Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:10:53 GMT

بیشترین جداسازی آب خام در 4 شهرستان استان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۳۶۷۲

بیشترین جداسازی آب خام در 4 شهرستان استان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان خواستار تشکیل یک کارگروه ویژه به منظور بررسی و پیگیری امورات مرتبط با آب، با حضور مدیران مرتبط در استان شد.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، گفت:مدیران حوزه آب، به صورت هفتگی جلساتی را با شخص بنده در خصوص بررسی و پیگیری مسائل مرتبط با آب و دستیابی به راهکار و رویکرد های جدید خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین‌افزود: بحث پیگیری از مرکز و وزارتخانه برای جذب اعتبارات ملی در راستای تامین آب و اجرای طرح های حوزه آبرسانی و مدیریت بهینه مصرف، در دستور کار مدیران حوزه آب استان باشد.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: مدیران به بحث گفتگوی صادقانه با مردم و پاسخگویی به مطالبات مردمی به صورت جدی و میدانی‌ پای کار بوده و در صدا و سیما و برنامه‌های پاسخگویی حضور یافته و پاسخگوی مطبوعات و اصحاب رسانه باشند.

وی اذعان داشت:اصحاب رسانه برای اقناع سازی مردم در خصوص کاهش مصرف آب و صرفه جویی، عدم برداشت از چاه های غیرمجاز و رعایت مصرف مجاز از چاه های با کنتور هوشمند، می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه باید به بحث صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب به صورت جدی توجه داشت، تصریح کرد:شهرداری ها نسبت به جداسازی آب شُرب از غیر شُرب در بحث نگهداری فضای سبز شهری، طی جدول زمانبندی مشخص اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح شبکه آبرسانی در شهرها و روستاها در موارد و مکان هایی که نیاز به تعمیر و اصلاح دارد، به منظور جلوگیری از هدررفت آب باید توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام شود.

استاندار سمنان با تاکید بر این که توجه به طرح پساب و استفاده از فاضلاب از موارد دارای اهمیت استان است، گفت: برنامه های موجود در حوزه پساب و استفاده از فاضلاب به منظور توسعه صنعت در استان امری بسیار ضروری است که شهرداران شهرهای استان باید به این مهم توجه کنند.

بیشترین جداسازی آب خام در سمنان، دامغان،‌ مهدیشهر و گرمسار

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان نیز از جلوگیری از آلودگی منابع آبی، رونق صنعت، افزایش سطح بهداشت و ..به عنوان دستاوردهای مدیریت ‌پساب نام برد و گفت: برای شبکه و خطوط خط انتقال فاضلاب شهر سمنان، ۱۲۰ کیلومتر شبکه اصلی و ۱۹۰ کیلومتر شبکه فرعی پیش بینی شده که تاکنون ۲۳۰ کیلومتر آن‌ انجام شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰‌میلیارد تومان اعتبار برای این‌مهم در نظر گرفته شد افزود: ۷۵ درصد شبکه فاضلاب شهر سمنان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ادامه داد: یک‌ تصفیه خانه با مدل ۱۴ هزار مترمکعب در شبانه روز برای سمنان اجرا شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۴۱ هزار فقره انشعاب شهر سمنان بالغ بر ۵۰ درصد انشعابات، انشعاب فاضلاب نصب شده است.

وی با اشاره به مزایای جداسازی آب گفت: در شهرهای سمنان، دامغان،‌ مهدیشهر و گرمسار بیشترین جداسازی آب خام برای استفاده در مصارف مدیریت فضای سبز شهرداری ها صورت گرفته و در سایر شهرها نیز طرح ها در دستور کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار سمنان استاندار سمنان جداسازی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب یکی از مشکلات اصلی در زمان بارندگی می‌باشد، در خصوص علت اصلی بروز اینگونه حوادث در شبکه فاضلاب گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب شهری صرفاً برای جمع آوری فاضلاب خانگی طراحی و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه گفت: عدم گنجایش مناسب جداول برای هدایت آب‌های سطحی و اتصال غیر مجاز جداول به شبکه‌های جمع آوری فاضلاب باعث آبگرفتگی معابر و ورود روانابهای سطحی حاوی مواد جامد به داخل شبکه جمع آوری فاضلاب می‌شود، و با ورود به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب در برخی منازل و خیابان‌ها می‌شود که می‌طلبد شهرداری ایلام با بررسی و طراحی سازه‌های انتقال آب این مناطق که در بارندگی‌های شدید مشکلات عدیده‌ای برای همشهریان عزیز به وجود می‌آورد جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: در بارندگی اخیر حدود ۳۲ مورد رفع انسداد در شبکه شهرهای استان انجام گرفته و اکیپ‌های اجرایی نیز در این زمینه آماده به کار هستند تا در صورت بروز حادثه نسبت به انجام عملیات اجرایی اقدام کنند.

کد خبر 6098042

دیگر خبرها

  • مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود