Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، حجت الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی در مراسم اعطای پروانه و لوح تقدیر به نفرات برتر نخستین دوره میانجیگری اظهار داشت:«میانجی گری یک تاسیس مهم قضایی است.حدود هزار نفر متقاضی دریافت پروانه میانجیگری بوند که از میان آنها به 500 نفر که دوه های آموزشی را گذرانده و در آزمون کسب امتیاز کردند؛پروانه میانجیگری اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه های میانجیگری هم شرایطی دارند که افراد بعد از کسب شرایط می توانند پروانه فعالیت کسب کنند.به این ترتیب از امروز در دادسراها می توان پرونده های قابل گذشت را به موسسه های میانجیگری سپرد.»

صادقی در مورد شرایط کسب پروانه موسسه میانجیگری گفت:«با مشارکت هفت تن از افرادی که در آزمون میانجیگری و دوره های آن کسب امتیاز کرده اند می توان موسسه میانجیگری تاسیس کرد.»

صادقی گفت: به زودی تعرفه های عرصه میانجیگری و داوری به تصویب رییس قوه قضاییه می‌رسد و علت تاخیر در فعالیت این حوزه به دلیل مصوب نبودن تعرفه ها بود که به زودی اعلام خواهد شد. اطاله دادرسی و هزینه دادرسی به میانجی گری تا حد زیادی بر طرف خواهد شد. در هزینه رسیدگی قضایی فقط یک مرحله وجود ندارد و با وجود مراحل تحدید نظر و ‌‌‌‌... هزینه زیادی ایجاد می شود اما مردم با دادن تعرفه ای اندک به میانجی گران مثلا  ۲۰۰ هزار تومان می توانند مشکل را حل کنند. ۳ مسیر برای ورود به میانجی گری وجود دارد. یک مسیر از دادگاه ها، مسیر دیگر از شورای حل احتلاف و مسیر دیگر مراجعه خود مردم به میانجی گران خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد حوزه میانجیگری پررونق و اثر بخش باشد و شرط این اثربخشی را ارجاع پرونده‌های دارای قابلیت حل و فصل و گذشت از سوی دادگستری ها به ویژه دادسرا ها به میانجیگران اعلام کرد.

رتبه‌بندی شوراهای حل اختلاف با ٢٣٩ شاخص

صادقی با اشاره به اینکه همه کشور باید در عرصه داوری در امور حقوقی و میانجیگری در امور کیفری فعال باشند، گفت: در سال جاری شوراهای حل اختلاف با ٢٣٩ شاخص رتبه‌بندی شدند که بخشی از شاخص‌ها مربوط به حوزه میانجیگری و داوری است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از سال ٩٨ شوراها با سه شاخص رتبه‌بندی می‌شد و در سال ٩٩ شوراهای حل اختلاف با ٢٣ شاخص و رتبه بندی شدند.

در این مراسم، از کسانی است که رتبه‌های برتر را در آزمون میانجیگری بدست آوردند، تقدیر شد که دو نفر از میانجیگران از استان زنجان، یک نفر از استان اصفهان و یک نفر از استان مازندران بودند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا میانجیگری سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت سحر قریشی بازیگر سحر قریشی سحر قریشی در استادیوم گلاره عباسی ابلق گلاره عباسی عکس گلاره عباسی ریحانه پارسا رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در تهران نفس بکشید

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۱ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲