Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالروز شهادت سرداران رشید شوشتری و محمدزاده و ۴۰تن دیگر از شهدای وحدت پیشین با حضور کدخدا فرماندار راسک، امام جمعه شهرستان، فرمانده سپاه شهرستان، مجموعه شورا‌های تامین و اداری، علما، معتمدین و ریش سفیدان، سران طوایف، فرهنگیان، بسیجیان و خانواده معظم شهدا؛ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راسک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدخدا فرماندار شهرستان راسک در این مراسم ضمن  تبریک  حلول ماه پرفضیلت ربیع الاول و میلاد مسعود نبی رحمت اشرف انبیاء رسول اعظم (ص) ونثاردرود و صلوات خداوند متعال بر روح پاک شهدای والامقام مقام اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهیدان امنیت، خدمت وبویژه شهدای عزیز وحدت، بیان داشت: بی تردید عزت و امنیت ایران اسلامی در پناه و کنف ومدد الهی تحت بیمه، ضمانت واعتبار سرمایه‌ی شهیدان و جانبازان فی سبیل‌الله اش محفوظ و رو به اوج مستمر است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ماده‌ی درسی مکتب عزت و اقتدار اسلامی شهادت است وخوشبختانه به لطف خدا استان سیستان و بلوچستان کانون وحدت دینی و محور همزیستی همدلانه‌ی قومی در سطح کشور است و در ادامه اظهار داشتند:رمز و راز تداوم و تقویت این اتحاد درآمیخته شدن خون پاک فرزندان مظلوم همه‌ی اقوام و مذاهب استان در همه‌ی بزنگاه‌ها و قربانگاه هاست.

فرماندار افزود: به عنوان مثال حماسه‌ی دفاع مقدس به عنوان زرین‌ترین برگ دفتر تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نتیجه‌ی یک فهم صحیح و مشترک دردفاع راسخ ازاعتقادات، ارزش ها، آرمان‌ها وباور‌های دینی و سنت‌های الهی بود.

در همه‌ی عرصه‌های دیگر هم این اختلاط خون ونثار جان به نحوی غلیظ و چشمگیر قابل توجه است. (چه در شهدای مظلوم ترور، مواد مخدر، امنیت، مرزبانی، و...)کلید واژه‌ی عزت دینی و ملی ما تنهادر تبعیت از فرامین قرآنی و سنت‌های اسلامی و نبوی ست

وی به پاره ایی از تشابهات دوران قبل و بعد انقلاب و کنش‌ها و واکنش‌های حضرت امام ره، رهبر حکیم انقلاب با برخی ازعمل و عکس العمل‌های مقطع صدر اسلام و دوره حیات طیبه‌ی پیامبر اکرم (ص) اشاره وبا ذکر این جمله‌ی معروف وناشی از استیصال ابوسفیان و همسرش در شب قبل از فتح مکه که: «روزی که محمد را از مکه اخراج کردیم تصورمان بر این نبود که دل‌های مردم این سرزمین را با خود می‌برد.» یادآور شد:شباهت داستان تبعید امام با نفی بلد پیامبر ص در به همراه بردن قلب‌های مردم ایران بعداز آن با خود بود.

جمله‌ی همسر ابوسفیان در همان صحنه ولحظه این بود که «:محمد هرگز برای فتح از دیوار‌ها بالا نمی‌رود بلکه از در قلوب مردم وارد می‌شود» تاکید کردند: مشی حضرت امام و مکتبش ورود از دروازه‌ی قلوب پیروان بوده است نقطه‌ی مقابل آن روش غاصب و متجاوز وخوی سبعانه و وحشیانه‌ی بعثی عراق بود.

کدخدا همچنین به طرح برخی تشابهات حوادث حین و بعد جنگ تحمیلی با تجربیات زمان صدر اسلام پرداختند و به ائتلاف فراگیر و غلیظ احزاب کفر و نفاق و جبهه‌ی یهود برای توطئه بر علیه اسلام نوپا با طراحی دو جنگ بزرگ احد و احزاب واتحاد ۳۶کشور منطقه و جهان با عراق برای از پا انداختن انقلاب نوپای ایران وائتلاف قدرت‌های نظامی غربی در دوره‌ی جاری تحمیل تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد.

وی درس و دستاورد مشترک هردو تجربه را:حصول پیروزی و سربلندی در نتیجه‌ی ایمان و پایبندی به اصول و اعتقادات و امداد الهی واهتمام مومنانه به اصل دینی توکل علی الله دانست.

فرماندار با تشریح وضعیت‌های مشابه:نابرابری امکانات، تجهیزات، تسلیحات ولجستیک ونیروی انسانی سپاه مسلمین با جبهه‌ی کفر و سپاه ایران اسلامی با رژیم بعث، کسب پیروزی جبهه‌ی حق را تنها در سایه‌ی عمل به فرامین قرآن ممکن دانسته که بر اثر آن وعده‌ی پیروزی الهی محقق شد.

او خاطر نشان کرد: پیام این درس هم این بود که:پیروزی و ظفر را نه کمیت و چربش امکانات و تجهیزات بلکه درجه و درصد پایبندی واقعی به اصول صحیح تعیین می‌کند.

شباهت‌های دیگر در روش‌ها و نتایج این دو مقطع: منش مردم محوری واعتماد به مردم و تعیین کنندگی اصحاب مردمی پیامبر و یاران مردمی امام بود.

حضرت امام با القای خودباوری و تولید روحیه‌ی خودکفایی واعتماد به جوانان و متخصصان و دانش آموختگان، غنای تدریجی و تقویت و توسعه‌ی روحیه‌ی عزت طلبی واقتدار را به ارمغان آوردند

و پیامبر اکرم ص نیز با تزریق اعتماد به نفس به اصحاب کرام در عرصه‌های مختلف زمینه‌ی بردن گوی سبقت از رقبای ریشه دار و سرسخت در عرصه‌های اقتصادی و راهبردی را ایجاد کردند و در ادامه افزود: نتیجه گیری این بحث اینکه:فتح جغرافیا‌ها نه به روش فیزیکی وسخت افزاری که با گسترش محبوبیت و فتح سرزمین دل‌ها رقم می‌خورد

وی در ذکر (تشبیه دیگر:) افزود:پیامبر ص سلمان فارسی را داشت و نظام و مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را که دو افتخار ودستگیره‌ی محکم و مطمئن در دو زمان متفاوت برای عزت و اعتبار کشور هستند.

ودر آخر توصیه کرد بر عهد خود با آمال اسلام بمانیم تا پشتیبانی غیبی خداوند متعال همواره مددمان کند.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدای وحدت با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته وحدت شهدای وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمانشاه گفت : باید تقوای الهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، زیرا خداوند شاهد اعمال و رفتار ما است و یاد خداوند را باید همواره در نظر داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) است که ایشان رئیس مذهب جعفری هستند و نهضت علمی امام صادق (ع) در قرن‌های متمادی به سبب تلاش و مجاهدت‌های این امام بزرگوار است و ایشان ۴ هزار شاگرد داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: این نهضت علمی چنان دارای اهمیت است که علمای وقت آن را با نهضت امام حسین (ع) مقایسه کردند و برخی آن را بزرگ‌تر از نهضت عاشورا دانستند و امام صادق (ع) ادامه‌دهنده راه پدر بزرگوار خود امام باقر (ع) بودند.

وی ادامه داد: آنچه از سیره عملی امام صادق (ع) باید مورد توجه مسلمانان به ویژه شیعیان قرار بگیرد کار و تلاش است که در روز‌های گرم تابستان در حال فعالیت بودند و برای به دست آوردن روزی حلال اقدام می‌کردند تا بتوانند اهمیت موضوع را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: یکی از درس‌هایی که باید از سیره امام صادق آموخت موضوع غیرت دینی و پرهیز از حضور در مجالس دارای گناه است که بر اساس روایتی امام صادق (ع) در مجلسی که حاکمان وقت تدارک دیده بودند، حضور یافتند، اما به محض مشاهده آثار گناه مجلس را ترک کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری افزود: امروز میزبان پیکر شهید فرزین بلیان هستیم که توسط اشرار و ضدانقلاب طی روز گذشته به شهادت رسیدند و مرزبانان همواره برای امنیت و آرامش کشور جان‌فشانی می‌کنند و ان‌شاءالله که خداوند متعال به خانواده این شهید صبر و اجر عنایت کند.

وی اضافه کرد: از هفته گذشته نمایشگاه اکسپو در تهران در حال برگزاری است که ۷۰ کشور در آن حضور یافته‌اند و فرصت‌های تجاری، صادرات و سرمایه‌گذاری کشورمان را به نمایش گذاشته که می‌تواند در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم تأثیرگذار باشد و چنین رویداد تحول‌سازی می‌تواند اقتصاد کشورمان را رشد دهد.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: باید ارتباطات اقتصادی به ویژه با کشور‌های آفریقایی که منبع بسیاری از مواد ارزشمند اولیه هستند بیشتر شود و از رئیس جمهور و وزاری اقتصادی باید برای برگزاری چنین رویداد‌هایی تشکر و قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم منحوس صهیونیستی، گفت: ایستادگی مردم ایران بر موضع حق و حقیقت منشأ این شد که شاهد بیداری مردم جهان باشیم که مشاهده می‌کنیم چطور آزادی‌خواهان جهان و اساتید برجسته با اعتراض خود نظام سلطه را با چالش مواجه کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری اعتراضات به جنایات رژیم صهیونیستی و سیاست‌های استکبار جهانی ضربه محکمی را به آمریکا و اسراییل وارد کرده و عملیات طوفان الاقصی و سپس وعده صادق ضربات محکمی را بر هیمنه پوشالی آنها وارد کرد و به‌زودی شاهد نابودی جبهه باطل خواهیم بود.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که در مقابل سیاست استکبار جهانی مقاوم ایستاده است و دانشجویان آمریکایی باید بدانند این اعتراضات در مقابل ظلم و ستم قطعا نابودی استکبار جهانی را به همراه خواهد داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • برگزاری مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) در گلستان
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • برگزاری اجتماع مردمی صادقیون شنبه
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا