Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن حسینی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در آبان ماه سال ۱۳۹۸ طی گردهمایی بین روسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ایران با حضور معاون وزیر صنعت در مشهد مقرر گردید برخی اختیارات این وزارتخانه در ۱۲ استان به خانه‌های صنعت استانها تفویض گردد.

وی ادامه داد: در این راستا هفت وظیفه‌ای که برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بود در ۱۲ استان از جمله خراسان رضوی واگذار شد که از جمله آنها ارایه مشاوره در ارتباط با صدور مجوزهای تاسیس و توسعه داخلی شهرکهای صنعتی، همکاری و نظارت و ارایه پیشنهاد در خصوص تخصیص و توزیع سوخت واحدهای صنعتی و معدنی، برگزاری و مدیریت مراسم روز ملی صنعت و معدن در استانها با مشارکت سایر تشکلها و دعوت از نماینده خانه صنعت و معدن در شورای عالی معادن و شورای معادن استان بدون حق رای و با نظر شورا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: وظایف واگذار شده دیگر شامل عضویت یکی از اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استانها در هیات مدیره شهرکهای صنعتی استانها، شناسایی واحدهای تولیدی دارای مشکل‌ و برگزاری جلسات کارشناسی برای بررسی این مشکلات و معرفی به دبیرخانه ستاد تسهیل استانها جهت بررسی، دعوت از نماینده خانه صنعت، معدن و تجارت در کمیته‌ها و کمیسیونها و نشستهای مرتبط با تولید توسط سازمان صنعت استانها به منظور بهره مندی از نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیریها و برنامه‌ ریزیها و سیاست‌ گذاریها بود.

وی افزود: از تیرماه امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت صدور پروانه های تاسیس صنعتی را نیز به خانه های صنعت، معدن و تجارت واگذار کرد که در این راستا خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی صدور پروانه تاسیس صنعتی در حوزه شهرستان مشهد را عهده دار است و طی ۲ ماه گذشته ۲۰۴ پروانه تاسیس صنعتی در زمینه صنایع نساجی، غذایی، سلولزی و الکترونیکی با پیش بینی جذب سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶ هزار و ۸۵۲ نفر برای سرمایه گذاران در شهرستان مشهد صادر کرده است. 

حسینی ادامه داد: واگذاری برخی اختیارات توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به تشکلهای بخش خصوصی ذیربط منجر به انسجام فعالیت‌های هر بخش و رسیدگی بیشتر به مشکلات و امور صنعتگران و جذب سرمایه گذاران توانمند و کارآمد می شود.

خراسان رضوی دارای پنج هزار و ۸۵۹ جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری هزار و ۲۹ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۱۷۴ هزار نفر است و سهم استان از جوازهای تاسیس کل کشور هفت درصد، از کل میزان سرمایه گذاری در این زمینه ۶ درصد و از کل اشتغال این حوزه در کشور هشت درصد است.

سهم صنایع کوچک (زیر ۵۰ نفر اشتغال) از تعداد صنایع دارای جواز تاسیس خراسان رضوی ۸۹.۸ درصد، در سرمایه گذاری ۲۵.۴ درصد و در اشتغال ۵۳.۱ درصد است، سهم صنایع متوسط (۵۰ تا ۱۰۰ نفر اشتغال) در تعداد صنایع استان ۶.۳ درصد، در سرمایه گذاری ۱۲ درصد و در اشتغال ۱۳.۹ درصد است، سهم صنایع بزرگ (بالای ۱۰۰ نفر اشتغال) نیز در تعداد ۳.۹ درصد، در سرمایه گذاری ۶۲.۶ درصد و در اشتغال ۲۳ درصد است.

برچسب‌ها مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت خانه صنعت معدن و تجارت ایران مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت خانه صنعت معدن و تجارت ایران سرمایه گذاری سرمایه گذاری معدن و تجارت تاسیس صنعتی خراسان رضوی وزارت صنعت خانه صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در اجرای مواد ۵۸، ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه و وظایفی که به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده نشست مشترکی بین محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت و معاونت نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان یزد مبنی بر شناسایی مشمولین نظام وظیفه و عدم بکارگیری آنها در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ضمن بازدید مشترک از واحد‌های مذکور مفاد قانونی مربوط به اطلاع صاحبان صنایع، بهره برداران معادن و متصدیان واحد‌های صنفی رسانده شود. 
کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
بر اساس ماده ۶۳ مکررقانون نظام وظیفه عمومی، مجازات به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین