Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه و هیئت همراه او دیدار داشت.

در این دیدار زمینه‌های همکاری موجود بین دو کشور چه در سطح مبارزه با تروریسم و ​​چه در سطوح اقتصادی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» گزارش داد که این سفر مقامات روس در چارچوب «دستورات پوتین برای تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها و در همه سطوح» صورت گرفته است.

بنا به این گزارش، هیئت بلندپایه روسیه در سفرش به دمشق و دیدار با اسد بر آمادگی همیشگی روسیه برای مشارکت فعال در روند بازسازی زیر ساخت‌های تخریب شده به دست تروریست‌ها و ایجاد شراکت در سرمایه گذاری در حوزه‌های انرژی و کشاورزی در راستای رونق اقتصاد سوریه تأکید کرد.

در این ملاقات همچنین در مورد آخرین تحولات مربوط به وضعیت میدانی سوریه و تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو و رایزنی شد.

رئیس جمهوری سوریه این تحولات و تغییرات را که مهمترین آن خروج آمریکا از افغانستان است، نشان دهنده کاهش نقش ایالات متحده و متحدانش در منطقه است که این کشورهای منطقه و همسایگان را ملزم می‌کند تا جهت ارتقای تلاش کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: هفت اصل قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص یافته که نشان دهنده اهمیت جایگاه شورا است، اما این جایگاه آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج، با بیان اینکه شورا دارای یک جایگاه قانونی و شرعی است، اظهار کرد: امور شورایی، مشورت کردن و رجوع به خرد جمعی در کنار عباداتی همچون نماز در قرآن کریم آمده که این نشان دهنده جایگاه والای آن است.

وی افزود: در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به وظایف شوراها اشاره شده که وقتی صراحتاً حدود هفت اصل قانون به موضوع شوراها اختصاص یافته، نشان دهنده اهمیت بالای جایگاه شورا است اما این اهمیت آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شورا برآمده از بطن مردم و تلاش آن‌ها برای مردم شهر و روستا است اما این مسئله مورد مغفول واقع شده است.

رضایی تصریح کرد: دفاع از موکلان هم حق و هم تکلیف ما است که گاهی اوقات نیز در رهگذر این دفاع ممکن است آسیب‌هایی متوجه شورا شود. شوراها مشکلات بودجه‌ای زیادی دارند که این بودجه را برای عمران و آبادانی شهر و روستای خود می‌خواهند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: امیدواریم مسئولان برای حل مشکلات شوراها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ما را یاری کنند.

کد خبر 748772

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد