Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان اردبیل گفت: 60 درصد شبکه فاضلاب شهر اردبیل اجرایی و عملیاتی شده است.

مسعود امامی یگانه 24 مهرماه  اظهار کرد: 42 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان اردبیل در نظر گرفته شده که بخشی از این منابع تاکنون پرداخت و بخش دیگری نیز تا پایان امسال جذب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اجرای شبکه فاضلاب اردبیل به طول یک‌هزار و 400 کیلومتر اشاره کرد و گفت: 60 درصد این پروژه اجرایی شده و از 100 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای احداث این شبکه 30 میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

فرماندار شهرستان اردبیل به احداث چهار تقاطع غیرهمسطح در شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: در ورودی‌های این شهر و با همکاری شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیا این تقاطع‌ها در حال احداث است که 250 میلیارد تومان برای احداث آنها هزینه خواهد شد.

امامی یگانه پیشرفت تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر اردبیل از سمت آستارا را 90 درصد و همچنین تجهیز کارگاه برای احداث تقاطع بسیج را یادآور شد و تصریح کرد: تا اواخر سال آینده این تقاطع‌های غیرهمسطح در چهار نقطه شهر اردبیل به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی به احداث بیمارستان 500 تختخوابی نجف‌زاده و انجام مراحل فنداسیون و اسکلت این پروژه را یادآور شد و خاطر نشان کرد: مجتمع فرهنگی و توانبخشی ایثار اردبیل که مجهز به هتلینگ مجهز است، با صرف هزینه‌ای بالغ بر 24 میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

امامی یگانه در مورد پروژه در حال اجرای پل قدس اردبیل نیز اضافه کرد: با تزریق 188 میلیارد تومان اعتبار دولتی و همچنین منابع شهرداری این پروژه 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در محدوده شهرستان اردبیل 22 کیلومتر از بزرگراه اردبیل – سرچم افتتاح خواهد شد و در قالب تفاهمنامه‌ای که اخیرا با بانک عامل به امضا رسیده قرار است 400 میلیارد تومان منابع در قالب ماده 56 به این پروژه تزریق شود.

امامی یگانه در مورد طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل ادامه داد: 540 واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان اردبیل در حال ساخت است که 200 واحد آن تا پایان امسال به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی به افتتاح پروژه‌های هفته دولت در شهرستان اردبیل اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط کرونایی و وضعیت قرمز ویروس منهوس کرونا افتتاح رسمی پروژه‌ها در این شهرستان انجام نشد اما در موعد مناسب افتتاح همزمان پروژه‌ها را به صورت تجمیعی شاهد خواهیم بود.

فرماندار شهرستان اردبیل اظهار کرد: در گرامیداشت هفته دولت 88 طرح اقتصادی، تولیدی و عمرانی در شهرستان اردبیل با صرف اعتباری بالغ بر 677 میلیارد تومان افتتاح شده است.

امامی یگانه تصریح کرد: از این تعداد پروژه 18 طرح تولیدی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری است که برای اجرای این پروژه‌ها 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده تا فرصت اشتغال برای 320 نفر فراهم آید.

وی افتتاح 70 پروژه عمرانی را با اعتباری بالغ بر 377 میلیارد تومان یادآور شد و افزود: از مهمترین طرح‌های تولیدی و صنعتی شهرستان که در این ایام به بهره‌برداری رسید، طرح تولید پروفیل، فولاد، تولید اسباب‌بازی با مشارکت بخش خصوصی و همچنین هتل چهار ستاره در شهر اردبیل بوده است.

امامی یگانه در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی پروژه آبیاری تحت فشار در دشت اردبیل با هدف افزایش راندمان آبیاری به تعداد 14 طرح افتتاح شد و چندین مجموعه دامپروری، سردخانه و فرآوری محصولات کشاورزی افتتاح شد.

وی مهمترین پروژه‌های افتتاحی را در این ایام اورژانس اجتماعی بهزیستی با صرف اعتبار هفت میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: مدیریت درمان تأمین اجتماعی در بیمارستان سبلان، افتتاح اورژانس و مرکز جامع تصویربرداری و دیالیز را هدف‌گذاری کرده که 80 میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.

امامی یگانه به افتتاح هفت طرح هادی روستایی و تعدادی از طرح‌های عمران و آبادانی روستایی در شهرستان اردبیل اشاره کرد و گفت: در دانشگاه محقق اردبیلی سالن کارگاه دانشکده فنی و یادمان شهدای گمنام با صرف 17 میلیارد تومان، آمفی‌تئاتر موزه دفاع مقدس با هشت میلیارد تومان و پروژه‌های نیرورسانی با 17 میلیارد تومان در شهرستان اردبیل به میمنت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی از گازرسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در شهرستان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: طرح‌های ارتباطی و نصب آنتن‌های بی‌.تی.اس و اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی با گرامیداشت این هفته افتتاح شد و قرار است بزرگترین مجتمع آموزشی با نام حیات طیبه در 18 کلاس درس در شهرستان اردبیل افتتاح شود که 14 میلیارد تومان منابع برای تکمیل آن صرف شده است.

امامی یگانه در مورد پروژه‌های راکد و نیمه تعطیل صنعتی در شهرستان اردبیل نیز بیان کرد: 22 واحد راکد و تعطیل شده این شهرستان به چرخه تولید بازگشتند تا زمینه اشتغال بیکاران فراهم آید که در این زمینه 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز انجام شده است.

فرماندار شهرستان اردبیل در مورد آخرین شرایط کرونایی در شهر اردبیل نیز ادامه داد: عمده بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در شهرستان اردبیل است و ما همچنان وضعیت بحرانی را در این شهرستان شاهد هستیم به طوری که روزانه 200 نفر مراجعه سرپایی به بیمارستان‌ها و 900 نفر به مراکز بهداشتی انجام می‌دهند و 800 بیمار بستری در بیمارستان‌های شهرستان داریم.

وی از سرعت گرفتن واکسیناسیون در اردبیل با راه‌اندازی پنج مرکز تجمیعی خبر داد و گفت: تاکنون در شهرستان اردبیل 25 درصد جمعیت در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروژه های عمران شهری فاضلاب شهری پل قدس استانی اجتماعی فرماندار شهرستان اردبیل شهرستان اردبیل بهره برداری امامی یگانه میلیارد تومان شهر اردبیل افتتاح شد پروژه ها تا پایان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها

بخش عمده‌ای از مطالبه عمومی مردم بندرعباس با عزم جدی که در دولت سیزدهم دیده می‌شود بالاخره قرار است بعد از سال‌ها وعده ‌وعید نهایتا تا سال آینده به نتیجه برسد و بخش مهمی از فاضلاب شهر جمع‌آوری و مشکلات فعلی به حداقل برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فاضلاب یکی از مهم‌ترین مشکلات سالیان اخیر در شهر بندرعباس بود که به ویژه ورود آن به دریا موجی از اعتراضات مردمی و محیط زیستی را در پی داشت. 

بر همین مبنا در دولت گذشته طرح ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب به صنایع غرب این شهر آغاز شد در آن دولت البته این طرح به نتیجه نرسید اما با آغاز به کار دولت سیزدهم شاهد پیشرفت چشمگیر این پروژه هستیم. 

استاندار هرمزگان در این رابطه گفت: پروژه فاضلاب یکی از نیازهای اساسی شهر بندرعباس است، این پروژه در ابتدای دولت یک بخش توسعه محدود بود کل قراردادهای منعقد شده آن نهایتا 17 میلیارد تومان بود اما الان به بیش از 3 هزار میلیارد تومان قرارداد رسیده که بخشی قابل توجهی نیز پرداخت شده است. 

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت پروژه قابل قبول است و 3 فاز از پروژه به پایان رسیده افزود: سه فاز دوم هم آغاز شده و پیشرفت مناسب و مطابق برنامه دارند یک سری مشکلات هم وجود دارد یکی از مسائل ثبت سفارش و مسائل ارزی است که برای تامین آن از تهران پیگیری خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم پوشش کامل شهر بندرعباس در این طرح اظهار داشت: این پروژه بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد این میزان همه فاضلاب بندرعباس را پوشش نمی‌دهد اما مشکل اساسی را حل می‌کند اما لازم است این پوشش به تمام سایر طرح‌ها از جمله نهضت ملی مسکن و مسکن مهر نیز برسد.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته و پیش‌بینی آینده شهر بندرعباس این پروژه 15 سال آینده نیاز شهر را پوشش می‌دهد گفت: برنامه داریم تا سال 1404 این پروژه و بخش‌هایی که آغاز شده به پایان برسد فعلا متناسب با برنامه، پروژه در حال انجام است.

استاندار هرمزگان ضمن بازدید از آخرین پیشرفت های فازهای ‌‌شش‌گانه این پروژه بزرگ ضمن برگزاری جلسه با مسئولان طرح، مسائل اصلی و مشکلات مهم پیش‌روی این پروژه را احصا کرد وی در خصوص مسائل دیرینه فاضلاب بندرعباس از جمله ورود فاضلاب برخی محلات به خورها و سپس به دریا و تصمیمات اخذ شده برای حل این مسائل با اشاره به سه مسئله مهم فاضلاب بندرعباس شامل ریختن مستقیم فاضلاب از برخی محلات به خورها، فرسودگی خطوط فاضلاب و شکستگی لوله‌ها و افزودن برخی تأسیسات برای رفع آلودگی فاضلاب گفت: بر همین اساس در جلسه مشترک مصوب شد از 130 کیلومتر بافت لوله و شبکه فرسوده در فاز اول 38 کیلومتر به فوریت آغاز شود. 

وی ادامه داد: پروژه ایجاد شبکه فاضلاب در محلاتی هم که فاضلابشان مستقیم به خورها می‌ریزد و در طرح اولیه فاضلاب دیده نشده‌اند با سرعت بیشتری از محل مولد سازی املاک دولت آغاز خواهد شد و تا 18 ماه آینده بخش عمده ای از فاضلابی که به خورها ریخته می‌شود جمع آوری کنیم و نوسازی لوله‌ها را نیز سرعت ببخشیم.  

حال با وجود پیشرفت قابل توجه این پروژه، آیا تاکنون طرح تصفیه فاضلاب و انتقال پساب به صنایع توانسته اثر مثبتی بر فاضلاب این شهر و مسائل محیط زیستی بگذارد؟

شجاعی مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس در پاسخ به این سوال با اشاره به اینکه طرح ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب با پیشرفت خوبی در حال انجام است گفت: در دو فاکتور مهم توانسته‌ایم فاضلاب شهر بندرعباس را به استانداردهای زیست محیطی برسانیم و سایر شاخصها نیز طی یک ماه آینده مورد ارزیابی از سوی محیط زیست استان قرار خواهد گرفت. 

به گزارش تسنیم، اما آنچه مهم است ذکر این مطلب است که بخش عمده ای از مطالبه عمومی مردم بندرعباس با عزم جدی که در دولت سیزدهم دیده می‌شود بلاخره قرار است بعد از سالها وعده و وعید نهایتا تا سال آینده به نتیجه برسد و بخش مهمی از فاضلاب شهر جمع آوری و مشکلات فعلی به حداقل برسد. 

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان