Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

زادگاه مارشال دوستم میزبان معاون وزارت دفاع طالبان

 ملا فاضل، معاون وزارت دفاع طالبان برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت‌های شمال کشور و دیدار با اعضای طالبان به شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان زادگاه مارشال دوستم رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این دیدار در حالی انجام می شود که در ولایات شمال از جمله در پنجشیر و بغلان نیروهای خیزش مردمی نیز حضور دارند

تهدید داعش برای تشدید حملات بر مراکز دینی شیعیان

  پس از حمله مرگبار بر یک مسجد شیعیان در قندهار که مسئولیت آن را داعش به عهده گرفت، یک نشریه وابسته به این گروه در مطلبی به نقل از داعش تهدید کرده که حملات علیه شیعیان ادامه خواهد یافت. با این حال مردم از حکومت طالبان خواسته اند تا بخاطر بالا نکشیدن نزاع بین مذاهب جلوی این تروریستان را هر چه زودتر بگیرند. مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق خطاب به طالبان گفته است که در صورتی که این گروه نمی‌توانند امنیت شیعیان را تامین کند به آنها اجازه دهند تا خودشان امنیت خود را تامین کنند. این دومین حمله مرگبار داعش به مساجد شیعه مذهب پس از تسلط طالبان بر افغانستان است

امنیت کارکنان، موضوع اصلی قرار داد های سرمایه گذاری چین و طالبان

 ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان می‌گوید چین برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، خواستار تامین امنیت کارکنانش است. او گفت: ما به چینی‌ها قول دادیم که امنیت سرمایه‌گذاری‌ها و دارایی‌های آنها را تامین می‌کنیم.
گفته می شود یکی از پروژه‌های مورد علاقه چین در افغانستان، معدن مس عینک است که در حکومت قبلی نیز آوازه قرار داد بین چین و افغانستان در مورد این معدن بود مقدار موجودی این معدن بیش از ۱۳ میلیون تن مس تخمین شده است.

وعده کنترل نرخ بازار

 طالبان مالیه ۱۴ قلم جنس به شمول روغن، آرد، شکر، لوبی، نخود و چای را معاف کرده‌ و خواستار کاهش ۴۰ درصدی قیمت این مواد شده‌اند. 
این در حالیست که در این اواخر در کنار بیکاری، خبر بالارفتن نرخ مواد خوراکه شدیدا مردم را  نگران کرده است. جامعه بین ملل نیز هشدار از فاجعه انسانی در این کشور داده و گفته است که باید در اسرع وقت کمک ها به این مردم رسانیده شود. 

انتقاد نماینده زنان در سازمان ملل از کابینه تمام مرد طالبان

الیسون دیویدیان معاون نماینده زنان سازمان ملل متحد در افغانستان در مقاله ای، خواستار برابری جنسیتی برای توسعه بلند مدت و صلح پایدار در این کشور شده است. 
دیویدیان از کابینه تمام مرد طالبان، حذف وزارت زنان و عدم اجازه زنان افغان برای کار و خروج از خانه در برخی از ولایات انتقاد کرده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پادکست طالبان داعش حقوق زنان معاون وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان

دفتر عمومی ریاست‌الوزراء اعلام کرده که در بیست و یکمین نشست کابینه طالبان روی ایجاد مجتمع(کمپلکس) های زراعتی در ولایات بلخ، ننگرهار و هرات گفتگو شده‌است.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء با نشر خبرنامه ای گفت که بیست‌ و یکمین نشست کابینه به سرپرستی ملا محمد حسن آخند، رئیس الوزرای  حکومت سرپرست  برگزار شد.

در این نشست در مورد پروسس، بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه زغال سنگ در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، ننگرهار و کندهار گفتگو و به وزارت زراعت وظیفه سپرده شد تا به منظور پیش‌برد امور آن، زمین مخصوص را تصفیه و بعد از حکم مقام عالی ریاست، کار عملی آن را آغاز کند.

همچنین در این نشست، طرح وزارت زراعت پیرامون ایجاد ۶ مجتمع(کمپلکس) زراعتی در ولایت‌های بلخ، ننگرهار، هرات به معاونیت اقتصادی سپرده شد تا پس از بررسی و تاییدیه آن، به مقام عالی ریاست با هدف منظوری ارایه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان