Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:15:13 GMT

اطلاعات جامع تور کربلا برای زائرین

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۲۱۳۵

اطلاعات جامع تور کربلا برای زائرین

کربلا یکی از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی دنیا در عراق است که در ماه‌های محرم و صفر شاهد بزرگ‌ترین گردهمایی شیعیان جهان است. مجموعه نوراسیر تابع مقررات و مصوبات ستاد کرونا هست و برگزاری هر نوع تور منوط به اجازه ستاد کرونا می‌باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نوراسیر، شهر کربلا از مهمترین شهرهای زیارتی شیعیان و قطب گردشگری مذهبی عراق می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرقد مطهر امام سوم شیعیان امام حسین (ع) و برادر بزرگوارشان حضرت عباس (ع) در تور کربلا زائران زیادی را به خود می‌بیند و هر ساله خیل عظیمی از زائرین از سراسر جهان به عشق امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) راهی تور زیارتی کربلا  می‌شوند.

سفر به مهمترین شهرهای شیعیان در عراق با تور کربلا

اصولا زائرین تور کربلا را برای مقاصد زیارتی اهل بیت انتخاب می کنند اما گشت و گذار در قصر عطشان، قلعه هندی، قلعه اخیضر، آرامگاه امیرکبیر و نهر علقمه از دیدنی‌ها و آثار تاریخی این شهر هم در کنار زیارت جذاب است. البته از آن جایی که کربلا چندین بار مورد حمله تروریستی قرار گرفته است بهتر است به تنهایی عازم این شهر نشوید و سفر خود را با تور انجام دهید.

برنامه سفر تور کربلا چگونه است ؟

برای تور کربلا زائرین پس از تماس مستقیم با آژانس نوراسیر کارگزار تور کربلا  یا آژانس‌های معتبر دارای مجوز لازم و انتخاب تاریخ سفر، گذرنامه خود را تحویل داده تا جهت اخذ ویزا عراق و بلیط اقدام شود.

زائرین در فرودگاه حضور می‌یابند وعوارض ورود به نجف را به صورت ریالی یا دلاری به مدیر کاروان پرداخت نموده و به سالن ترانزیت می‌روند تا آماده پرواز شوند.

مدت پرواز از فرودگاه امام خمینی تا فرودگاه نجف حدود دو ساعت می‌باشد سپس زائرین به ترمینال اتوبوس‌ها رفته و به هتل در نجف راهی می‌شوند.

تور هوایی : پرواز از فرودگاه امام به سمت نجف می‌باشد و از نجف زائرین ترانسفر می‌شوند.

تور زمینی : مسیر تور زمینی کربلا از تهران ترمینال غرب آزادی با اتوبوس به سمت مرز مهران می باشد. پس از رسیدن به مرز مهران زائرین محترم شب در زائر سرا استراحت می‌کنند و فردا صبح با اتوبوس عراقی به سمت نجف حرکت می‌کنند. ولی برنامه سفر تور زمینی و تور هوایی کربلا در عراق یکسان می باشد.

نجف، اولی مقصد تور کربلا در عراق

تورکربلا تنها به زیارت حرم امام حسین علیه‌السلام خلاصه نمی‌شود. ابتدا در مدت 2 تا 3 روز در نجف و به حرم امام علی علیه‌السلام می‌روند سپس به بازدید مسجد سهله می‌روند.

در قبرستان وادی‌السلام قبور حضرت هود و حضرت صالح علیهم‌السلام و مقام امام زمان(عج)، امام صادق(ع) و امام سجاد(ع) قراردارد.

به مسجد کوفه و زیارت مرقد میثم تمار، مسلم بن عقیل و مختار ثقفی خواهید رفت.

کربلا ، شهر عشاق امام حسین(ع)

در کربلا به زیارت حرمین حضرت ابوالفضل عباس و امام حسین علیه‌السلام و سپس به گشت شهری بازدید و زیارت از نهرعلقمه، کف‌العباس، تل زینبیه، دوطفلان مسلم و سایر مکان های زیارتی در کربلا می‌روید و به خیمه گاه امام حسین خواهید رفت.

کاظمین، برای اولین یا آخرین روز عتبات عالیات

تور کاظمین به صورت یک شب یا ساعاتی در کنار حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام جوادعلیه‌السلام می‌باشد که اگر از طریق فرودگاه بغداد وارد عراق شوید معمولا اولین روز تور کربلا در کاظمین سپری می‌کنید.

سامرا، زیارت امامین شریفین

در تور سامرا در صورت وجود امنیت شما به زیارت امام هادی علیه‌السلام و امام حسن عسگری علیه‌السلام، حضرت نرجس خاتون مادرامام زمان(ع) و حرم امام‌زاده سیدمحمد، فرزند امام هادی علیه‌السلام خواهید رفت.

بازگشت از تور عتبات عالیات

زائرین تور کربلا هوایی به سمت فرودگاه نجف ترانسفر می‌شوند و زائرین تور کربلا زمینی با اتوبوس به سمت مرز مهران حرکت می‌کنند.

هزینه کودک در تورکربلا

تور کربلا معمولا کودک زیر2 سال رایگان است یا هزینه جزئی بابت پرواز باید پرداخت گردد ولی معمولا هزینه کودک 2 تا 12 سال به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد که بسته به نوع و وسیله نقلیه و قوانین هتل محل اقامت متغییر می باشد.

مدارک مورد نیاز تور کربلا چیست؟

تست منفی کرونا 72 ساعت قبل پرواز

اصل گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار

عوارض ورود به عراق ۱۰ دلار

عوارض خروج از کشور۳75۰۰تومان

نکات مهم : تاریخ گذرنامه کنترل و ممنوع الخروجی از کشور را چک کنید و مبالغ پرداختی به آژانس را تسویه کنید تا با افزایش نرخ دلار شامل افزایش هزینه نشوید.

بهترین هتل‌های کربلا

هتل‌های کوچک و بزرگ زیادی در کربلا وجود دارد که برای زائرین نزدیکی به بین‌الحرمین را مهم‌ترین علت برای انتخاب هتل می‌باشد تا پای پیاده به زیارت بروند. در انتخاب هتل موارد دیگری مانند کیفیت خدمات و امکانات هتل، غذا که بهتر است غذای ایرانی سرو شود را نیز در نظر بگیرید.

نکات ضروری برای زائرین تور کربلا

برای خرید تور کربلا حتما از کارگزار رسمی تور کربلا نوراسیراستفاده کنید تا سفر امن و راحت داشته باشید.

از خوردن مهر ورود به گذرنامه هنگام ورود به عراق اطمینال حاصل کنید.

اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما برای زمان اقامت تان همراه داشته باشید. ولی چک کنید که ممنوعه نباشد.

از عکاسی و فیلمبرداری از اماکن ممنوعه خودداری کنید و بردن موبایل و دوربین به داخل حرم‌ها ممنوع است.

حتما شماره تلفن و آدرس هتل و شماره رئیس کاروان را همراه خود داشته باشید.

آب عراق تنها برای شستشو و استحمام است، فقط از آب‌ معدنی پلمپ برای نوشیدن استفاده نمایید.

چرا با تور به زیارت امام حسین (ع) برویم؟

با توجه به مخاطرات سفر کربلا و مشکلات قبلی برای مسافران عراق حتما از تور کربلا استفاده کنید. نوراسیر برگزارکننده رسمی تور کربلا با بهترین قیمت تور کربلا  و بهترین کیفیت تور زیارتی  کربلا و  پشتیبانی24ساعته و همراهی شما از ابتدا تا انتهای سفر کربلا مهمترین تعهد آژانس نوراسیر به شما در تور زیارتی کربلا می‌باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور کربلا زیارت امام حسین ع علیه السلام امام حسین تور کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)