Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دادگاه استیناف تونس از آغاز تحقیقات درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور اسبق این کشور در فرانسه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، الحبیب الترخانی، سخنگوی دادگاه استیناف تونس اعلام کرد: تحقیقاتی براساس دستور وزیر دادگستری درباره اظهارات اخیر المنصف المرزوقی، رئیس جمهور پیشین تونس آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المرزوقی سه شنبه در مصاحبه با شبکه "فرانس ۲۴" خرسندی خود را از تصمیم شورای دائم سازمان بین المللی فرانکوفون(کشورهای فرانسه زبان) برای به تأخیر انداختن اجلاس سران این سازمان که قرار بود نوامبر در تونس برگزار شود، اعلام کرد.

المنصف المرزوقی همچنین پیشتر طی اظهاراتی در جریان تظاهرات مخالفان قیس سعید، رئیس جمهور تونس در پاریس از فرانسه خواسته بود برای کمک به تونس و مداخله علیه تدابیر فوق العاده قیس سعید وارد عمل شود.

قیس سعید پیشتر نخست وزیر تونس را برکنار و اختیارات پارلمان را تعلیق کرد.

وی پنجشنبه طی اظهاراتی از وزیر دادگستری خواست تحقیقاتی را علیه کسانی که در خارج علیه تونس توطئه می‌کنند، آغاز کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تونس منصف المرزوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است