Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد: افزایش درآمد با توان‌افزایی زنان روستایی و عشایری سرپرست خانوار در تسهیل‌گری و اشتغال ایجاد می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، علی‌اکبر مؤیدی گفت: این تفاهم‌نامه برای توان‌افزایی زنان روستایی و عشایری سرپرست خانوار در بخش تسهیل گری و اشتغال و افزایش درآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: قطعاً با امضای این تفاهم‌نامه یک حوزه فعالیت جدید در موسسه آموزش ترویج کشاورزی تشکیل خواهد شد تا ما بتوانیم از بین 10 میلیون نفر از زنان روستایی و عشایری تعدادی از آن‌ها را که در حوزه کشاورزی فعال بوده و همچنین سرپرست خانوار نیز هستند شناسایی کنیم و با اجرای این تفاهم‌نامه اشتغال و درآمد آن‌ها را به سمت تأمین بیشتر پیش ببریم.
مؤیدی ادامه داد: بالغ‌بر 10 میلیون نفر یعنی در حدود 12.4 درصد جمعیت کشور جمعیت زنان روستایی و عشایری است.
وی با اشاره به اینکه 73 درصد از جمعیت زنان روستایی و عشایری باسواد هستند، تصریح کرد: فعالیت بسیار خوبی با توجه به سواد این قشر از جامعه می‌توان انجام داد؛ البته وجود 6 میلیون نفر از این جمعیت در محدوده سنی 18 سال نیز می‌تواند کشاورزان آینده را رقم بزند.
به گفته رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، آمارها نشان می‌دهد 70 درصد از فعالیت دام و طیور حوزه کشاورزی نیز بر عهده زنان روستایی است؛ همچنین 40 درصد از فعالیت حوزه زراعت و 80 درصد از فرآوری محصولات کشاورزی به روش سنتی بر عهده زنان روستایی و عشایری قرار دارد.
وی با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در دفتر توسعه زنان روستایی و عشایری در معاونت آموزش و ترویج طرح «توان‌افزایی اشتغال محور زنان روستایی» است، گفت: این طرح در 4 محور از جمله ظرفیت‌سازی، نهادسازی، شبکه‌سازی و کارآفرینی در حال اجرا است.
رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی بابیان اینکه در حوزه ظرفیت‌سازی، پروژه انتخاب، آموزش و سازمان‌دهی زنان تسهیل‌گر توسعه روستایی انجام می شود، یادآور شد: هدف ما در این حوزه وجود یک تسهیل‌گر زن روستایی در روستاها با جمعیتی بالغ‌بر 50 خانوار است؛ تاکنون 18 هزار نفر از زنان تسهیل‌گر روستایی را آموزش داده‌ایم که 68 درصد از روستاهای با جمعیت بالای پنجاه‌ خانوار را شامل می شود.
وی با ابراز امیدواری در خصوص رسیدن به هدف هر روستا یک زن تسهیل گر توسعه روستایی با همراهی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، تصریح کرد: در بحث نهادسازی در این طرح، توسعه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی را طراحی کرده‌ایم و هدف ما در این طرح آن است که هرکدام از روستاهای بالا 100 خانوار حداقل یک صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی را داشته باشند.
به گفته مویدی؛ تاکنون توانسته‌ایم در 25 درصد از روستاهای با جمعیت 100 خانوار صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی را ایجاد کنیم و در حال حاضر بالغ‌بر 3 هزار و 600 صندوق‌ اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور راه‌اندازی شده است.
وی در پایان گفت: در بحث کارآفرینی زنان روستایی نیز آموزش، ترویج و هدفمندسازی کسب‌وکارهای خرد مد نظر قرار داشته و برنامه داریم تا در هر یک از 1430 مرکز جهاد کشاورزی یک کارآفرین را تربیت کنیم تا بتواند ترویج کننده کارآفرینی بین زنان روستایی باشند؛ تاکنون در 458 مرکز جهاد کشاورزی این پروژه اجرایی شده که تحقق 34 درصد از هدفمان در این بخش را نشان می دهد.



کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توانمند سازی اعتبارات خرد زنان روستایی زنان روستایی و عشایری ترویج کشاورزی سرپرست خانوار آموزش و ترویج موسسه آموزش تسهیل گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «عیسی بابائی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۰۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان گلستان با اذعان بر گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان تصریح کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرحهای اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می شوند که براین اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال  در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تامین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.
 
وی افزود: ۷۵۱ نفرازابتدای شروع طرح، بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند که ۲۹۵ نفراز آنها مربوط به خرید سنوات بیمه است.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تامین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.
 
بابائی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد به منظور توانمند سازی مددجویان اظهار کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ لغایت ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه آنها پرداخت شده است و ضمنا بابت۴ نفر ازمددجویانی که قبلا خودشان سابقه بیمه پردازی کمتر از  ۱۰سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض به منظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: بیمه های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های این نهاد برای تامین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می کند.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۲نفر از بیمه شده گان شامل ۱۱۰نفر از زنان سرپرست خانوار و۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی  که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲