Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا نوکار عصریکشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان افزود: گرچه روند واکسیناسیون جمعیت هدف به خوبی در حال انجام است ،انتظار می رود تا ۱۵ آبان ماه واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان پایان یابد.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد افراد بالای ۶۰ سال، ۹۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۶۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان علیه کرونا برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار تفت از مسئولان آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان تفت خواست تا پیگیری های لازم جهت تسریع در روند واکسیناسیون دانش آموزان را انجام دهند.

وی با اشاره به اهدای جایزه به دانش آموزان واکسینه شده تا ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: به ۷۰ دانش آموز که تا این زمان واکسن دریافت کنند به قید قرعه جوایزی اهدای می شود.

نوکار تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان یزد، مسوولان اداره و بانک ها موظف هستند تا کارمندان خود را برای واکسیناسیون ترغیب کنند و کارت واکسن کارمندان جهت بازرسی شبکه بهداشت و درمان در دسترس باشد.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی موظف هستند جهت اطلاع شهروندان و مراجعه بازرسان بهداشت و درمان کارت واکسیناسیون خود را در معرض دید عموم قرار دهند و از ورود افراد بدون ماسک هم جلوگیری کنند.

فرماندار تفت اضافه کرد: کارگران کارخانه های شهرستان باید کارت تزریق واکسن کرونا را داشته باشند و مسئولان رستوران ها هنگام ارایه خدمات به مشتریان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی از ناحیه مقاومت بسیج شهرستان هم خواست تا با اجرای طرح شهید سلیمانی، افراد بازمانده از واکسیناسیون را شناسایی کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان تفت هم در این نشست گفت: روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان شهید بهشتی تفت هستیم که نشانگر آغاز پیک ششم کروناست.

سید محمود واعظ پور با بیان اینکه روزانه ۱۵ تا ۲۰ مورد ثبت ابتلای افراد به کرونا در شهرستان ثبت می شود، افزود: ۸۵ درصد افراد بستری در بیمارستان شهرستان تفت کسانی هستند که علیه کرونا واکسینه نشدند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛  طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

کارشناسان همچنان توصیه می کنند، مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا یزد تفت دانش‌آموزان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا یزد ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا یزد تفت دانش آموزان بهداشت و درمان دانش آموزان درصد افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور