Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:41:22 GMT

آن مرد در مهر آمد/ دوشنبه ای که عطر بهار می دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۹۳۳۶

آن مرد در مهر آمد/ دوشنبه ای که عطر بهار می دهد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: ۲۶ سال از آن دوشنبه تاریخی می‌گذرد، روزی که بچه‌های منطقه محروم و دور دست، اورست منطقه پشتکوه ساری، رهبر انقلاب را در مدرسه خود زیارت می‌کنند.

به پای خاطرات دانش آموزان آن زمان که می‌نشینید، همه از آن روز خاطره‌ای شیرین به یاد دارد، هوای باران زده پاییز و مردی که عطر بهار را در سینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزگاری که معلمی رسم و مرامش بوده و هست.

هنوز دانش آموزان دیروز مدرسه المهدی پشتکوه، نوشته روی تخته سیاه را به خاطر دارند که نوشته بودند «بوی خمینی (ره) آمد» و این جمله تاریخی آقامعلم که شما دانش آموزان درس بخوانید و ای رانتان را آباد کنید، امید من به شما دانش آموزان است.

یکی از معلمان که از چندی قبل از سفر متوجه حضور مقام معظم رهبری به منطقه شده بود، با کمک دانش آموزان اقدام به تشکیل گروه سرودی کرده بود تا سرودی را درباره شخصیت مقام معظم رهبری اجرا کنند.

مدرسه آن سال‌های پشت کوه ۶۰ دانش آموز داشت و از امکانات اولیه برخوردار بود، حوالی ظهر یک روز پاییزی بود که بالگرد حامل مقام معظم رهبری در این مدرسه فرود آمد.

روزی که دانش آموزان دور آقا معلم حلقه زدند

محمدی یکی از دانش آموزان ۲۶ سال قبل مدرسه المهدی پشتکوه می‌گوید: با فرود آمدن بالگرد همه دانش آموزان گرداگرد مقام معظم رهبری حلقه زده بودم که آقا از دانش آموزان خواست که بنشینیم، و در وسط این حلقه برایمان صحبت کرد.

وی با بیان اینکه دیدن رهبر معظم انقلاب در مدرسه برایمان غیرمنتظره و غیرباور بود، اظهار داشت: رهبر انقلاب با دانش آموزان احوالپرسی و توصیه به درس خواندن برای ساختن ایرانی آباد کرد.

وی با اظهار اینکه مدرسه شبانه روزی ما که قبل از سفر امکانات اولیه و محدودی داشت، بعد از سفر مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و آن سفر برای همه ما خاطره آمیز بوده است.

سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به منطقه محروم و دورافتاده پشت کوه دارای خیر و برکات فراوانی بوده و بسیاری از مشکلات این بخش و منطقه از رهاورد سفر معظم له، رفع شد اما برخی از انتظارات رهبری از مسئولان برای آبادانی این منطقه همچنان محقق نشده است.

مقام معظم رهبری طی سال‌های بعد از انقلاب به مناسبت‌های مختلف به مازندران سفر کرد و هر چهار سال یکبار برای اهدای سردوشی و جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های افسری و نیروی دریایی به نوشهر سفر می‌کند و طی سال‌ها این سفرها، رهاوردها و دستاوردهای خوبی برای استان داشته است.

خاطره شهر قدمگاه شهیدان از سفر تاریخی

پاییز سال ۸۸ و ورزشگاه شهدای چالوس، میزبان رهبر انقلاب بود و مردم منطقه در آن روز پاییزی و بارانی پای سخنرانی مقام معظم رهبری نشستند که فرموده بود «شهر چالوس را من به عنوان آن شهری می‌شناسم که در دوران دفاع مقدس اغلب رزمندگانی که از مازندران و گیلان عازم جبهه‌های نبرد و مواجهه حق و باطل بودند، از این شهر عبور کردند. نقطه عزیمت ده‌ها هزار رزمنده غالباً از شهر چالوس بود که به سمت جبهه حرکت می‌کردند. در حقیقت اینجا قدمگاه بیش از ۲۱ هزار شهید گیلان و مازندران است.»

آن روز ورزشگاه شهر و خیابان‌های منتهی به آن مملو از جمعیتی بود که از مناطق مختلف مازندران به چالوس آمده بودند تا رهبر انقلاب تجدید پیمان و میثاق داشته باشند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در نماز جمعه به سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و بازخوانی اهداف و مصوبات سفر را لازم دانست و خواستار عملیاتی شدن مصوبات آن سفر شد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید در هیچ قسمتی از استان فقر وجود داشته باشد.

همچنین معظم له بارها به نوشهر و دانشگاه راهبردی علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر برای جشن سردوشی و فارغ التحصیلی دانشگاهیان دانشگاه‌های افسری سفر کرده‌اند که رهاورد این سفرهای پرخیر و برکت اجرای پروژه‌های مختلفی برای محرومیت زدایی و شتاب بخشی به توسعه مازندران بوده است.

اکنون مردم مازندران چشم انتظار سفر مجدد رهبر معظم انقلاب هستند تا از آن سفر نیز سال‌ها بعد خاطره گویی کنند و سال‌های سال شمیم معطر حضورشان را برای جوانان نقل کنند و از خود می‌پرسند آیا آن مرد دوباره در مهر و باران خواهد آمد؟

کد خبر 5330021

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مدرسه سفرنامه ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیراز سیدابراهیم رئیسی گرگان هفته وحدت شیوع کرونا نیروی انتظامی عکس استانها مقام معظم رهبری رهبر انقلاب دانش آموزان سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرقد امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور صبح امروز، سه شنبه ۴ اردیبهشت در اولین روز از هفته کارگر با شعار "کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا"، با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران و کارکنان این وزارتخانه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز تجدید میثاق خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل