Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@00:35:23 GMT

افتتاح ۸ مدرسه در شهرستان الشتر

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۴۰۴۲

به گزارش جام جم انلاین لرستان:رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان در آیین بهره برداری از هنرستان اتومکانیک شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهرستان سلسله، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۴ مدرسه در قالب ۲۳۸ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز افتتاح و به سرانه آموزشی استان افزوده شده است.
 
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس لرستان نیز گفت: از برکات وجود مبارک شهدا همین بس که امروز شاهد افتتاح هشت واحد آموزشی مزین به نام این عزیزان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غفوری نژاد ادامه داد: یکی از برنامه های کمیته عمران کنگره ۶۳۰۰ شهید استان لرستان مزین کردن مدارس به نام شهدا است که این اداره کل در این امر توفیقات خوبی را کسب کرده است.
 
غفوری نژاد ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری، به رغم مشکلات اقتصادی موجود، هفت واحد آموزشی در قالب ۲۱ کلاس درس در شهرستان سلسله احداث و به سرانه آموزشی افزوده شده است .
 
وی در خصوص هنرستان اتومکانیک سلسله تصریح کرد: عملیات اجرایی این واحد آموزشی در دهه ۸۰ آغاز شد که به دلیل نبود اعتبار عملیات ساخت آن معطل ماند اما در سال های اخیر با مشارکت بنیاد برکت و تزریق اعتبار به مرحله بهره برداری رسید.
 
نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی به مشکلات زیرساختی آموزش و پرورش شهرستان سلسله اشاره کرد و گفت: رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با سفرهایی که به لرستان داشت، در جریان کاستی های لرستان و شهرستان های سلسله و دلفان در ارتباط با فضاهای آموزشی قرار گرفتند و امیدواریم برای حل این معضلات اقدامات اساسی صورت دهند.
 
 دکتر مهاجرانی ، معاونت مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این آیین با اشاره به اهمیت هنرستان برای توسعه آموزشی و سواد کاربردی دانش آموزان، عنوان کرد: سرانه استاندارد آموزشی به ازای هر دانش آموز هشت متر و ۳۳ سانتی متر است و استان لرستان با دارا بودن سرانه پنج متر و ۲۳ سانتی متری ، دقیقا در نقطه میانگین کشوری قرار دارد اما شهرستان سلسله با سرانه ۶ متر و ۳۳ سانت نسبت به سایر شهرستان های لرستان میانگین قابل قبولی را به خود اختصاص داده است.
 
در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب ارزشمند "خلق سلیمانی" از خانواده های شهدای فرهنگی شهرستان سلسله و عوامل اجرایی ساخت فضاهای آموزشی این شهرستان با اهدای لوح، قدردانی شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بهره برداری از هشت مدرسه الشتر شهرستان سلسله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری امروز سه‌شنبه در بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، اظهار داشت: این ورزشگاه بعد از ۱۴ سال، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی با بیان عملیات اجرایی این طرح سال ۸۸ آغاز شد و طی سال‌های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است، گفت: بر اساس گزارش‌های فنی، طی یک سال و دو ماه گذشته با کمک دولت سیزدهم، اقدامات جهادی و انقلابی و همچنین تخصیص‌های مالی این طرح ۴۰ درصد پیشرفت کرده و هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه افتتاح قرار دارد.

معاون رئیس‌جمهور بدون اشاره به زمان سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح با ارزش مالی روز هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طراز ورزشگاه‌های منطقه‌ای خواهد بود که با توجه به استعدادهای ورزشی خوب در لرستان جز ملزومات حوزه جوانان به شمار می‌رود.

منصوری، تاکید کرد: تکمیل زیرساخت‌های ورزشی موجب شکوفایی استعدادهای مطلوب در استان می‌شود که افتتاح این ورزشگاه هدیه دولت در راستای تعالی و سلامت روحی و جسمی جوانان لرستان است.

کد خبر 6099157

دیگر خبرها

  • سرانه فضای آموزشی در گلستان حدود ۴.۸۵ متر مربع است
  • ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور
  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند