Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از theguardian،  فیسبوک گفت از روز پنجشنبه در نسخه های جدید واتساپ، برخی کاربران می‌توانند کلید رمزگذاری را برای چت‌ها در Google Drive یا iCloud تنظیم کنند تا محتواهایشان از فروخته شدن توسط مقامات محافظت شود. این ویژگی به مرور برای افرادی که دارای آخرین نسخه واتساپ هستند در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از ارائه این ویژگی رفع نگرانی ها درباره امنیت پیام‌های پشتیبان گیری شده است. در ماه می، واتساپ از دولت هند که بزرگترین بازار این پیامرسان به حساب می‌آید، به دلیل قوانین جدید فناوری اطلاعات یعنی قرار دادن پیام‌ها در پایگاه داده با قابلیت ردیابی، شکایت کرد. در صورت محرمانه بودن هرگونه محتوا، دولت می‌تواند علیه فرستنده شناسایی و اقدام کند.

فیسبوک می‌گوید کاربران می‌توانند خودشان کلید رمزگذاری خود را داشته باشند و از سناریویی که به موجب آن یک ارائه دهنده خدمات ابری مجبور می‌شود کلید را به مقامات تحویل دهد، جلوگیری می‌کند. در آن آمده است: "اکنون می‌توانید بک اپ رمزگذاری شده خود را با رمز عبور دلخواه یا کلید رمزگذاری ۶۴ رقمی که فقط شما می‌شناسید، ایمن کنید. نه WhatsApp و نه ارائه دهنده خدمات پیمایش ابری شما نمی‌توانند نسخه پشتیبان شما را بخوانند یا به کلید مورد نیاز برای باز کردن قفل آن دسترسی پیدا کنند. "

پیام‌های ارسال و دریافت شده در واتساپ دستگاه‌های تلفن همراه هم‌اکنون حاضر رمزگذاری سرتاسری هستند و جدیدترین ویژگی آن برای اطمینان خاطر از افرادی است که از پیام‌های خود در سرویس‌های ابری در صورت گم شدن تلفن خود اطمینان می‌دهند. این ویژگی را می‌توان با باز کردن تنظیمات برنامه، ضربه زدن روی چت‌ها، سپس پشتیبان گیری چت‌ها و پشتیبان گیری رمزگذاری شده از سر تا آخر فعال کرد.

برنامه‌های شرکت فیسبوک به تدریج برای معرفی رمزگذاری سرتاسری در مجموعه خدمات خود، که شامل اینستاگرام و شبکه فیسبوک می‌شود، قبلاً توسط دولت مورد انتقاد قرار گرفته است. وزیر کشور، پریتی پاتل، گفته است که این کار کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد و مخفیگاهی برای سوء استفاده کنندگان و سایر جنایتکاران ارائه می‌دهد.

در ماه ژوئن، وزارت کشور اعلام کرد که دولت از رمزگذاری قوی برای محافظت از شهروندان در برابر آسیب‌های آنلاین حمایت می‌کند، اما نگران است که پیاده سازی این فناوری از سوی فیسبوک توانایی مجریان قانون را برای دسترسی به محتوا کور کند.

بیش از ۲ میلیارد کاربر واتساپ روزانه بیش از ۱۰۰ میلیارد پیام ارسال می‌کنند. ویل کات کارت، مدیر اجرایی واتساپ، در ماه سپتامبر، هنگامی که این پیشنهاد اعلام شد، در وبلاگ فناوری The Verge، گفت: "من به شدت معتقدم که دولت‌ها باید به ما فشار بیاورند تا امنیت بیشتری داشته باشیم و برعکس عمل نکنیم. "

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، در سخنرانی ماه سپتامبر گفت: "WhatsApp اولین سرویس پیام‌رسانی جهانی در این مقیاس است که پیام‌ها و پشتیبان گیری‌های رمزگذاری شده را ارائه می‌دهد، و رسیدن به چارچوبی جدید برای ذخیره سازی کلید و ذخیره سازی ابری در سیستم عامل ها، یک چالش فنی بسیار سخت بود که شدیدا به آن نیاز داشتیم. "

بیشتر بخوانید

انتقال فایل از واتس‌اپ به کامپیوتر با چند روش ساده + تصاویر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیام رسان واتساپ حریم خصوصی پشتیبان گیری پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، گفت: مناظرات انتخاباتی برای راه‌یافتگان به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه مشهد و کلات همانند دور نخست در صداوسیمای خراسان برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدکمال سروری‌ها روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری مناظرات انتخاباتی در صدا و سیمای خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برگزاری مناظرات فرصت مناسبی برای نامزدها است تا با هزینه کمتر، برنامه‌ها و افکار خود را به عموم مردم اعلام کننداز طرفی مردم نیز فرصت مغتنمی کسب می‌کنند تا بهتر با نامزدها آشنایی پیدا کنند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، تصریح کرد: در این مناظرات نامزدها باید اولویت‌های اول مردم را شناسایی و راه کارهای آن را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: مناظرات انتخاباتی در رسانه‌های رسمی خراسان رضوی در حال ضبط است و در موعد مقرر انتشار خواهد یافت.

سروری عنوان کرد: در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هزار و 200 شعبه اخذ رای برای حوزه مشهد و کلات پیش‌بینی شده است که نسبت به انتخابات مرحله نخست 612 شعبه کاهش یافته است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، گفت: مردم ایران، لیاقت قوی‌ترین و شایسته‌ترین منتخبان برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند، از این رو باید انسان‌هایی کارآمد و کاربلند راهی مجلس شورای اسلامی شوند.

اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات

محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، اظهار داشت: از روز ششم اردیبهشت‌ماه، ضبط مناظره میان دو نامزد پنجمین کرسی نمایندگی مجلس آغاز شد. در این برنامه‌ها هر کدام از نامزدها در 3 قسمت 60 دقیقه‌ای به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف حوزه انتخابیه خود می‌پردازند.

وی افزود: علاوه بر ضبط و پخش مناظرات انتخاباتی، ضبط برنامه‌های 20 دقیقه‌ای ویژه معرفی نامزدها و برنامه‌هایشان انجام می‌شود و در بازه زمانی آغاز رسمی تبلیغات از شبکه استانی خراسان رضوی پخش خواهد شد.

منصرپور تصریح کرد: هیئت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم در ضبط مناظرات نامزدها و برنامه های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد. در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آقایان حسنعلی اخلاقی امیری و کاظم معتمدی فر در حوزه انتخابیه مشهد و کلات برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می کنند.

گفتنی است، در دور نخست انتخابات مجلس، تکلیف 17 نفر از 18 نماینده در 12 حوزه انتخابیه خراسان رضوی معلوم شد و یک نماینده دیگر باید از میان 2 نامزد شامل "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود. نفر نخست این فهرست 2 نفره به ترتیب بیشترین آرا، کاظم معتمدی‌فر، مدیرعامل سابق شرکت پدیده شاندیز است.

معتمدی‌فر در مرحله نخست این انتخابات 144 هزار و 523 رای به دست آورد و نفر دوم این فهرست حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی در مرحله اول انتخابات 130 هزار و 202 رای کسب کرد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است