Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان ۱۴ هزار میلیارد تومان است.

دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم در نشست شورای بخش کشاورزی با استاندار لرستان اظهار کرد: ازجمله وظایف اساسی وزارت جهاد کشاورزی امنیت و سلامت غذایی، حفاظت از منابع پایه شامل آب و خاک، جنگل و مرتع برای آیندگان و حمایت از نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۵۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان وجود دارد و حدود ۶۰۰ هزار نفر از بخش کشاورزی ارتزاق می‌کنند که اشتغال آن نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر است.

حسنی‌مقدم افزود: ۸ هزار فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند.

وی با یادآوری اینکه قبل انقلاب کمتر از ۵۰۰ هزار تن حجم تولیدات استان بوده است، افزود: هم‌اکنون این آمار به ۲.۹ میلیون تن رسیده و تقریباً ۶ برابر شده که جهش عظیمی در این حوزه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: هم‌اکنون ارزش افزوده محصولات کشاورزی لرستان ۱۴ هزار میلیارد تومان است و بخش کشاورزی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد اقتصاد استان را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بر اساس سند آمایش، محور و مدار توسعه استان کشاورزی، دامپروری و سپس گردشگری است، ادامه داد: استان ما نزدیک به ۲.۸ میلیون هکتار مساحت دارد که ۱.۲ میلیون هکتار آن جنگل است و رتبه دوم را بعد از استان فارس داریم.

وی با اشاره به ۷۸۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان، میزان مرتع این استان را نیز ۸۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: شاه بیت توسعه‌نیافتگی این منطقه در وجود ۶۰۰ هزار هکتار دیم‌زار در مقابل ۱۸۵ هزار هکتار زمین آبی است که باید حدود ۱۵۰ هزار هکتار زمین دیم تبدیل به آبی شوند تا به متوسط کشور برسیم.

حسنی‌مقدم تخصیص آب لرستان را نیز یک میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: ۱۱ درصد آب‌های کشور را داریم و سالانه ۱۲ میلیارد مترمکعب آب از استان خارج می‌شود که ما فقط نظاره‌گر هستیم درحالی‌که حداقل ۱.۷ میلیارد مترمکعب تخصیص می‌خواهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان نظام مهندسی کشاورزی انقلاب لرستان استان فارس کشاورزی لرستان جهاد کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی