Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شعار هفته سلامت روان با عنوان"سلامت روان در جهانی نابرابر"  افزود: در زمان حاضر ۱۳ مرکز مشاوره عمومی و ۱۷ مرکز تخصصی روانشناختی در زمینه های کودک و نوجوان، سلامت جنسی، تحصیلی – تربیتی، کودکان با نیازهای ویژه، یک مرکز سلامت روان و یک مرکز مشاوره دولتی در شهر زنجان و پنج دفتر مشاوره دولتی در شهرستانهای ابهر، خدابنده، طارم، ماهنشان، ایجرود فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی  با هدف بهبود سلامت تماس گیرندگان ایجاد شده است، اضافه کرد: خط مداخله در بحران ۱۲۳ بهزیستی در زمان بروز بحران هایی چون خودکشی، خشونت و کودک آزاری، فرار، بدسرپرستی، بی‌سرپرستی، بی‌سرپناهی از جمله تمهیدات ایجاد شده برای کمک به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.

این مسوول با بیان اینکه تاکنون ۳هزارو ۱۵۵ پرونده برای بیماران روانی مزمن در بهزیستی استان زنجان تشکیل شده است گفت: هم اکنون ۲ مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران اعصاب و روان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کند و بیش از یک‌هزارو ۶۰۰ نفر از این افراد مستمری بگیر و مابقی از سایر خدمات بهره مند هستند.

محمدی با اشاره به نقش سمن ها و موسسات خیریه در آگاهسازی و سلامت روان جامعه نیز افزود: موسسات خیریه و سمن‌های حوزه سلامت می‌توانند نقش زیادی در ارتقای سلامت روان جامعه، پیشگیری، غربالگری و درمان بیماری‌ها و رفع عوامل منفی موثر برسلامت روان داشته باشند.

به گفته وی، هم اکنون در سطح استان در ۲ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی بیماران اعصاب و روان روزانه نزدیک به ۱۰۰ نفر، خدمات توانبخشی، اجتماعی، مشاوره، آموزش خانواده و حرفه آموزی از قبیل فرشبافی و صنایع دستی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هدف بهداشت روان یا سلامت روانی، رسیدن به آرامش و رضایت باطن است، ادامه داد: بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی است، به شکلی که فرد بتواند عملکرد موفقیت آمیز در  کارکردهای ذهنی و در نتیجه انجام فعالیت های سازنده، داشتن روابط مناسب با دیگران، توانایی سازگاری با تغییرات و رویارویی مؤثر با حوادث ناگوار زندگی داشته باشد.

این مسوول، با اشاره به فعالیت خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲  شب در ۲ شیفت فعال، خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره ای تلفنی به صورت رایگان در زمینه های فردی، خانوادگی، کودک و نوجوان و مشاوره پیش از ازدواج و ...توسط  مشاوران و روان شناسان صدای مشاور ارایه می شود.
محمدی به طرح "محب" نیز اشاره کرد و افزود: این طرح به  ارایه خدمات آموزشی، روان شناختی و اجتماعی به افرادی که در اثر وقوع بلایای طبیعی و یا انسان ساخت آسیب دیده اند می پردازد.

وی اظهار داشت: اطلاع رسانی و آموزش های حوزه سلامت روان در محله ها جهت آشنایی با بحران های احتمالی و نحوه مواجهه و برخورد با عوارض آن از اقدامات اجتماع محور این برنامه است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: پس از بروز حادثه یا بحران، کارشناسان مربوطه (روان شناس و یا مددکار اجتماعی) با مراجعه به محل حادثه ابتدا غربالگری انجام می دهند و متناسب با آن فرد را برای دریافت خدمات تخصصی روان شناختی و یا مددکاری اجتماعی به یکی از مراکز مشاوره ارجاع می دهند تا بتوانند مشاوره و خدمات مددکاری دریافت کنند.

برچسب‌ها مشاوره کودک آزاری اداره کل بهزیستی استان زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشاوره کودک آزاری اداره کل بهزیستی استان زنجان مشاوره کودک آزاری اداره کل بهزیستی استان زنجان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌

ایسنا/زنجان مدیر امور اجتماعی اداره‎‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی در سال گذشته به ۱۴۵ واحد رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد ۷ درصدی داشت.

سجاد اوجاقلو در گفت‌‍وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد واحدهای تولیدی واجد شرایط در استان دارای خانه های بهداشت کارگری هستند، اظهار کرد: هم اکنون تعداد کمی از واحدهای تولیدی که مشمول راه‌اندازی خانه بهداشت هستند در استان باقی مانده است که تاسیس خانه بهداشت در آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت، ادامه داد: ارائه خدمات رفاهی و استراحتگاهی برای کارگران در شهرهای سیاحی و زیارتی جزو برنامه‌ها قرار دارد، چرا که ارائه خدمات رفاهی جزو نکات مورد تاکید است و در این راستا در سال گذشته به ۲۳۲۰ کارگر و خانواده‌هایشان خدمات ارائه شده است.
 
اوجاقلو با اشاره به ارائه خدمات ورزشی به کارگران نیز خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌های فرهنگ کار افزایش داده شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشند. داشتن جامعه کارگری با نشاط و پویا بهره‌وری را افزایش می‌دهد و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل