Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:57:10 GMT

«مویدو»؛ مدرسه مجازی مبتکران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۳۱۱۰

«مویدو»؛ مدرسه مجازی مبتکران

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کرونا روند معمول زندگی را تغییر داده است و شاید یکی از قشرهایی که زندگیشان بیش از دیگران تحت تاثیر کرونا و محدودیت‌های اجتماعی ناشی از شیوع این بیماری قرار گرفت، دانش آموزان بودند.

با تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس شرایط تحصیل متفاوت‌تر از قبل شد و تجربه تازه ای را برای دانش آموزان رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در عین حال این اتفاق تازه فرصت‌های جدیدی را پیش روی تیم‌های خلاق قرار داد تا با خلاقیت و ایده‌های نو، امکانات تازه و قابل قبولی را پیش روی دانش آموزان قرار دهد.

یحیی دهقانی، مدیر عامل انتشارات مبتکران و موسس مدرسه مجازی مبتکران است. وی در گفت وگوی پیش رو اطلاعات جالبی از روند ایجاد این مدرسه و ویژگی‌های آن به شما خواهد داد.

۱- مویدو چیست؟

مویدو مخفف سه کلمه مبتکران، ویرچوال، اجوکیشن به معنی آموزش مجازی مبتکران است که آن را بعنوان مدرسه مجازی مبتکران نام گذاری کرده ایم.

۲- چرا مویدو؟

با توجه به ماهیت مویدو استفاده از آن، دانش آموز را بی نیاز از هر محتوای آموزشی و کمک درسی دیگر می کند. دانش آموزان با هر سطح تحصیلی با استفاده از مویدو به درک بهتر و عمیق‌تری از محتوای کتب درسی و بیشتر از آن می‌ رسند و همواره در رقابت با همکلاسی‌ های خود در سطح بالاتری قرار می‌گیرند.

مجموعه فیلم‌های مویدو ۴ هفته آموزشی جلوتر از بودجه بندی مدارس است همین امر موجب می‌شود دانش آموز مویدویی همیشه آماده و مسلط بر سر کلاس درس خود حاضر شود.

مویدو بر خلاف کلاس‌های آنلاین موجود، امکان تکرار و تمرین را به دانش آموزان می‌دهد بدون نگرانی از مشکلات احتمالی از قبیل قطعی اینترنت و نرسیدن به زمان برگزاری کلاس و در کنار مدرسه، پشتیبانی مطمئن برای تسلط شما بر محتوای درسی است.

تدریس توسط معلم‌های برگزیده سطح کشور و نظارت مولفان کتب درسی وزارت آموزش و پرورش به عنوان سرگروه‌های آموزشی برای کنترل بر کیفیت محتوا و نحوه تدریس

۳- مویدو برای چه مقاطع تحصیلی است؟

ساخت مویدو در سال گذشته در پایه‌های سوم ابتدایی تا نهم متوسطه و همچنین در سطح تیزهوشان پایه‌های ششم، هشتم و نهم آغاز شد که با توجه به استقبال خوبی که از آن شد امسال در پایه‌های پیش دبستانی و اول ابتدایی در حال تولید است. ضمناً پیش دبستانی برای اولین بار در ایران به صورت ۲ زبانه فارسی و انگلیسی تولید می‌شود.

۴- چه مباحثی در هر پایه تدریس می‌شود؟

تمام مباحث مصوب آموزش و پرورش که در برنامه کتب درسی آمده طی ۲۸ هفته آموزشی تدریس شده است. علاوه بر آن، مباحث سرگرمی و فوق برنامه نظیر خوشنویسی، هنر، روبیک، روباتیک و… نیز در کنار آن تدریس شده و آماده ارائه است.

۵- کلاس‌ها در چه زمانی شروع شده و تا کی ادامه دارد؟

با شروع سال تحصیلی هر هفته محتوای مربوط به یک هفته آموزشی بارگزاری می‌شود و تا انتهای اردیبهشت ۱۴۰۱ همین روال ادامه دارد و دانش آموزان می‌توانند تا پایان شهریور ماه به فیلم‌های خریداری شده دسترسی داشته باشند.

۶- چطور می‌توانیم به کلاس‌ها دسترسی داشته باشیم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت مویدو movieduir در ابتدا بخش‌هایی از فیلم‌ها که رایگان قرار داده شده است را ببینید و در صورتی که تمایل به استفاده داشتید در همان سایت اقدام به خرید کنید و فیلم‌ها همان جا در دسترستان قرار خواهند گرفت.

۷- آیا حضور در کلاس‌ها شرایط و زمان خاصی نیاز دارند؟

برای مشاهده فیلم تنها یک لپ تاپ، تبلت یا گوشی همراه که متصل به اینترنت باشد کافی است؛ (البته در صورت امکان گوشی موبایل نباشد چرا که به دلیل کوچک بودن سایز آن ممکن است یک سری مطالب خوانا نباشد) همچنین فیلم‌ها در پروفایل دانش آموزان ذخیره می‌شود و دیدن آنها محدود به زمان خاصی نیست و در هر ساعت از شبانه روز در دسترس خواهد بود.

۸- شهریه کلاس‌ها چطور است؟

با مراجعه به سایت می‌توانید از شهریه‌ها مطلع شوید، همچنین جهت آگاهی از تخفیفات دوره‌ای و جشنواره‌ها پیج اینستاگرام مویدو movieduir را دنبال کنید.

۹- چطور می‌توانیم متوجه شویم که چه کلاس و معلمی مناسب ما است؟

با مراجعه به سایت مویدو و بخش فیلم آموزشی می‌توانید به قسمت‌هایی از تدریس کلیه معلمان دسترسی داشته باشید و پس از مشاهده یک هفته کامل آموزشی با بررسی نحوه و شرایط تدریس، محتوای مورد علاقه تان را خریداری کنید. همچنین تیم مشاوران مویدو مشغول به ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان، والدین و اولیای مدرسه برای بهره مندی هر چه بهتر از خدمات این مدرسه هستند برای ارتباط با آنها با شماره‌های ۰۲۱۶۱۰۹۴۸۵۱-۸۵۳ حاصل فرمایید.

۱۰- ارزشیابی در مویدو چگونه است؟

در صورت تمایل می‌توانید در آزمون‌های آزمایشی مبتکران شرکت کنید تا ارزیابی هم صورت گیرد به این منظور با کارشناسان مویدو تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 5328926

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش مجازی کسب و کارهای اینترنتی آموزش آنلاین کسب و کار خرید آنلاین ساختمان سازی کتاب های کمک درسی گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو صنعت خودروسازی کاشت نهال و درخت اندروید کسب و کارهای اینترنتی قهوه شامپو آنتی باکتریال قطعات خودرو مجازی مبتکران دانش آموزان کلاس ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر از این تعداد بازماندگان از تحصیل سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار اعلام شده اند.

وی با بیان اینکه شمار دانش آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: علاوه بر این سه هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین شمار دانش آموزان با حدود ۹۰ درصد را دانش آموزان افغان تشکیل می‌دهند و اتباع عراقی و سوری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته معلم تحت عنوان «همه مدیون تو هستیم» اعلام شده است، گفت: در قالب برگزاری آزمون‌های استخدامی مختلف برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این شمار به ۱۲ هزارو ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابد، بنابراین در سال تحصیلی آینده کمبود معلم نخواهیم داشت.

شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در خراسان رضوی نیز گفت: کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده است و احکام لازم برای معلمان استان صادر شد.

به گفته وی، کلیه معلمانی که احکام آنان تا پایان اسفند ماه پارسال صادر شده است، معوقات را دریافت کردند.

تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی در خراسان رضوی

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز گفت: در سال گذشته ۳۰۱ پروژه آموزشی با تعداد هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد افزایش دارد.

جاسم حسین پور افزود: سال گذشته پنج استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شد و امسال نیز چهار استخر دیگر تحویل و برای چهار استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی احداث پنج هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی در این زمینه است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی ۱۰۵ کلاس، بنیاد برکت ۱۷۷ کلاس، کمیساریای عالی ۴۰ کلاس، سازمان مسوولیت‌های اجتماعی ۷۰ کلاس و خیرین ۵۰۰ کلاس درس را در این استان ساختند.

وی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور پنج و ۲ دهم متر مربع است، در حالی که این رقم در خراسان رضوی چهار و سه دهم متر مربع است.

حسین پور با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش آموزی کشور است، گفت: هر چه جمعیت دانش آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: سال گذشته این اداره کل سه هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص