Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع از اعطای پناهندگی انگلیس به یکی از مقامات ارشد رژیم بعث عراق متهم به دست داشتن در قتل ۱۰۰ هزار تن با گاز شیمیایی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه ساندی میرور انگلیس نوشت که یکی از مقامات ارشد رژیم بعث عراق که شیمی دان بوده موفق به گرفتن پناهندگی از انگلیس شده است.

طبق این گزارش، این پناهندگی درحالی به او داده شده که وزارت کشور انگلیس درصدد اخراج او از انگلیس به دلیل دست داشتن در قتل ۱۰۰ هزار تن با گاز و مواد شیمیایی در دوره حکومت صدام بر عراق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نوشت: این شیمی دان عراقی و سرتیپ سابق ارتش این کشور، پس از ورود به لندن با ویزای کار، درخواست پناهندگی کرد؛ اما وزارت کشور انگلیس مخالفت خود را با درخواست او اعلام کرد.

مقام رژیم صدام درخواست خود را به دادگاه عالی اداره مهاجرت و پناهندگی انگلیس ارائه کرد و این دادگاه در ماه ژوئیه گذشته به نفع وی رای داد و وی حق اقامت دائم در بریتانیا را به دست آورد.

اما همیش د برتون گوردون، فرمانده سابق واحد سلاح‌های شیمیایی ارتش انگلیس نسبت به این حکم ابراز تعجب کرد.

وی در این باره گفت: پناهندگی برای محافظت از مردم در برابر آزار و اذیت دولت‌ها است، نه برای محافظت از مقامات دولتی سرکش در برابر انتقام کسانی که از سوی آنها مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

این دانشمند عراقی که دادگاه مذکور او را "ASA" نامیده است، قبل از ورود به انگلیس در سال ۲۰۱۰ به اردن فرار کرده بود. وی پس از کسب شغل به عنوان محقق در دانشگاهی در شمال غربی انگلستان، ویزا گرفت و پس از آن درخواست پناهندگی کرد.

این مقام سابق عراقی از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۸ (دوره جنگ ایران و عراق) آزمایشگاه‌های مرکز سلاح‌های شیمیایی المثنی در نزدیکی شهر سامرا در عراق را اداره می‌کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس صدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد

رئیس اقلیم کردستان عراق در راس هیئتی از مقامات این اقلیم، برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شد.

ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان در تهران، درباره این سفر گفت: رئیس اقلیم کردستان عراق، به همراه هیئتی عالی رتبه از جمله، "شیخ جعفر شیخ مصطفی"، معاون رئیس اقلیم کردستان، "مصطفی سید قادر" معاون رئیس اقلیم کردستان، "دلشاد شهاب" مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان، "ریبر احمد" وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، "فوزی حریری" رئیس دیوان، "عبدالله آکره‌ای" مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران و چند مقام دیگر، ظهر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری وارد تهران شد. 

وی افزود: قرار است در این سفر رسمی، رئیس اقلیم کردستان با مسئولان ارشد ایرانی، وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی می‌کند.

نماینده اقلیم کردستان در تهران، در مورد اهداف سفر "نچیروان بارزانی" به ایران گفت: رئیس اقلیم کردستان، با هدف تقویت روابط دو جانبه ایران و اقلیم کردستان، بررسی مهمترین مسائل منطقه، گسترش روابط تهران و اربیل به  تهران سفر کرده و با مقامات عالی رتبه ایران، دیدار و گفت وگو می‌کند.

بارزانی: به توافق با ایران پایبندیم/ نمی‌خواهیم که اقلیم منبع تهدیدی برای همسایگان باشدبارزانی: اربیل به توافق امنیتی بین بغداد و تهران پایبند است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل