Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان سيستان و بلوچستان داراي صنايعي مانند صنایع غذایی، نساجی، پوشاک و صنایع شیمیایی، فلزكاری، ریخته گری، ساخت لوازم خانگی و تانكر سازی، صنایع شیلات و ماهی گیری نظیر پرورش میگو و ماهی و ... مي باشد و معادن اين استان عبارتند از: معدن مس در شمال باختری زاهدان با ذخیره ای بیش از ۱۵ میلیون تن، ‌معدن كرومیت در نواحی خاش و معدن منگنز در منطقه كوتیج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست-از دیگر معادن مهم استان، معادن سنگ مرمر، سنگ آهک، تراورتن و شن و ماسه سیلیسی را می توان نام برد. همچنین استخراج نمک از آب دریا همواره در روستاهای ساحلی رایج مي باشد.
علاوه بر اين ظرفيت مناسبي براي گسترش صنايع و معادن اين استان وجود دارد تا وضعيت مناطقي كه كمتر توسعه يافته هستند را با سرمايه گذاري مناسب و داراي مزيت اقتصادي بهبود بخشيد و در اين ميان نقش بانك ها به خصوص بانك هاي توسعه اي در جذب مشاركت بخش خصوصي و سرمايه گذاري بسيار مؤثر و ارزشمند است در اين راستا روابط عمومي بانك صنعت و معدن با حسين شهركي مدير استاني سيستان و بلوچستان و رييس شعبه زاهدان اين بانك در خصوص اقدامات، برنامه ها و استراتژيهاي اين مديريت و طرح هايي كه با مشاركت و تأمين مالي بانك صنعت و معدن به بهره برداري رسيده يا در دست احداث و بهره برداري مي باشد، به گفتگو نشسته است كه مشروح آن در ادامه مي آيد:
1- در راستاي تحقق شعار سال"توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها" چه برنامه هايي داريد؟
اين شعبه همواره سعي نموده به منظور تحقق شعار سال "توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها" نسبت به تسهيل امور واحدهاي توليدي از طريق افزايش سرمايه در گردش مورد نياز آنها اقدام نمايد .
در همين راستا اين شعبه طي سالهاي اخير نسبت به انعقاد قراردادهاي استاني كمكهاي فني و اعتباري به واحدهاي توليدي مستقر در شهركها و نواحي صنعتي استان سيستان و بلوچستان و قرارداد صيانت از توليد اقدام نموده است. همچنين با استفاده از منابع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سالهاي 97 و 98 ، تسهيلات تام و قرارداد كمكهاي فني و اعتباري به مجتمع هاي توليدي صادرات گرا در سواحل جاسك-گواتر نيز در قالب عقود مختلف نسبت به تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي اقدام مي نمايد .

2- مهمترين سياست ها و استراتژيهاي شعبه در سال 1400 چيست؟
مهمترين برنامه شعبه زاهدان در سال 1400 تمركز هر چه بيشتر بر تأمين مالي جهت تكميل طرحهاي نيمه تمام صنعتي استان و تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي استان به منظور افزايش توان توليد، بالابردن سطح بهره وري، حفظ اشتغال موجود و ايجاد اشتغال جديد و نهايتاً توسعه استان مي باشد .

3- مهمترين اقدامات انجام شده در سال 99 چه بوده است و چه ميزان درتحقق برنامه هاي سال گذشته موفق بوده ايد، دلايل موفقيتتان چه بوده است ؟
اين بانك با تامين مالي و راه اندازي طرح هاي سرمايه ثابت در استان ايجاد اشتغال نموده است از جمله اين طرح ها مي توان به طرح توليد انواع كنسانتره كروميت شركت پارس آلياژ مكران منطقه آزاد چابهار اشاره نمود. همچنين با امهال بدهي مشتريان پيشين و تزريق سرمايه در گردش به آنها طرح هاي فاقد فعاليت مجدداً فعال شده و به اشتغال پايدار استان كمك نموده است از جمله اين طرح ها مي توان به مجتمع توليدي سحر صنعت شرق اشاره نمود.

4-با توجه به مشكلات ناشي از تحريم هاي ظالمانه و شيوع ويروس كرونا چه اقدامات و راهكارهايي براي حمايت از توليدكنندگان استان خود داريد؟
با توجه به شيوع ويروس كرونا که اكثر كسب و كارها را دچار مشكلات عديده اي كرده، این شعبه تمام تلاش خود را جهت حمایت و مساعدت به مشتریان درجهت تسریع در بررسی و پرداخت تسهیلات درخواستی و ارائه خدمات الکترونیکی نموده است؛ همچنين در جهت کاهش تاثیر تحریم هاي ظالمانه، تمركز بيشتري بر حواله هاي ارزي گرديده تا بتوانيم به نحو مقتضی، نسبت به تامين مواد اوليه شركتها از كشورهاي همجوار اقدام نماییم .

5-پس از تدوين سياستهاي اعتباري و راهبردي بانك در سال1400، براي اجراي مؤثر سياست ها و به منظور ايجاد هم افزايي و چابك سازي سازمان، چه اقداماتي را مؤثر مي دانيد؟
به منظور ایجاد هم افزایی و تحقق سیاستهای راهبردی بانک میباست متناسب با شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم برکشور و شرایط کسب وکار در جامعه، اقدامات لازم به منظور پشتیبانی از تولید و صنعت کشور از جمله افزایش میزان اعتبارات تخصیصی به استانها، تسریع در فرایند اعطای تسهیلات و ارائه خدمات ارزی به واحدهای مشمول، شفاف سازی قوانین و به حداقل رساندن موانع موجود به منظور دستیابی به اهداف کلی بانک صورت پذیرد.

6- براي اجراي حاكميت شركتي و بانكداري ديجيتال چه اقداماتي در شعبه تحت مديريت شما صورت گرفته است؟
ليستي از مشتريان بزرگ اين شعبه كه مشمول اين طرح مي باشند تهيه و به اداره بازاريابي و بانكداري شركتي ارسال گرديده تا خدمات وي‍ژه مورد نياز اين مشتريان در دستور كار قرار گيرد. ضمناً در این خصوص جلسات حضوری در محل شعبه و محل کارخانه برگزارگردیده است.

7-از چه روشهايي براي جذب منابع بيشتر در استان استفاده مي كنيد؟
با عنايت به استقرار بانك صنعت و معدن شعبه زاهدان در مركز استان سيستان و بلوچستان به عنوان يكي از استانهاي كم برخوردار ، به دلايل ذيل جذب منابع با مشكلات و موانعي روبروست :
نبود صنایع بزرگ و بالادستي
برتری نداشتن نرخ سود حسابهای سپرده در مقایسه با سایر بانکها
روند سخت و طولانی شرایط افتتاح حساب در مقایسه با سایر بانکها
عدم اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب از خدمات بانک صنعت و معدن
عدم وجود شرایط تشویقی خاص جهت جذب منابع
گستردگی استان و کمبود شعبه
عدم تمایل متقاضیان تسهیلاتی بزرگ و عدم وجود اهرم اجرایی جهت مجاب نمودن این متقاضیان به افتتاح حساب و انتقال گردش نقدینگی به شعبه
با اين حال اين شعبه از طريق تسهيل در فرآيندهاي خدمات بانكي، ارائه تسهيلات با نرخ سود كمتر از نرخ سود جاري از طريق انعقاد قراردادهايي با سازمان هاي ذيربط از جمله استانداري، شركت شهرك ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت و كمك گرفتن از دستگاههاي اجرايي هم گروه براي جذب منابع بيشتر تلاش مي نمايد.

8- در اين مدت چند طرح صنعتي با تسهيلات بانك در استان به بهره برداري رسيده و به چه ميزان اشتغال ايجاد كرده است؟
طرح توسعه شركت ساحل صيد كنارك ، توليد كننده انواع كنسرو و فيله ماهي و ميگو با پرداخت تسهيلاتي به مبلغ 198 ميليارد ريال در جنوب استان و در شهرك صنعتي كنارك به پايان رسيده و ميزان اشتغال واحد توليدي به بيش از 400 نفر افزايش يافته است .
طرح توليد انواع كنسانتره كروميت شركت پارس آلياژ مكران منطقه آزاد چابهار ديگر طرحي است كه در جنوب استان و در پيكره صنعتي منطقه آزاد چابهار با تسهيلات ريالي اين بانك به مبلغ 610 ميليارد ريال احداث گرديده كه با بهره برداري كامل از اين طرح، زمينه اشتغال براي 31 نفر ايجاد شده است .

9- چه تعداد واحد صنعتي با تسهيلات بانك در استان در حال اجرا است، چه مقدار پيشرفت داشته است و با بهره برداري از آنها چه مقدار شغل ايجاد شده است؟
هم اكنون پروژه هايي با مشاركت بانك صنعت و معدن در استان در حال احداث مي باشند . از جمله :
طرح توليد فولاد مكران منطقه آزاد چابهار كه با تسهيلات 81. ميليون يورويي اين بانك در شهرستان چابهار در حال اجراست و پيش بيني مي گردد زمينه اشتغال براي 280 نفر را فراهم آورد .
طرح توليد انواع كاشي و سراميك شركت كاشي وشنگار بلوچستان كه با تسهيلات 14.044.785 يورويي و 200 ميليارد ريالي اين بانك در شهرك صنعتي زاهدان در حال احداث است و پيش بيني مي گردد زمينه اشتغال براي حداقل 70 نفر را فراهم آورد .
همچنين نيروگاه مقياس كوچك شركت رشد آسايش آرتين كه با تسهيلاتي بالغ بر 13.026.000يورو در شهرك صنعتي ايرانشهر در حال احداث است، زمينه اشتغال براي حداقل 17 نفر را ايجاد خواهد كرد.

10- وضعيت استان از نظر توسعه صنعتي چگونه است و شما چه پتانسيل هايي را براي توسعه صنعتي و اقتصادي استان مي شناسيد؟
در استان سيستان و بلوچستان بالغ بر 1200 طرح صنعتي داراي پروانه بهره برداری وجود دارد كه از اين حيث به صورت تقریبی در جایگاه 25 کشوری قرار دارد؛ مهمترین واحدهای صنعتی استان عبارتند از : کارخانجات توليد سیمان سیستان و خاش، كارخانه هاي توليد كيسه هاي پلي پروپيلن، فولاد، نيروگاه خورشيدي، گروه کارخانجات مینو، تور بافي، کارخانجات عمل آوری انواع ماهی و ميگو، کارخانه کنسرو سازی، کارخانجات توليد انواع سازه های فلزی و دكلهاي انتقال نيرو، کارخانه صنایع شیمیایی و سموم کشاورزی و ...
استان سيستان و بلوچستان از لحاظ صنعتي در گروه استانهاي توسعه نيافته قرار مي گيرد. دورافتادگي و در حاشيه قرارگرفتن استان از مراکز اصلي جمعيتي و محورهاي موجود توسعه کشور، تراکم اندک جمعيت پراکندگي نقاط زيست، شرايط اقليمي نامناسب، فقر منابع آبي به ويژه در کانونهاي جمعيتي و کمبود نيروي انساني ماهر و کمبود زير بناها از جمله مهمترين محدوديت هايي هستند که در راه توسعه صنعتي استان پديدار شده اند، ليکن اين استان از امکانات و قابليت هاي ويژه اي نيز برخوردار است که مي تواند در درازمدت و در راستاي جهت گيري هاي برنامه ريزي شده پايه هاي توسعه صنعتي را استحکام بخشد. موقعيت جغرافيايي ويژه استان به لحاظ همجواري با کشورهاي پاکستان، افغانستان و دسترسي به آبهاي آزاد در خارج از تنگه هرمز و امکان ارتباط با کشورهاي شرق آسيا ، شبه قاره هند و کشورهاي عربي و بازارهاي آفريقائي امکان ويژه اي براي توسعه صنعتي فراهم مي سازد. با افزايش سرمايه گذاريها در منطقه آزاد تجاري-صنعتي چابهار اميد مي رود در آينده گامي بلند به سوي توسعه صنعتي استان برداشته شود .
منابع دريايي و شيلات از ديگر امکانات توسعه صنعتي استان است که مي تواند زمينه ساز ايجاد صنايع شيميايي و صنايع دريايي به شمار آيد. در زمينه گسترش صنايع تبديلي وابسته به محصولات کشاورزي امکانات توسعه وجود دارد .
منابع معدني از جمله قابليت هاي توسعه صنعت در استان است و بسياري از معادن استان مي توانند عملکردي فرامنطقه اي داشته باشند. معادن غيرفلزي در استان منبع خوبي جهت توليد مصالح ساختماني است که اين رشته صنعتي علاوه بر اشتغالزايي در افزايش درآمد منطقه تاثير بسزائي دارد.
در حوزه معدن، این استان به علت قرارگرفتن در کمربند فلز زائی معدنی که از اروپا شروع و پس از گذشت از میناب و ارتفاعات جازموریان به سمت خاش و زاهدان ادامه می یابد، از منابع غنی معدنی در زمینه کانی های فلزی و غیرفلزی برخوردار می باشد. مطالعات انجام شده نشان می دهــد که قابلیتهای مــعدنی از جمله توانمندیهای مهم توسعه استان به شمار می آیند و بسیاری از کانسارهای فلزی و غیرفلزی شــناخــته شده می توانند مبنای ايجاد صنایع بزرگ معدنی قرارگیرند. از جمله پتانسیلهـای معدنی مهـم استـان می تـوان به ذخائر قـابل توجهی از گـرانیت، مس، کـرومیت، تیتـانیوم، آهـن، طلا، آنتیموان، مرمر و سنگ آهن اشاره نمود. درمجموع ذخایر شناسایی شده استان در رتبه 9 کشور و مجموع مجوزهای بهره برداری استان نیز 200 فقره می باشد که در کشور رتبه 18 را دارا می باشد .
با توجه به موقعيت جغرافيايي استان برخي از فرصتهاي سرمايه گذاري و قابلیت های صنعتی به شرح ذيل عنوان مي گردد :
وجود نخلستانهاي متعدد خرما
وجود باغهاي پرورش موز و انبه
مجاورت با آبهاي آزاد و رونق نسبي صنایع مرتبط با کشتي ، شناور و لنج سازي در جنوب استان
کارخانجات متعدد کنسرو ماهي و فرآورده های دریایی در جنوب استان
قابليت احداث معادن متعدد با توجه به منابع معدني فراوان ، متنوع و در دسترس در استان
قابليت ايجاد مزارع توربين بادي در سطح استان با توجه به اينكه استان در كريدور بادي منطقه قرار دارد.
قابليت ايجاد نيروگاههاي خورشيدي در سطح استان با توجه به زاويه مناسب تابش نور خورشيد و ميزان تابش نور در ساعات شبانه روز در سطح استان

11-براي وصول مطالبات چه برنامه و راهكاري داريد؟
رويه شعبه زاهدان در حوزه وصول مطالبات بالاخص مطالبات غيرجاري ، رويه اي در راستاي عارضه يابي مشكلات و حل ريشه اي آنهاست . يعني رسيدن به يك ريسك واقعي نه يك ريسك غير واقعي آمارگرا . در اين راستا برخي از تكنيكهاي شعبه به شرح ذيل مي باشد :
تلاش به منظور ايجاد ارتباط واحدهاي توليدي با تجار عمده منطقه به منظور فروش محصول و يا صادرات آن با هدف خروج واحد توليدي از ركود و تزريق نقدينگي به واحد توليدي .
مكاتبه و مذاكره با سازمانهاي و ارگانهاي دولتي به منظور وصول طلب واحدهاي توليدي
مكاتبه و مذاكره مكرر و مستمر با صندوق بيمه سرمايه گذاري فعاليتهاي معدني و صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك بمنظور ايفاي تعهدات خود در قبال مشتريان بانك .
برخورد قاطع به منظور وصول طلب بانك از طريق مراجع قضايي و اجراي ثبت در خصوص طرحهايي كه برغم اعطاي مهلت هاي مكرر موفق به تسويه بدهي خود نشده اند.

12-چه برنامه هايي براي ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتريان داريد؟براي افزايش كارمزدها چه راهكارهايي داريد؟
برخي از راهكارهايي كه مي تواند موجب ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتريان گردد عبارتند از :
شفاف سازي دستورالعمل ها
افزايش حدود اختيارات شعب
به کار گیری شیوه های نوین تامین مالی و پررونق نمودن اقلام قابل ارائه در سبد خدمات بانک
ارائه تسهيلات به متقاضيان در راستاي تکمیل زنجیره فعالیت واحد تولیدی

13- با توجه به افزايش سطح اختيارات شعب، تعامل شما با ستاد بانك چگونه است و چه انتظاري از ستاد داريد؟
عليرغم اينكه شعبه زاهدان دورترين شعبه در كشور نسبت به ستاد مركزي بانك مي باشد، اما خوشبختانه همواره تعامل خوب و سازنده اي با همكاران محترم ستادي دارد، به گونه اي كه در خصوص پرونده هايي كه در استان در حال اجرا هستند و حتي نظارت بر مصرف تسهيلات ايشان نيز در اختيار شعبه قرار ندارد، دوشادوش همكاران ستادي در اغلب بازديدهاي نظارتي حضور داشته و از چند و چون نحوه اجراي طرحها آگاهي دارد . لذا تنها انتظار شعب از همكاران ستادي، تسريع در پيگيري امور، صرفاً در راستاي تكريم مشتريان مي باشد. چراكه در برخي مواقع تقاضاي مشتريان بانك خارج از حدود اختيارات شعب بوده و در نهايت اين شعبه است كه در صف بانك و تعامل مستقيم با مشتريان و ملزم به پاسخگويي سريع به ايشان است .

14- تعامل شما با مقامات ارشد استاني نظير(استانداري، وزارت اموراقتصادي و دارائي و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟
شعبه زاهدان تا پيش از تأسيس در اسفند ماه 1382 ، به صورت دفتر نمايندگي مشغول به فعاليت بوده و در حال حاضر تنها با يك شعبه در سطح استان پهناور سيستان و بلوچستان مشغول به فعاليت مي باشد. اين شعبه از بدو تأسيس تاكنون همواره داراي تعاملات سازنده با نهادهاي بالادستي استان همچون استانداري، مجموعه نمايندگان استان و . . . بوده و سعي براين دارد تا با حفظ اين روابط و تعاملات فيمابين و با كمك گرفتن از دستگاههاي اجرايي هم گروه همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، شركت شهركهاي صنعتي استان ، خانه صنعت استان ، خانه معدن استان ، اتاق بازرگاني، صنعت، معدن وكشاورزي استان و . . . در راستاي رسيدن به اهداف عاليه مدنظر هيئت مديره محترم بانك، گام بردارد .
15- به نظر شما نقش نيروي انساني كارآمد در موفقيت و برتري شعب چيست؟ برنامه شما براي افزايش سطح مهارت و دانش كاركنان مجموعه خود و فرآيند جانشين پروري چيست؟
همانگونه كه مديرعامل محترم بانك اشاره نمودند : " كاركنان يك سازمان هويت آن سازمان محسوب مي شوند و رويكرد بانك در گزينش نيروي انساني بايد بر مهارت و تجربه افراد و پيشبرد ارزش ها و مأموريت سازماني متمركز باشد، لذا با توجه به اينكه نيروي انساني در هر سازمان درحقيقت موتور محركه آن سازمان مي باشد، بديهي است هرچه اين موتور كارآمدتر باشد، بازدهي و بهره وري سازمان بيشتر خواهد بود.
16-روشهاي شما براي استفاده از ايده ها و پيشنهادات همكارانتان در جهت بهبود فعاليتهاي شعبه چيست؟
يكي از مهمترين راهكارهاي اساسي اين شعبه به منظور بهره مندي از ايده ها و پيشنهادات همكاران شعبه، برگزاري جلسات هم انديشي مكرر و مستمر با همكاران در راستاي تصميم گيري در امور شعبه مي باشد. شايان ذكر است برگزاري اين جلسات نه تنها باعث ايجاد رشد و انگيزه براي همكاران مي گردد ، بلكه منجر به كسب نتايجي مثبت در راستاي پيشبرد صحيح و با كيفيت امور شعبه مي گردد .

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار زمینه اشتغال بانک صنعت و معدن واحدهای تولیدی سرمایه در گردش جنوب استان سرمایه گذاری نیروی انسانی سطح استان ارائه خدمات شعبه زاهدان بهره برداری صنعتی استان توسعه صنعتی تولید انواع توسعه صنعت طرح تولید برنامه ها جذب منابع طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: اولین و بزرگترین مولفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است.

حجت الاسلام علی موحدی‌راد در شورای قضایی استان اظهار کرد: زمانی که برای آئین معارفه به سیستان‌وبلوچستان رسیدم مردم این استان با چهره‌های بشاش و مصمم و با آغوش گرم به استقبال بنده آمدند، انصافا احساس کردم به وطنم برگشته‌ام، با توجه به اینکه مردم هر استانی می‌خواهند مدیری که منصوب می‌شود از خودشان باشد بنده نیز سعی می‌کنم به صورت مضاعف و بیش از یک هموطن در این استان کار و تلاش کنم چرا که مردم صبور، فهیم، ولایتمدار، قانع و بصیر استان شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی بیان کرد: اولین و بزرگترین مولفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است.

حجت الاسلام موحدی راد خاطرنشان کرد: کسی که از ترور و تروریست حمایت می‌کند و حاضر نیست یکسری از اقدامات را محکوم کنند به دروغ و کذب نام بلوچ را می‌آورند. اگر عزت مردم بلوچ و سیستانی را بخواهند قطعا این اقدامات را محکوم و در برابر آن سکوت نمی‌کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در دستگاه قضا همراه و همدل با همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی دست به دست هم می‌دهیم و هر کس که قصد تعرض به امنیت این استان را دارد به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

وی گفت: برخی از افراد از یکسری موضوعاتی که در استان اتفاق می‌افتد در برخی از مناطق حمایت می‌کنند این نظام، نظام صبور و مقتدری است باید از روزی ترسید که آن روی سکه را به شما نشان دهند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسرائیل و آمریکا عملیات خود را مخفیانه، آرام و بی سر و صدا انجام می‌دهند که بعد صدای آن به گوش دیگران می‌رسد اما بعد از واقعه کنسولگری ایران، از رهبر معظم انقلاب گرفته تا سایر رده‌های نظامی و انتظامی همه مردم اعلام کردند این اقدام را بی جواب نمی‌گذارند.

وی تصریح کرد: اسرائیل، آمریکا، فرانسه، انگلیس، دولت های غربی و اروپایی با همکاری بعضی از کشورهای عربی دست به دست هم دادند که اجازه ندهند حریم هوایی و زمینی فلسطین که به دست رژیم غاصب افتاده مورد هجمه و حمله قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: در گذشته اگر آمریکا می‌گفت ناو جنگی خود را می‌خواهد به حرکت در بیاورد در بعضی از کشورها دولتی‌هایشان و رئیس جمهورها عوض می‌شدند اما ایران رژیم غاصب صهیونستی را تنبیه کرد و هدف ایران تخریب و یا کشته شدن افراد نبوده بلکه می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم صبر و شکیبایی این نظام حد و حدودی دارد. همچنین می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم این لایه های شما در قبال هوشمندی و اقتدار سربازان پر افتخار این نظام چیزی نیست.

به گزارش ایسنا- به نقل دادگستری استان، موحدی راد تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتداری که دارد، همه دنیا را مات و مبهوت اقتدار خود کرد که می‌تواند در مقابل خود فروخته‌ها کوتاه نیاید اما این صبر از سر تعقل و هوشمندی است که شاید افراد غفلت زده به آغوش نظام برگردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • وعده سخنگوی صنعت آب برای سیستان و بلوچستان/سدها لبریز شدند
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان