Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع گفت: مین‌هایی که دشمنان از سر خباثت در خاک مقدس ما کاشته‌اند باعث شده است تا شهدای بزرگ پاکسازی میادین مین با دریادلی، در میدان دیگری از جهاد، جانانه از امنیت مردم عزیز به ویژه مرزنشینان، دفاع کنند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام وزارت دفاع، علی‌اکبر سلیمانی به همراه سردار میراحمدی رئیس مرکز مین زدایی کشور با خانواده شهیدان علی اکبری و سید مهدی جوادی (شهدای مرکز مین زدایی کشور) در ایلام دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع در این دیدار با بیان اینکه مجاهدان پاکسازی میادین مین دائما در حال جانفشانی، ایثار و فداکاری هستند تصریح کرد: مین‌هایی که دشمنان از سر خباثت در خاک مقدس ما کاشته اند باعث شده است تا شهدای بزرگ پاکسازی میادین مین با دریادلی، در میدان دیگری از جهاد، جانانه از امنیت مردم عزیز به ویژه مرزنشینان، دفاع کنند.

سلیمانی تصریح کرد: مجاهدان مرکز مین زدایی کشور بعضاً بازماندگان دوران سخت دفاع مقدس هستند که پس از حماسه آفرینی‌های متعدد در دوران دفاع مقدس، همچنان در میدانی دیگر در انتظار فیض شهادت هستند و در این راه پر خطر، لحظه‌ای تردید به دل راه نمی‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اینکه پاکسازی اراضی آلوده به مین تا چه میزان می‌تواند کمک کند تا دولت به اهداف توسعه پایدار دست پیدا کند، گفت: از جمله آثار مهم رفع این معضل در کشور به جز کاهش تلفات انسانی ناشی از برخورد با مین و مواد منفجره به جامانده از جنگ، احیای صد‌ها هزار هکتار از اراضی کشاورزی و هزاران هکتار از اراضی نفتی و توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و نشان دهنده این موضوع است که مین‌زدایی تا چه میزان می‌تواند در دستیابی به برخی از اهداف توسعه پایدار از جمله مهاجرت معکوس، پاکسازی اراضی کشاورزی و برداشت میلیون‌ها تن انواع نباتات، پاکسازی اراضی صنعتی، توسعه گردشگری، توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد شبکه‌های برق، گاز و آب، پاکسازی مناطق حفاظت شده زیست محیطی و حمایت از انواع گونه‌های جانوری، نقش بسزایی ایفا کند.

گفتنی است معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع به همراه رئیس مرکز مین زدایی کشور پس از دیدار با خانواده شهدای مرکز مین زدایی با حضور در منطقه قلاویزان شهرستان مهران، میدان مین منطقه‌ی والفجر ۱ در منطقه نهرعنبرشهرستان دهلران با گروه‌های پاکسازی میدان مین دیدار و گفت‌وگو کرد.   بیشتر بخوانید: وزیر دفاع: ارتقای دفاع و امنیت نظام در صدر اولویت‌ها قرار دارد   انتهای پیام/ برچسب ها: وزارت دفاع مرکز مین‌زدایی کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت دفاع مرکز مین زدایی کشور مرکز مین زدایی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند تا آسیب پذیری کشور در بخش اقتصاد را چاره‌اندیشی نماید و کام تلخ اقشار کم درآمد را تبدیل به شیرینی کند و این جز با یک حرکت هماهنگ همراه و همگام مثل عملیات وعده صادق محقق نمی‌شود و این توقع ما از دولت انقلابی و مردمی ریاست جمهور است که این اتفاق به بهترین وجه ممکن در بخش اقتصادی رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید با فعال کردن مراکز اقتصادی کشور و تقسیم کار دقیق و تشکیل مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور بتوانند رنج چند ساله تورم و کاهش ارزش پول ملی را به پایان برسانند .

خطیب جمعه کرمان عنوان کرد: ایران قوی الزاماتی دارد همانطور که در بخش نظامی آنقدر پیشرفت کرده‌ایم آنچنانکه عملیات وعده صادق را با افتخار هرچه تمام ‌تر دردنیای پرآشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌توانیم انجام دهیم و به نتیجه رساند، باید در بخش اقتصادی هم کشور در همین تراز و جایگاه قرار بگیرد.

وی همچنین شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: این امام بزرگوار دردوران امامت خود به بهترین وجه ممکن رهبری و امامت جامعه را آنطور که شایسته است به انجام رساندند، امامی که موسس حوزه‌های علمیه و مراکز فقه و فقاهت در تاریخ تشیع و اسلام است با پرورش شاگردان فراوان با تخصص‌های متعدد توانست بخش علم و فهم را در جامعه اسلامی به اوج خود برساند.

نماینده ولی فقیه در استان سپس به شرایط کنونی فلسطین اشاره کرد وگفت:درست است که فلسطین اشغالی وغزه با تقدیم شهدای بسیار در شرایط کنونی قرار دارد اما دنیا بداند و خود را آرام آرام آماده کند برای تحولات عظیم و بزرگی که اتفاق خواهد افتاد .

وی به نتیجه دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا در ۱۰ سال قبل اشاره کرد وگفت: امروز این عمل به بار نشست و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از مردم فلسطین قیام کرده‌اند، وقتی جنبش دانشجویی در دنیا متوجه شد که در مراکز و مجامع حقوقی بین الملل از مظلوم دفاع نمی‌کنند خود پرچم دفاع از مظلوم را به دست گرفته است.

مردم کرمان و برخی شهرستانها امروز پس از اقامه نماز جمعه در کنار یکدیگر با شرکت در راهپیمایی از مردم مظلوم غزه و مقاومت فلسطین و از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا حمایت کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس