Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با تاکید بر ایجاد هماهنگی لازم برای عملیاتی شدن برنامه‌های وزرات صمت از ابلاغ ساختار برنامه‌های تعریف شده به معاونت ها و سازمان‌های زیر مجموعه این وزارتخانه خبر داد و گفت: گزارش پیشرفت هر یک از پروژه‌ها، بصورت دوره‌ای در جلسات پایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید مهدی نیازی با اشاره به ساختار برنامه‌ها و پایش پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به رویکرد تعیین شده، برنامه‌های وزارتخانه در پنج سطح شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت، برنامه‌های تحول بنیادین با بازه زمانی میان مدت و بلند مدت، برنامه‌های بخشی (در حوزه‌های صنعت، معدن و بازرگانی داخلی)، برنامه‌های استانی و شهرستانی و در نهایت برنامه‌های بین‌المللی (به تفکیک کشورهای هدف و اولویت‌دار) برنامه‌ریزی شده است که این ساختار به معاونت های ستادی، روسای سازمان‌های صمت سراسر کشور و همچنین سازمان‌های وابسته ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با یادآوری این نکته که برنامه‌های کوتاه مدت با اولویت صادرات، رفع موانع تولید و تنظیم بازار تعیین شده، تصریح کرد: برنامه‌های تحول بنیادی با هدف اصلاح سازوکارهای بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت و همچنین بسترسازی برای حمکرانی هوشمند پیش بینی شده‌اند.

نیازی در ادامه با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات وزارت صمت متناسب با هر سطح در قالب پروژه‌های مشخص در یک سبد پروژه‌ سازماندهی شده است، بیان کرد: مدیریت پروژه‌ها بر اساس منشور پروژه تصویب شده و راهبری کلان مدیر سبد پروژه، در تعامل با معاونت‌های ستادی و مدیران دفاتر مربوطه صورت گرفته و مدیران پروژه اقدامات لازم برای تحقق اهداف پروژه‌های مذکور را انجام می‌دهند.

طبق توضیحات نیازی، مدیر هر پروژه مکلف است گزارش پیشرفت پروژه را بصورت دوره‌ای در سامانه الکترونیکی «مدیریت پروژه‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت» ثبت کند و به منظور اطمینان از روند اجرای طرح، عملکرد پروژه ها در جلسات پایش برنامه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی درخصوص سامانه الکترونیکی «مدیریت پروژه‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت» با توضیح اینکه سامانه در آینده نزدیک عملیاتی و قابل استفاده برای کلیه سطوح ستادی و استانی خواهد شد، افزود: با راه‌اندازی این سامانه، دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در کنار مسئولیت پایش پروژه‌ها، در تعامل با مدیران دفاتر ذیربط و پروژه‌های تعریف شده، وظیفه تهیه شاخص‌های ارزیابی کمی، و هماهنگی و پیگیری تهیه گزارش‌های عملکرد دوره‌ای را بر عهده دارد.

معاون طرح و برنامه در ادامه از ابلاغ بخشی از شاخص‌های رصد پروژه‌ها از سوی معاونت‌های ذیربط به سطوح ستادی و استانی خبر داد و گفت: شاخص‌های باقی‌مانده در دست تهیه و ابلاغ است و تا زمان ثبت این شاخص‌ها به صورت سیستمی، گزارش‌های دریافتی مربوط به عملکرد از طریق اطلاعات موجود در سامانه‌ها قابل محاسبه و ارزیابی خواهد بود.

نیازی در بخش دیگر صحبت‌ خود با بیان اینکه جلسات پایش در 2 سطح ملی و استانی با حضور وزیر صمت برگزار می‌شود، تاکید کرد: در جلسات پایش در سطح ملی معاونت‌های ستادی مرتبط با هر برنامه، مدیر سبد پروژه و مدیر پروژه‌ها حضور خواهند داشت و در جلسات استانی نیز با توجه به منطقه‌بندی استان‎‌ها، معاونت‌های ستادی مربوطه، روسای سازمان‌های صمت منطقه، مدیران سبد پروژه‌ و هر یک از پروژه‌ها حضور دارند و نخستین جلسات ملی و استانی پایش، از ماه آینده برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت معاون طرح و برنامه وزارت صمت سید مهدی نیازی معاونت های ستادی طرح و برنامه جلسات پایش معاونت ها سبد پروژه برنامه ها وزارت صمت پروژه ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: بودجه عمرانی شهرداری قم در سال جاری، ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که از این مقدار ۱,۷۰۰ میلیارد تومان به طور خالص به معاونت عمرانی اختصاص دارد.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: از این مقدار ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ماهیت عمرانی دارد.

وی افزود: بخشی از این بودجه در معاونت عمرانی به صورت صفر تا صد راهبری می‌شود و بخش دیگری مناطق نظارت مقیم را بر عهده دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تمام بودجه‌ای که در معاونت عمرانی تعریف می‌شود بهره‌بردارهایی در مجموعه شهرداری دارد، خاطرنشان کرد: مناطق هشت‌گانه، معاونت‌های شهرداری قم، حوزه سرمایه‌گذاری، حوزه قطار شهری، روابط عمومی و مدیریت اجرایی از جمله بهره‌برداران پروژه‌ها هستند.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه بخشی از پروژه‌ها از صفر تا صد بر عهده معاونت عمرانی است اما در بودجه مناطق تعریف شده است، تصریح کرد: در بخشی از پروژه‌ها نیز به دلیل سقف معاملات، انجام مسائل قراردادی و نظارت عالی بر عهده معاونت فنی و عمرانی است، اما نظارت بر مبنای مناطق شهرداری قم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس سقف معاملات متوسط سال ۱۴۰۲ در پروژه‌های بالای یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، باید مناقصه عمومی برگزار شود و نظارت عالی با معاونت عمرانی اتفاق افتد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: بر این اساس، سه برابر بودجه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی، طراحی و نظارت در مجموعه معاونت عمرانی انجام می‌شود.

کد خبر 747282

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • نساجی: ساکت باشید، ساکت حرف می‌زند
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم