Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@05:55:15 GMT

4روش خانگی درمان خشکی لب

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۸۴۱۰

لب‌های ترک خورده عموما بیشتر در فصل پاییز و زمستان که هوا خشک است در بین افراد مختلف مشاهد شده و ایجاد مشکل می‌کند. ناطقان: ترک خوردن لب‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که هوا سرد یا خشک است یا بدن شما دچار کم آبی می‌شود و برای رهایی از این مشکل، توصیه می‌شود از دستورالعمل‌های طبیعی برای مرطوب کردن لب‌های خشک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دستور العمل‌های طبیعی برای مرطوب کردن لب‌های خشک در پائیز

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا  دارای مولکول‌هایی به نام پلی ساکارید‌هاست که به مرطوب شدن پوست و لب‌ها کمک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود روزانه ژل آلوئه ورا را روی لب‌ها قرار دهید تا نتیجه مثبت  آن را ببینید البته در افرادی که از واکنش‌های آلرژیک رنج می‌برند، بهتر است از مصرف آلوئه ورا اجتناب کنند.

آلوئه ورا

عسل

عسل به مرطوب کردن لب‌ها و پوست و همچنین عفونت ناشی از این ترک‌ها  کمک می‌کند، زیرا عسل دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین توصیه می‌شود، پنبه‌ای تمیز را در عسل آغشته کنید و روی لب ها بگذارید. این کار را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام دهید و سپس عسل را پاک کنید.

عسل

روغن نارگیل

روغن نارگیل  دارای خواص ضد التهابی است و به مرطوب شدن پوست و لب‌ها کمک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود آن را با مقداری شکر مخلوط کرده تا لبی نرم  داشته باشید.


شکر

هنگامی که سلول‌های مرده پوست روی لب‌ها جمع می‌شوند، مانع از رسیدن رطوبت مورد نیاز به لب‌ها می‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود با قرار دادن یک قاشق غذاخوری شکر با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا عسل در یک کاسه، لب‌ها را لایه برداری کنید. مخلوط را روی لب‌ها بمالید و آن را به صورت دورانی مالش دهید، سپس لب‌ها را بشویید و مقداری وازلین یا مقداری روغن نارگیل برای مرطوب کردن لب‌ها بگذارید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: درمان ، خشکی لب ، پاییز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان خشکی لب پاییز آلوئه ورا روی لب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره بیتا در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر امور بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت:پنجمین جشنواره بیتا تا فردا شب در حسینیه خیرآباد یزد برپا است.
خانم مردای افزود: این جشنواره شامل ۵۰ غرفه مشاغل خانگی و ۲۰ غرفه فرهنگی، آموزشی، پایش سلامت، عفاف و حجاب و جوانی جمعیت می‌باشد.
وی ادامه داد:ایجاد نشاط اجتماعی و رونق کسب و کار مشاغل خانگی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • (ویدئو) دود غلیظ نمایش خانگی در چشم مخاطب!
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • در جست‌وجوی مزاج معتدل
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش