی دفتر موسیقی وزارت ارشاد گروه هنر و تجربه هم خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ نمونه آثار هنری با موضوع روددزی‌های سنتی خراسان به نمایش گذاشته شده است.

علی صفرنژادافزود: موضوع اصلی این آثار برگرفته و اقتباس از نقوش فرهنگی، تاریخی و سنتی و هندسی خراسان و ایران است.

وی گفت: جقه دوزی، قلاب‌دوزی‌های ارومیه و رشت، بلوچ دوزی و آینه دوزی‌های سیستان و بلوچستان، پته دوزی‌های کرمان و سمنان و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه بزرگ خراسان افزود: این هنرمند در کنار نمایشگاه برپا شده در موزه بزرگ خراسان، به صورت کارگاهی نیز در حال تولید رودوزی‌های سنتی است.

 

دیگر خبرها

  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان