Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@00:03:16 GMT

چرا گوجه گران شد ؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۲۸۷۱

 گوجه گران شد. قیمت گوجه هر سال با شروع فصل سرما گران می شود. مسئولان باید زودتر به فکر کنترل قیمت گوجه باشند.

 علی مهرکش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایلی گرانی گوجه در بازار، اظهار کرد: باید توجه داشت که کاهش دمای هوا و سرما موجب از بین رفتن بوته های گوجه و در نهایت کاهش عرضه این محصول در بازار شده است و اکنون ۵۰ درصد دلیل گرانی گوجه به این موضوع برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۵۰ درصد دلیل گرانی گوجه به صادرات این محصول برمی گردد که برخی افراد سر زمین های کشاورزی با خریداری این محصول، آن را از طریق مرزهای زمینی به عراق و افغانستان صادر می کنند و با توجه به افزایش نرخ دلار مزیت فروش در صادرات است.

نایب‌رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت گوجه در بازار، افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد گوجه موجود در میدان میوه و تره بار اصفهان بین ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان و بیش از ۹۰ درصد گوجه از ۵۵۰۰ هزار تومان به پایین است.

وی همچنین درباره افزایش قیمت موز، توضیح داد: موز براساس نرخ ارز و توان بازار، قیمت خود را مشخص می کند، اما در اصل قیمت موز خارجی در میدان میوه و تره بار اصفهان حدود ۲۷ هزار تومان، موز هندی ۲۴ هزار تومان و موز پاکستانی ۱۸ هزار تومان است.

مهرکش همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت میوه های پاییزه نسبت به بارهای تابستانه بسیار مناسب است، گفت: در حال حاضر قیمت نارنگی لاکچری در میدان میوه و تره بار بین ۱۲ تا ۱۵هزار تومان، قیمت انواع نارنگی بین ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، سیب بین ۵ تا ۱۳هزار تومان و پرتقال جنوب بین ۱۰تا ۱۶ هزار تومان است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دلار سرما گرانی میوه و تره بار نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۲۲۱ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۲۵۸ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۰۸ دلار رسید.

کد خبر 6094978 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول