Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اظهارات اخیر محمد خاتمی مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی در فضای چپ زده به وجود آمد، گفت: آقای خاتمی زمانی به آقای رحیم پور ازغدی گفته بود «چرا نهج البلاغه را شرح می‌دهید و این حرف‌های چپی و سوسیالیستی را می‌زنید، نباید این حرف‌ها را بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اندیشه‌ای، کاری برای بشریت کرده باشد همین لیبرال دموکراسی غرب کرده است»

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه افکار این افراد متوجه مسائل غربی است، اظهار داشت: البته سواد دینی آقای خاتمی خوب است، چند وقتی که با هم مواجه بودیم متوجه شدم سواد دینی ایشان از رفقایشان خیلی بهتر است اما شیفتگی نسبت به غرب در رفتار و کردارشان دیده می‌شود و همین موضوع موجب طرح این دیدگاه‌هاست.

قانون اساسی، محتوای جمع‌گرایی دارد نه سوسیالیستی

توکلی با اشاره به اظهارات خاتمی مبنی بر اینکه در قانون اساسی چپ زدگی مشاهده می شود، گفت: قانون اساسی نیز به دلیل مظالم شاه و بدکرداری اکثر سرمایه‌داران دارای محتوای جمع‌گرایی بود، این حرف درستی است اما هرکس به جمع گرایی معتقد باشد سوسیال نیست.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: به عنوان مثال میرحسین موسوی از نظر ایدئولوژیک سوسیال نبود بلکه از نظر اقتصادی سوسیالیست و دارای روحیه جمع گرایی بود.

وی با بیان اینکه من با برخی مواد قانون ملی کردن صنعت نفت مخالف بودم، اظهار کرد: در این قانون اعلام می‌شد همه چیز باید دست بخش خصوصی باشد اما سوال اینجاست که بخش خصوصی که هم بتواند، هم بخواهد و هم سالم باشد کجاست؟

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: شرکت‌های خصوصی و شخصیت‌های حقوقی خصوصی ۸۵ درصد کل سپرده‌های بانکی را در اختیار دارند اما تعدادشان ۵۸ صدم درصد کل سپرده‌داران است که این به معنای ظلم به مردم است.

وی با بیان اینکه گرایش به سرمایه‌داران در بین این گروه فکری وجود دارد، گفت: از ۴۵۷ میلیون حساب سپرده اشخاص حقیقی، ۱۹۱ هزار حساب بالای ۱۰۰ میلیون سپرده دارند که این حساب‌ها برای ۲۳ هزار نفر است یعنی ۴ دهم درصد کل سپرده گذاران، به عبارت دیگر این افراد مالک ۵۸ درصد سپرده‌ها هستند و ۹۶ درصد دیگر سپرده‌گذاران تنها مالک ۴۲ درصد سپرده‌ها می‌باشند.

دفاع از مردم به معنای افکار سوسیالیستی نیست

توکلی تصریح کرد: دفاع از مردم به معنای افکار سوسیالیستی نیست بلکه به معنای اسلام است.

وی اظهار داشت: در دولت آقای خاتمی مسعود نیلی به دستور جهانگیری وزیر وقت صنعت، کتابی را در موضوع استراتژی صنعتی ایران نوشت و حرف‌های عجیبی زد. بنده مقاله علمی علیه این کتاب نوشتم و به امضای ۱۰ نفر از جمله آقایان رفیع‌پور، لاهوتی، خوش‌چهره، سبحانی و نادران رساندم.

به خاتمی نامه نوشتم، من را متهم به نئومارکسیست کردند

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت ادامه داد: این مقاله را به شکل نامه برای آقای خاتمی فرستادم و اعلام کردم نیلی و دوستانش به دنبال برخی اهداف در انقلاب اسلامی هستند.

توکلی در تشریح این اهداف گفت: در سیاست داخلی نگاه آنها اینگونه بود که سیاستمداران باید حامی بخش خصوصی باشند و تمام قواعد را بر مبنای منافع بخش خصوصی برنامه‌ریزی کنند و عوامل اقتصادی یا باید بخش خصوصی باشند یا افرادی باشند که از سوی بخش خصوصی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در سیاست خارجی معتقد بودند باید سیاست‌های ایران با نظم جهانی تجانس داشته باشد و هرگونه موضع‌گیری اخلاقی و انسانی در خارج از مرزهای جغرافیایی ممنوع است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: در حوزه اجتماعی معتقد به حاکمیت سرمایه‌داری بودند و اعلام می‌کردند جمع‌گرایی به توسعه منجر نمی‌شود.

وی اظهار داشت: پس از انتشار این نامه در یکی از روزنامه‌ها به من بد و بیراه گفته و اظهار داشتند ما از نئومارکسیست‌ها خط می گیریم، در حالی که من با نئومارکسیست‌ها مخالف بودم.

توکلی تصریح کرد: ده ها برنده جایزه نوبل مخالف این تفکر بودند اما هیچکدام هم مارکسیست نیستند.

وی این سیاست‌ها را غلط و برخلاف بشریت خواند و گفت: ۴۰ درصد سرمایه و ثروت آمریکا در اختیار یک دهم درصد مردم است. ما با سوسیالیست کاری نداریم اما با چپاول مردم مخالفیم.

کد خبر 5326733

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون اساسی احمد توکلی رفیع پور انقلاب اسلامی ایران اسحاق جهانگیری رحیم پور ازغدی سید محمد خاتمی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس وزارت امور خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان محمد باقر قالیباف ارتش جمهوری اسلامی ایران افغانستان رزمایش برجام نیروی هوافضای سپاه دولت سیزدهم تفریغ بودجه ارتش پاکستان آقای خاتمی جمع گرایی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان