Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی شیعیان» شنبه شب با صدور بیانیه‌ای، بار دیگر ضمن رد نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اعلام کرد که کمیسیون انتخابات کاملا مسئول شکست روند انتخاباتی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هیئت هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی شیعیان» که متشکل از احزاب سیاسی شیعه است، بار دیگر نتایج اولیه انتخابات پارلمانی را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت هماهنگی شیعیان عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: ما امیدوار بودیم که کمیسیون انتخابات تخلفات عمده انتخاباتی را پس از شمارش آرا و اعلام نتایج اولیه اصلاح کند.

به گزارش المعلومه، در این بیانیه آمده است: اما با توجه به اصرار کمیسیون انتخابات بر نپذیرفتن اعتراضات و شکایات، ما هم این نتایج اعلام شده را به طور کامل رد می‌کنیم.

در ادامه بیانیه توضیح داده شد: ما کمیسیون انتخابات را کاملا مسئول شکست روند انتخاباتی می‌دانیم و معتقدیم که سوء مدیریت روی روند دموکراسی و اتحاد و وحدت تأثیر منفی خواهد گذاشت.

کمیسیون انتخابات عراق شنبه‌شب پس از پایان شمارش صندوق‌های باقیمانده و بازشماری آرای برخی از مراکز انتخابی، نتایج اولیه را به صورت کامل اعلام کرده، اما  تغییری در اصل نتایجی که چند روز پیش اعلام شده بود، ایجاد نشده است و جریان صدر با 73 کرسی با تفاوت معناداری از سایر رقبا پیش است.

کمیسیون انتخابات عراق همزمان با انتشار این نتایج اعلام کرد که مأموریت این کمیسیون حفاظت از آرا است و در این خصوص تحت تأثیر درگیری‌های سیاسی قرار نگرفته است. کمیسیون انتخابات همچنین اعلام کرد که نتایج منتشر شده، نهایی نیست، بلکه «اولیه» است و می‌توان در صورت اعتراض شکایت کرد.

عراق یکشنبه هفته گذشته پنجمین انتخابات پارلمانی بعد از سقوط رژیم بعث را برگزار کرد که میزان مشارکت آن بیش از  41 درصد اعلام شد.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات عراق اخبار عراق انتخابات عراق اخبار عراق کمیسیون انتخابات نتایج اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه

دریافت 28 MB کد خبر 6093575

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان