Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق تحقیقات انجام شده گروه خونی با ابتلا به بیماری قلبی ارتباط دارد. این گروه‌های خونی باید بدانند بیماری‌های قلبی بیشتر به سراغشان می‌روند.

طبق بررسی‌های انجام شده گلبول‌های قرمز A، B یا AB و رگ‌هایی که از آن‌ها عبور می‌کنند چسبناک‌تر بوده و در برابر جریان خون مقاوم ترهستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه خونی می‌تواند حقایق زیادی در مورد شما نشان دهد، حتی امکان ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری قلبی.

به هر حال، گروه خونی چیست؟

گروه‌های خونی A، B، AB و O به آنتی بادی‌های متصل به سلول‌های خونی مرتبط هستند. B, A دو گروه متفاوت هستند و AB شامل این دو گروه می‌شود.

به گروه O گروه صفر هم گفته می‌شود، زیرا هیچ آنتی بادی در سطح آن وجود ندارد. اما چگونه بیماری قلبی را تشخیص دهیم؟ آنتی بادی‌های گروه خونی در سلول بسیاری از اندام‌ها پیدا می‌شوند، اما نکته مهم وجود آن‌ها در سطح سلول‌هایی است که عروق خونی را پوشانده اند. آنتی بادی‌ها پروتئین‌های چسبناکی در خون هستند که مواد خارجی مانند ویروس ها، باکتری‌ها و انگل‌ها را می‌کشند.

گروه‌های خونی غیر از O و ریسک بیماری قلبی

بیماری قلبی بیشتر سراغ افراد دارای گروه‌های خونی B ، A و AB می‌رود. دانشمندان دقیقاً چرایی این موضوع را نمی‌دانند، اما برخی می‌گویند ممکن است به دلیل غلظت بیشتر عوامل انعقادی خون باشد که احتمال لخته شدن خون را افزایش می‌دهد.

گروه خونی AB

گلبول‌های قرمز A، B یا AB و رگ‌هایی که از آن‌ها عبور می‌کنند چسبناکتر بوده و در برابر جریان خون مقاوم ترند. طبق تحقیقات گروه خونی AB بیشترین خطر بیماری قلبی عروقی را دارد، زیرا دارای بیشترین آنتی بادی سطحی است و پس از آن A و B کمتر و O کمترین مقدار آنتی بادی را دارند.

در مورد گروه A , B

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که دارای گروه خونی A یا B هستند؛ ۵۱ ٪ بیشتر در معرض لخته شدن خون در رگ‌ها و ۴۷ ٪ بیشتر در معرض لخته شدن خون در ریه‌ها هستند.

به طور کلی، گروه A حدود ۶ ٪، B حدود ۱۵ ٪، گروه AB حدود ۲۳ ٪ باعث ابتلای بیماری قلبی می‌شوند.

فون ویلبراند (VWF) چیست؟

شواهد زیادی وجود دارد که ارتباط بین داشتن گروه خونی غیر O و بیماری قلبی را نشان می‌دهد. از جمله سطح فون ویلبراند در خون، سطح کلسترول یا خطر ایجاد لخته خون؛ فون ویلبراند یک پروتئین است که در روند انعقاد خون نقش دارد. سطح فون ویلبراند در افرادی با گروه خونی O کم است.

با این حال، گروه خونی تنها دلیل خطر نیست

طبق تحقیقات هر چیزی که خون را غلیظ کند (کم آبی بدن، دارو‌های تجویز شده، بیماری‌های خود ایمنی) می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی عروقی مانند حملات قلبی، سکته مغزی و لخته شدن خون را افزایش دهد. یعنی اینکه گروه خونی تنها عامل بیماری‌های قلبی عروقی نیست. عواملی از جمله چاقی، ژنتیک، رژیم غذایی، مصرف ویتامین و ورزش نیز وجود دارند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه خونی اخبار سلامت گروه های خونی فون ویلبراند لخته شدن خون بیماری قلبی آنتی بادی گروه خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد

خارش پوست یکی از علائمی است که ممکن است در بسیاری از بیماری‌های مختلف بروز کند.

به گزارش ایسنا، خارش یکی از علائم شایع عارضه‌های پوستی است.

در این مطلب به نقل از بی بی سی، به چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد، می‌پردازیم:

۱. برآورد تقریبی نشان می‌دهد که ما حدود ۹۷ بار در روز خودمان را می‌خارانیم.

۲. احساس خارش بر اثر تماس با حشرات و گیاهان به دلیل سمومی است که بر پوست ما به‌جا می‌گذارند. مواد سمی باعث آزاد شدن هیستامین‌ها در بدن می‌شوند که نوعی واکنش ایمنی بدن است. در این واکنش بافت‌های عصبی پیام‌های احساس خارش را به مغز ما می‌فرستند.

۳. احساس خارش، شبکه عصبی ویژه خود را دارد. تاکنون تصور می‌شد احساس خارش و درد، مسیرهای دریافت یکسانی دارند اما در سال ۱۹۹۷ مشخص شد احساس خارش، بافت‌های عصبی ویژه‌ خود را دارد.

۴. پیام‌های خارش بسیار به کندی منتقل می‌شوند. بافت‌های عصبی سرعت‌های گوناگونی دارند. پیام‌های لمس با سرعتی حدود ۳۰۰ کیلومتر ‌در ‌ثانیه انتقال پیدا می‌کنند. «درد ناگهانی» (برای مثال وقتی به‌طور اتفاقی دست روی شعله گاز قرار می‌گیرد)‌ با سرعتی حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت منتقل می‌شود. احساس خارش با سرعتی حدود سه کیلومتر در ساعت انتقال پیدا می‌کند که کمی آهسته‌تر از سرعت راه‌ رفتن انسان است.

۵. احساس خارش مانند خمیازه کشیدن مسری است. دانشمندان با نمایش فیلم موش‌هایی که خود را می‌خارانند به گروه دیگری از موش‌ها به این موضوع پی‌بردند. پس از نمایش فیلم، موش‌های تماشاگر هم شروع به خاراندن خود کردند.

۶. احساس مسری خارش بخش کوچکی از مغز به نام هسته سوپراکیاسماتیک (بخش قدامی هیپوتالاموس) را فعال می‌کند. عصب‌شناسان هنوز به‌ طور دقیق عملکرد این بخش از مغز را در چگونگی مشاهده و تکرار عمل خاراندن درنیافته‌اند.

۷. خاراندن بهترین راه برای خلاص شدن از مهاجمان خارش‌آور است. خاراندن، به دور کردن حشرات موذی یا دفع اثر گیاهان سمی کمک می‌کند. همچنین باعث گشادی رگ‌های خونی و در نتیجه جریان بیشتر گلبول‌های سفید و پلاسمای خون برای از بین بردن اثرات سمی می‌شود. به همین دلیل است که با خاراندن، پوست سرخ و لکه‌لکه می‌شود.

۸. خاراندن احساس خوشایندی است چون باعث ترشح سروتونین در مغز می‌شود.

۹. خوشایندترین نقطه برای خاراندن در بدن مچ پاست. پژوهش‌ها این موضوع را نشان داده است.

۱۰. هرچه بیشتر خود را بخارانید احساس خارش بیشتر می‌شود. خاراندن پوست باعث آزاد شدن هیستامین بیشتر می‌شود و پیام‌های خارش بیشتری به مغز فرستاده می‌شود. اگر این کار را ادامه دهید باعث آسیب دیدن پوست و ایجاد زخم و عفونت می‌شوید.

۱۱. در بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس (صدفک) یا اگزما (درماتیت) چرخه خارش آزاردهنده می‌شود. در چنین مواردی آنتی‌هیستامین‌ تجویز می‌شود تا اثرات هیستامین را خنثی کند و احساس خارش را کاهش دهد.

۱۲. پژوهش‌ نشان داده است که خارش مداوم و مزمن به اندازه درد مزمن ناتوان‌کننده است. خارش مزمن از اثرات جانبی بیماری‌های گوناگونی مانند بیماری‌های کبدی و لنفوم است.

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند