Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تقدیر از اقدامات دیوان محاسبات کل کشور قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراما همان گونه که مستحضرید، دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس و منتخبین ملت در نظارت بر حسن اجرای قانون، وظیفه خطیر پاسداری از بیت المال را برعهده داشته و بر همین اساس در اجرای اصل ۵۵ قانون اساسی، بند ج ماده یک قانون دیوان محاسبات کشور و بند یک ماده ۲۱۹ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۹ کل کشور را که حاوی عملکرد یک ساله دولت به انضمام نظرات کارشناسی و پیشنهادات دیوان است، چهار ماه زودتر از موعد مقرر قانونی و علیرغم محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، جهت بهره برداری نمایندگان در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مضافاً اینکه ارائه گزارش عملکرد اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در مقاطع دو ماهه نیز که مورد تقاضای مجلس بود، دستاورد نوینی توسط دیوان محاسبات کشور است که به لطف الهی و تلاش های مجاهدانه همکاران خدوم دیوان محقق شده است.

بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از اقدام هوشمندانه و تحول گرای ریاست دیوان محاسبات کشور و مسئولان و همکاران تلاشگر آنان اعلام می داریم.

گفتنی است این بیانیه به امضای ۲۷۸ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.

کد خبر 5329556 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: دیوان محاسبات کشور قانون بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس وزارت امور خارجه ایران افغانستان رزمایش برجام حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم محمد باقر قالیباف ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش محمد مخبر نیروی هوافضای سپاه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیوان محاسبات کشور مجلس شورای اسلامی کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۳۰ نفر مخالفت کردند.
 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش­ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها­ درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است