Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تشکل‌های مختلف دانشجویی شیراز طی بیانیه‌ای خواستار .....

شدند، در متن این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی
دانشجو و دانشگاهی قشر برگزیده جامعه اند؛ این تعارف نیست. شماها امید آینده کشورید. در واقع پاره دل ملت و دلبستگی بلندمدتِ ملت شما هستید.»   "رهبر معظم انقلاب"

مدتی از سفرهای استانی آیت الله رئیسی، ریاست جمهوری محترم، به چندین استان و شهر می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفرهایی که حرکتی مغفول مانده در جهت ساخت دولتی مردمی است و ضمن تقویت اعتماد عمومی، آشنایی مسئولان کشوری با مشکلات و موانع کف جامعه را به دنبال دارد. آنچه مهم است ادامه چنین رویکرد تعاملی و عموم خواه و افزایش بازدید از اقصی نقاط کشور با تقسیم نظارت بر برنامه­‌های استانی و شهری بر مسئولان کشوری و استانی است.

شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)، مقصد هفتمین سفر رئیس جمهور محترم و هیئت همراه ایشان بود.

مسئله مهمی که انتقاد جدی جنبش دانشجویی در جریان این سفر را به‌دنبال دارد، عدم نگاه به دانشگاه و دانشجویان است.

ما دانشجویان انقلابی دلسوزانه منتقد اینگونه برنامه ریزی­‌ها که منجر به افزایش ناامیدی و فاصله بدنه دانشجویی با دولت می‌گردد، هستیم؛ چرا که نگاه دانشجوگریزانه برخی مسئولین استانی و کشوری در جریان سفرهای استانی می­‌تواند، عَلمی در دست بدخواهان باشد تا جامعه نخبگانی و متفکرانِ جهادیِ انقلابیِ محرک را به حاشیه رانده و حایلی میان جوانان که، موتور پیشران حرکت کشورند، با دولت ایجاد نمایند.

در همین حال، برخی از جریان­ها و چنگ اندازانی که در تلاشند جوانان را بازیچه دست جریان­های سیاسی بسازند و با عدم دخالت جوانان و بی تفاوت کردن دانشجویان نسبت به تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، در مسیر رو به رشد انقلاب و حرکت کشور، عرصه را برای سیاست­‌بازی و قدرت طلبی به نام سیاست­‌های نظام بازگشایند. دامن زدن به تنزل ارتباط جامعه نخبگانی و دانشجویی با دولت و سایر دستگاه­ها تبعاتی در سیر تکامل و توسعه این مسیر دارد.

دانشجویان مؤذنان جامعه اند؛ قشری که نه وابستگی دارد و نه واهمه‌­ای در اظهار نظر. رسالت جنبش­‌های دانشجویی بازتاب و انعکاس "صدای مردمی" است.

"آرمان‌خواهی"، "مطالبه‌گری" و "پرسش‌گری" مبتنی بر مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی وظیفه‌ای است که مبانی دینی بر عهده یکایک ما قرار داده است و از وظایف دانشجویی است که به تعبیر امام راحل، نسلی استثنایی است.

به ‌واقع، شایسته‌ حکومت اسلامی آن است که مدیران و مسئولان با گشاده‌رویی خود را در معرض نقد و سؤال قرار داده و مسئولیت پذیرانه پاسخ گویند تا شاهد افزایش سلامت و کارآمدی نظام در راستای پیاده کردن اهداف انقلاب و خدمت به مردم باشیم. لذا جنبش دانشجویی، بیان دیدگاه و نظرات خود را حقی مسلم می‌داند و هرگونه بی‌­توجهی به خود را برنمی‌­تابد. 

اهمال کاری مسئولین و دست اندرکاران برنامه ریزی سفر استانی ریاست جمهوری به شیراز در تخصیص فرصتی، جهت اظهار نظرات و مطالبات دانشجویان قابل چشم پوشی نیست.

اگرچه دقایقی پیش از جلسه، دعوت رسمی را لغو نمودند و با بی‌نظمی بسیار در روند اجرای برنامه­‌ها مواجه شدیم، اما ضمن انتقاد از این رویکرد در سفرها و برنامه­‌های گذشته، همچون دانشگاه یاسوج و دانشگاه تهران، از سوی جنبش دانشجویی، در برهه های حساس گذشته نه چندان دور نیز، نگرش مسئولان در قبال دانشگاه و دانشجو، تعامل محور بوده و تغییر این رویکرد بعد از ایامی خاص، سوال و ابهامی برای این قشر از جامعه بر جای می‌گذارد.

ایجاد ناهماهنگی و بی نظمی در اجرای برنامه­‌ها، عدم حضور نمایندگان یا وزرای هیئت دولت در میان جامعه دانشجویی و همچنین عدم تعریف جایگاه نمایندگان دانشجویی و نخبگان و بعضا اصناف کارگران، بازاریان، تولیدکنندگان و... از سوی مسئولان استانی مرتبط، امری است که حساسیت بدنه انقلابی جنبش دانشجویی را برآن وا داشت تا با صیانت از ارزش و جایگاه خود، مراتب انتقاد جدی و دلسوزانه تشکل­های اسلامی و انقلابی را بیان نماید.

اینک ضمن اعلام آمادگی در جهت میزبانی هریک از نمایندگان و یا وزرای هیئت دولت در دانشگاه‌­های شیراز، امید است، عنایت و اهتمام کافی در تعریف جایگاه دانشجویان در جریان برنامه ریزی سفرهای استانی پیش رو صورت پذیرد و پایانی باشد بر رویکرد فعلی و از مسئولین و دست اندرکاران برگزاری جلسه و تمام نهادهای ذیربط، خواستار پاسخگویی شفاف و دقیق به ابهامات و سوالات موجود، پیرامون ناهماهنگی­‌ها و دانشجوگریزی به جهت تنویر افکار عمومی هستیم.

والسلام علی من یخدم الحق
امضاکنندگان:

-انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
-مجمع دانشجویی آرمان (عدالتخواه) دانشگاه شیراز
-جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
-مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز

-مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز

-انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز
-انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی
-ستاد یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
-هیئت اباصالح دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
-جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه شیراز هیئت دولت دانشگاه علوم پزشکی دانشجویان دانشگاه اسلامی دانشجویان جنبش دانشجویی دانشگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی بعداز ظهر امروز یک شنبه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در اعلام حمایت و همبستگی با آزادی خواهان حامی مردم غزه در جهان، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در دانشگاه آمریکا در سطح دنیا امر بسیار مبارکی می‌باشد که منجر به یک جریان انقلاب دانشجویی شود و ارکان نظام سلطه آمریکا را به لرزه در می‌آورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دهه ۶۰ بیان داشت: راه قدس از کربلا می‌گذرد، اولین پله آزادی کربلا بود که سفر اربعین اتفاق بزرگ و تمدن سازی بود به دنبال آن راه قدس در پیش است.

رئیس دانشگاه شهرکرد به تأکیدات سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است، اشاره و یادآور شد: آمریکا به دانشجویان دانشگاه‌های خود رحم نمی‌کند و دانشجویان را به طرز فجیع بازداشت می‌کند.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی که سال ۵۷ در کشور شکل گرفته، پیام انقلاب اسلامی می‌باشد و گفتمان نظام اسلامی است.

پیرعلی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی، آمریکایی و دولت‌های آنها اغتشاشی در ایران شکل می‌گیرد مداخله می‌کنند، ایران به هیچ وجه این کاررا نمی‌کند، ما بیشتر عقبه فکری برای دانشجویان هستیم و پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۳، گفتمان انقلاب اسلامی اکنون توسط دانشجویان در آمریکا شنیده شده است.

وی با اشاره به وتو ۳ مرتبه‌ای آمریکا در متوقف نمودن کشتار و نسل کشی مردم غزه در سازمان ملل اشاره و گفت: آمریکا میدانی وارد گود کشتار مردم مظلوم در غزه شده است.

پیرعلی افزود: اسرائیل ابزاری برای استکبار می‌باشد تا نقشه‌های آمریکا را در منطقه پیاده کند و دیگر کاربرد اصلی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به جنبش دانشجویی در آمریکا اذعان داشت: این جنبش مورد حمایت دانشجویان دانشگاه شهرکرد و کشور می‌باشد و ما حمایت معنوی خود را اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: از سال ۵۷ بیشتر روز قدس و آرمان‌های انقلاب، آرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را دنبال کردیم.

وی درباره عملیات وعده صادق بیان داشت: حمله موشکی تحمیل اراده جمهوری اسلامی بر صهیونیست بود؛ فضا
به نفع جبهه مسلمین تغییر کرده و اولین بار است که هیمنه رژیم صهیونسیتی شکسته شده، ملت‌ها پشتوانه قوی نظامی را احساس می‌کنند.

پیرعلی در پایان کلام اظهار کرد: با حمایت معنوی و تمدن سازی که در محوریت اسلام شکل گرفته در سراسر جهان و با حضور دانشجویان عدالت خواه در کشورهای آمریکا، اروپا و… رویداد بسیار مهمی رقم بخورد و شر جرثومه فساد صهیونیستی و آمریکا از سر بلاد اسلامی و مسلمان کوتاه شود.

کد خبر 6091241

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد