Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین رونمایی از کتیبه «قدرت اسلام» همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در ایوان انتظار برگزار شد.

خبرگزاری میزان -طبق اعلام پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، آیین رونمایی از کتیبه «قدرت اسلام» در ایوان انتظار برگزار شد. حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و معاونان سازمان فرهنگی هنری، حجت‌الاسلام محمود متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و جمعی از مدیران فرهنگی در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمود متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در این مراسم عنوان کرد: خیابان، ولی عصر (عج) تهران باید در قالب‌های تصویری، خطاطی و سایر هنر‌های سمعی و بصری، میعادگاه عاشقان امام عصر (عج) شود و به عنوان یک الگو به سایر نقاط کشور توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین خبرها از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اینجا کلیک کنید

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) متعلق به کل آحاد مسلمین است، گفت: امام عصر (عج) نماد وحدت مسلمین است و نباید اجازه دهیم بین مسلمین تفرقه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام امرودی: اسلام بهترین دین برای مدیریت فرد و جامعه است

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: اسلام بهترین دین برای مدیریت فرد و جامعه است. دین اسلام دارای کارنامه و برنامه است که وجود حضرت محمد مصطفی (ص) و همچنین وجود احادیث و روایات از امامان که دریایی از معارف است، از کارنامه و برنامه‌های دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به رونمایی از کتیبه «قدرت اسلام» گفت: کار بسیار ارزشمندی است و باید ساعت‌ها به این کتیبه زیبا نگریست. در این کتیبه ۳۵ رویداد مهم از جمله قبل، حین و بعد تولد حضرت مهدی (عج) و همچنین غیبت صغری و کبری و دوران غیبت و ظهور به تصویر کشیده شده است.

حجت‌الاسلام امرودی تصریح کرد: با استفاده از این کتیبه می‌توان معارف مهدوی را در قالب اجرای پرده‌خوانی به نسل جوان آموزش داد.

کتیبه هنری «قدرت اسلام» همزمان با نهم ربیع‌الاول سالروز به امامت رسیدن حضرت مهدی (عج) در ایوان انتظار میدان، ولی عصر (عج) پایتخت رونمایی شد.

آیین رونمایی از کتیبه هنری «قدرت اسلام» به همت فرهنگ‌سرای ولا، معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و مدیریت فرهنگی هنری مترو برگزار شد. در این کتیبه اشعار ۱۲ شاعر مهدوی، ۱۱۰ لقب از القاب امام زمان (عج)، ۱۴ آیه از آیات مهدوی و ۴۰ روایات از معصومین علیهم‌السلام توسط هنرمندان نگارگر به تصویر کشیده شده است. همچنین در نگارگری این اثر، میلاد حضرت حجت (عج)، غیبت امام عصر (عج)، نیابت خاصه، القاب نائبان خاص، دو تشرف از تشرفات معتبر، خیمه انتظار، نیابت عامه با استفاده از نماد نجف و شهر مقدس قم، وظایف عصر غیبت، انتظار، رجعت کنندگان ظهور، مؤلفه‌های ظهور، خروج سفیانی و خسف بیداء آمده است.

این تابلو به منظور تبیین معارف مهدوی طراحی و تهیه شده است و مبتنی بر آن امکان برگزاری ۲۵ مجلس نقالی مهدوی توسط کارشناسان آموزش‌دیده فراهم آمده است. کتیبه «قدرت اسلام» اثری هنری است که به زبان آیات قرآن، اشعار و احادیث به معرفی حضرت، ولی عصر (عج) و موضوع مهدویت می‌پردازد.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری سازمان فرهنگی هنری رونمایی از کتیبه حجت الاسلام قدرت اسلام حضرت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر میباشد افزود: یک چهارم مساحت شهرستان ذخایر معدنی میباشد و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت گردیده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری میباشند و در صورت فعال شدن این معادن، شدیداً ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت میباشد و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

وی عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغیرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت:تغیر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

غنی زاده از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی بصورت سراسری در شهرستان برگزار گردد و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور