Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی عارفی روز شنبه در آیین گرامیداشت ۲۴ مهرماه سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط عمال رژیم پهلوی افزود: همان روزی مسجد کرمان را به آتش کشیدند، تاج شاه در شعله های آتش مسجد کرمان سوخت.
وی بر گرامیداشت حماسه مردم کرمان تاکید کرد و ادامه داد: از مسجد جامع کرمان سرداران بزرگی چون سردار سلیمانی پرورش یافته اند که جهان را متحیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از زمانی که حضور آدمی بر روی زمین مقدر شد، مسجد وجود داشته و انبیا و اولیا الهی تمامی برنامه های خود را از مسجد انجام می دادند زیرا مسجد علاوه بر کارکرد مذهبی و معنوی، کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارد.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: مسجد به دلیل عظمت و قدسیتی که خداوند آن را منسوب به خود می داند، خانه خدا نامیده می شود.
حجت الاسلام عارفی با اشاره به این مطلب که مسجد مکان حل مشکلات مردم در طول تاریخ اسلام بوده است، تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) مهمترین امورات حکومتی را در مسجد انجام می دادند از این رو  مسجدی که خود را از مسایل سیاسی و  انقلابی دور نگه دارد، مسجد الهی نیست.
وی از مسجد به عنوان محل علم و تربیت در طول تاریخ اسلام یاد کرد و ادامه داد مسجد همواره بزرگترین رسانه بوده تا  اطلاع رسانی مسائل مردم را میسر ساخته و آگاهی بخشی لازم را در بین مردم محقق سازد.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مسجد در حقیقت محلی برای رشد اخلاقی، علمی، سیاسی، اجتماعی و رسانه ای است.
حجت الاسلام عارفی با اشاره به این مطلب که نقش مسجد در انقلاب اسلامی نقشی عظیم و برای دشمنان شوک برانگیز است، افزود: مسجد در طول تاریخ محل تشکیل گروه های مبارز با طاغوت بوده و به همین دلیل اتفاقاتی از جمله حمله به مسجد گوهرشاد و حمله به‌ مسجد جامع کرمان رخ داده است.
وی بیان کرد: بیشترین نقش برای مبارزه با بیماری کرونا را مساجد داشته اند و مساجد نقش آرامش دهنده و الگوسازی در رعایت مسائل بهداشتی را دارند و مسجد همیشه حلال مسائل و مشکلات ما بوده است.

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار، فرمانده سپاه ثارالله استان و جمع کثیری از مردم این استان با رعایت شیوه نانه های بهداشتی برگزار شد.

برچسب‌ها مسجد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان مسجد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان مسجد جامع کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

سید مهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پلیس راه جنوب وشمال وراهور و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد، گفت: این جلسه درراستای اجرای مصوبه شماره ۲ جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها برگزار شده است و مصمم هستیم موضوعات مهم کلیدی را در زمینه پیشگیری از تصادفات پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه پارسال اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شد، افزود: اوایل امسال ۳۵ نقطه حادثه خیز و پرتصادف مصوب کشوری درشمال و جنوب استان کرمان شناسایی شد که تاکنون ۱۴ نقطه آن رفع شده است و این کاهش ۴۰ درصدی نقاط حادثه خیز را در پی داشت.

این مقام قضایی تصریح کرد: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ۲۸ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که طی امسال ۴۴ دستگاه از این دوربین‌ها بروز رسانی ویا تعمیر شده اند.  

قویدل در ادامه سخنانش در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات برای انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در ۳ نقطه احداث و در ۲۶ نقطه دیگر نیز برای مصوبات باید ایجاد وآماده شود؛ البته باید ۲۰ نقطه هم در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری شود.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی پارسال عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادف سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیرکه بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان ۳ درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.  

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آنها خبر داد و بیان داشت: طرح توقیف خودر‌های با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر در ایام نوروز با همکاری داستان‌های سراسر استان اجرا شد.

قویدل با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات وموضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود:طی امسال همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال کنند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود. 

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کار گروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کار گروه مطرح و اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودرو‌ها در جاده‌های استان است، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان کلیه مسیر‌هایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند شناسایی و راهداری شمال و جنوب نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام کند.
قویدل تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد پلیس راهور استان مبنی بر برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک در استان کرمان در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک و حساسیت زایی موضوع پیشگیری از تصادفات در جامعه و مطالبه گری از مسئولان دستگاه‌های متولی مقرر شد؛   اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان طرح پیشنهادی خود را  ارائه تا ضمن بررسی آن اقدامات بعدی آن در دستور کار قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه