Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» در یک سلسه خوانده می‌شوید با محوریت اقتصادی، به بررسی اولویت‌ها و مسائل مهم اقتصادی در دولت جدید پرداخته است؛ بنابراین، در گام نخست از مخاطبان پرسیده شد: از نظر شما، مهمترین اولویت‌های اقتصادی دولت چه باید باشد؟

در پاسخ به این خوانده می‌شوید، مباحث و اولویت‌های متعددی از سوی مخاطبان گرامی تابناک مطرح شد؛ اما بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ـ که پیشتر در خوانده می‌شویدِ یاد شده بیان کردیم ـ از میان موارد مطرح، قصد داریم به ترتیب و اهمیت اولویت‌ها از نگاه مردم، هر مساله و چالش اقتصادی را به صورت یک خوانده می‌شوید با تاکید بر راهکار‌های پیشنهادی مخاطبان به دولت منتشر کنیم؛ بنابراین، در چهار خوانده می‌شوید گذشته به ترتیب به سراغ "راهکار پیشنهادی به دولت برای مهار تورم" "راهکار پیشنهادی به دولت برای کاهش واقعی نرخ دلار" "راهکار پیشنهادی به دولت برای تقویت ارزش ریال و پول ملی" و "راهکار پیشنهادی به دولت برای سروسامان دادن به آشفته بازار مسکن" رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروز در پنجمین خوانده می‌شوید، قصد داریم بر اساس نظرات مخاطبان تابناک، به چالش ضرر و زیان گسترده سهامداران خرد در بورس بپردازیم. اتفاقی که از تابستان سال گذشته کلید خورد و تا به امروز بسیاری از مردم همچنان با خسارت و زیان دست و پنجه نرم می کنند و انتظار دارند دولت مهم ترین اولویت اقتصادی خود را رسیدگی به وضع موجود قرار دهد.

متاسفانه حال و روز بورس بیش از یک سال است که تعریفی ندارد. در این میان سهامداران خرد از مردادماه سال گذشته تا به امروز در ضرر و زیان قرار دارند و با وجود تغییر رئیس سازمان بورس در دولت روحانی، بازهم شاهد تداوم روند نزولی بورس بودند.

در این شرایط با پایان دولت تدبیر و امید، حالا سهامداران بازار سرمایه به ویژه سهامداران خرد، نگاه ویژه ای به برنامه های تیم اقتصادی دولت جدید دارند. در این میان اما انتخاب دکتر عشقی به عنوان سکاندار جدید سازمان بورس نیز، انتظار سهامداران را برای پایان بسیاری از تصمیمات غلط گذشته، بیش از پیش افزایش داده است.

گروهی از سهامداران و سرمایه گذاران در بازار سهام معتقدند دخالت دولت در بورس، از مهم ترین دلایل ضرر و زیان گسترده در ماه های گذشته بوده است. موضوعی که پیرامون آن، رئیس جدید سازمان بورس و واراق بهادار در جدیدترین اظهار نظر گفته است: مداخله دولت در بازار سرمایه باید به این صورت باشد که شفافیت را افزایش دهد و نظارت کافی بر معاملات و انتشار اطلاعات داشته باشد.

به هر صورت، آنچه مسلم است در سال گذشته، مردم براساس اعتماد به صحبت های مسئولان وقت، سرمایه‌های خود را به بازار سرمایه آورند و با وجود وعده های متعدد، حمایت قابل قبولی را از سوی دولت شاهد نبودند و با تداوم زیان، یا از بازار خارج شدند و یا اینکه امیدوار به برنامه های دولت جدید هستند.

در این شرایط، به گفته بسیاری از سهامداران خرد و مردمی که سرمایه خود را به بورس آورده اند، صیانت از سرمایه سرمایه‌گذاران خرد بایستی با حساسیت بیشتری دنبال شود.

حال از نگاه شما مخاطبان تابناک راهکار‌های پیشنهادی شما به تیم اقتصادی دولت سیزدهم برای برون رفت بورس از وضع موجود چیست و چه اقداماتی را بایستی در دستور کار قرار دهد؟ اولویت نخست چه باید باشد؟ عشقی به عنوان رئیس جدید سازمان بورس، کدام یک از دستورالعمل های گذشته را باستی لغو و یا اصلاح کند؟ تا پایان سال، اولویت تیم اقتصادی دولت و به ویژه سازمان بورس برای حمایت از سرمایه مردم در این بازار، چه اقدامی را بایستی در اولویت قرار دهد؟ آیا دخالت دولت در بورس باید کاملا قطع شود یا در جهت شفاف سازی فعالیت شرکت های بورسی دنبال شود؟ اساسا مداخله دولت در بازار سرمایه چگونه باید باشد؟ شما به عنوان یک سهامدار، چه انتظاری از دولت سیزدهم دارید؟ حمایت مطلوب دولت چیست و چه سازوکاری دارد؟ کاهش نرخ سود بانکی یا افزایش عرضه سهام شرکت ها در بورس؟ کدامیک در شرایط کنونی تاثیرگذار است؟

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی خوانده می شوید بورس سهامداران خرد ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی راهکار پیشنهادی به دولت خوانده می شوید سهامداران خرد بازار سرمایه اقتصادی دولت سازمان بورس ضرر و زیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس