Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:42:17 GMT

برنامه مالیاتی وزیر اقتصاد =

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۵۶۲۷

برنامه مالیاتی وزیر اقتصاد =

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه یکی از تعهدات و برنامه‌های وی در دولت سیزدهم هدف‌گذاری برای افزایش ۵۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی است، گفت: این افزایش مشروط بر این است که بار مالیاتی بخش‌های تولیدی کاهش یابد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارای، «سید احسان خاندوزی» در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اهمیت موضوع فرآیندهای مالیات‌ستانی، اظهار داشت: باید تلاش کنیم فرآیندهای مالیات‌ستانی هوشمندتر شود و از نظام‌های پُرچالش سنتی تا حد ممکن فاصله بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: باید بدانیم به‌طور مثال در ماه‌های باقی‌مانده تا پایان سال و همچنین سال بعد چه گام‌هایی قرار است برداشته شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه اکنون هم در زمینه هوشمندسازی و هم عدالت مالیاتی از سطح مطلوب فاصله داریم، مساله بازگشت به سوابق پیشین را مهم برشمرد.

وی ادامه‌داد: بسیاری از مستندات مالیاتی سال‌های قبل توسط فعالان اقتصادی ثبت نشده، یا در حال حاضر قابل اعتماد نیست که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

خاندوزی به اهمیت توجه به مالیات عایدی بر سرمایه (CGT) و مالیات بر مجموع درآمد (PIT) اشاره و تصریح‌کرد: در این زمینه باید سریع عمل کرد، زیرا این برنامه‌ها جزو استراتژی‌های ارائه شده در دولت سیزدهم است.

وی گفت: نمی‌توان میل تاریخی به سوداگری در کشور را کنترل کرد، مگر از طریق مالیات عایدی بر سرمایه؛ همچنین از طریق مالیات بر مجموع درآمد می‌توان فرار مالیاتی یا تمایل به معافیت‌ها را در اقتصاد کشور کنترل کرد.

برپایه این گزارش، در حکم انتصاب «داود منظور» رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور، اولویت‌های برنامه‌ای این سازمان شامل  هوشمندسازی و عادلانه شدن به عنوان دو رکن مالیات‌ستانی، گسترش فرهنگ مالیاتی و جلب اعتماد عمومی به نظام مالیاتی به منظور ارتقای تمکین داوطلبانه مودیان و افزایش منابع درآمد دولت و کاهش اتکای بودجه دولت به درآمدهای نفتی و مقاوم سازی بودجه از سوی وزیر اقتصاد مورد تأکید قرار گرفته است.

همچنین استقرار سامانه مؤدیان مالیاتی و تبادل اطلاعات اقتصادی مودیان به‌منظور شناسایی درآمدهای مالیاتی، ساده‌سازی و شفاف‌سازی مقررات و فرایندهای مالیاتی، بازنگری در قوانین مالیاتی با رویکرد گسترش پایه‌ مالیاتی و جلوگیری از فرار و اجتناب مالیاتی و توسعه سلامت سازمانی و مبارزه با فساد اداری از دیگر اولویت‌های برنامه سازمان مالیاتی است که در دوره مدیریتی جدید  این سازمان تاکید شده است./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: خاندوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود

وزیر اقتصاد برای شرکت در چهل و نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ گروه بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهل و نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ گروه بانک توسعه اسلامی از امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ مصادف با ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی و به مدت دو روز در ریاض عربستان سعودی برگزار می‌شود.

وزیر اقتصاد پس از ورود به ریاض، جلسات دوجانبه‌ای با نمایندگان کشورهای مختلف عضو برگزار می‌کند و سپس در جشن طلایی سالگرد تأسیس بانک در سطح وزرای اقتصاد کشورهای عضو حضور خواهد یافت.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان سپس روز دوشنبه در جلسه مجمع عمومی (اعضای هیأت عامل) شرکت خواهد کرد که در این جلسه علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز وی را همراهی خواهند کرد.

وزیر اقتصاد سپس با همراهان خود در جلسه دوجانبه با فیصل ابراهیم وزیر اقتصاد عربستان حضور می‌یابد.

این نشست همچنین با حضور رحمت اله اکرمی خزانه دار کل کشور در جلسه شتابدهی در تأمین مالی اقلیمی از طریق صکوک سبز و پایداری (شامل ارائه راهنمایی در خصوص صکوک پایدار) ادامه می‌یابد و سپس نشست میزگرد اعضای هیأت عامل (جلسه غیرعلنی) با حضور وزیر امور اقتصادی ایران و علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار خواهد شد.

در نهایت عصر روز دوم و پایانی این اجلاس، کنفرانس مطبوعاتی اجلاس سالانه با حضور سید احسان خاندوزی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748626

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی