Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران امام جمعه قائمشهرگفت:هفته وحدت زمینه ساز بازنگری و بازشناسی برای شاخصه های وحدت میان امت اسلامی و همچنین آسیب شناسی عناصر وعوامل وحدت شکن در میان جوامع اسلامی است.

علی معلمی، امام جمعه قائمشهر در گفت و گو با ایسنا در ارتباط با آسیب شناسی، تحلیل عناصر و عوامل وحدت شکن گفت: هفته وحدت زمینه ساز بازنگری و بازشناسی برای شاخصه های وحدت میان امت اسلامی و همچنین آسیب شناسی عناصر وعوامل وحدت شکن در میان جوامع اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: مسلمانان در تمام جهان باید با آگاهی از سودجویی‌های نظام استکبار از تفرقه‌اندازی میان امت‌های اسلامی در مواجه با توطئه‌هایشان هوشیار باشند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که مسلمانان جهان دارای اشتراکات دینی بسیار فراوانی هستند، بیان کرد: مسلمانان در جوامع اسلامی با تمسک به این مسائل اساسی و مهم می‌توانند به ایجاد همبستگی و وحدت دست یابند؛ بنابراین یکی از شاخص‌ترین امور برای تحکیم وحدت در میان امت های اسلامی، توجه به نقاط مشترک در اصول دینی است.

 معلمی با بیان این موضوع که شناسایی دشمنان بسیار حائز اهمیت است، گفت: مسلمانان باید دوست را از دشمن تمیز و تفکیک دهند تا مبادا آب در آسیاب دشمن بریزند و با برادری و خویشتن داری در کنار یکدیگر با خوش خلقی زندگی کنند.
امام‌جمعه شهرستان قائمشهر در خصوص فضای انس و ارتباطات عاطفی میان شیعه و سنی در استان مازندران گفت: از ابتدای سال 1357 با محوریت شیخ روحانی جهت تحکیم و گسترش وحدت میان مسلمانان مذاهب شیعه و سنی در استان مازنداران، نشست های متداول و مداومی با حضور بزرگان شیعه و سنی برگزار می‌شد از این رو ارتباط عاطفی و فضای انس میان شیعیان و اهل سنت بسیار تنگاتنگ و خوب بود که این اتفاق سبب آرامش و تسکین برای شیعیان نیز شد؛ باید زمینه‌های رشد وحدت را ایجاد و از تفرقه جدایی کرد.

معلمی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقاتی که اخیرا در افغانستان در برپایی نمازجمعه رخ داد، گفت: متاسفانه انفجارهای اخیر در نمازجمعه شیعیان افغانستان نمونه بارز تفرقه افکنی و کینه‌توزی مستکبرین با همکاری افراد نا آگاه و تصویر سازی‌های ذهنی منفی و نادرست افراد از حقیقت روابط میان شیعیان و اهل تسنن نشات گرفته و این درحالی است که پیروان مذاهب شیعه و سنی همه برادر و با نقاط اشتراک فراوان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی هفته وحدت شیعه و سنی امام جمعه وحدت میان میان امت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود

ایسنا/هرمزگان مدیر سابق مرکز اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمام ارکان جامعه اسلامی مشارکت کنند. نه شیعه و نه اهل سنت به تنهایی نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ بلکه باید با اتحاد برای تحقق این تمدن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه خود که در سالن جلسات حوزه علمیه بانوان برگزار شد، با ذکر این نکته که مسلمان باید بلند بیندیشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حامی و پشتیبان یکدیگر باشند؛ اما متاسفانه امروز در مسئله غزه شاهد رفتاری غیر از این هستیم.

مدیر اسبق مرکز اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای عینت‌بخشی به وحدت موجود در استان هرمزگان از جمله اصول اساسی برنامه‌هایم در مرکز اسلامی بود.

در استان هرمزگان بیش از ۲۰ حوزه علمیه شیعه و حدود ۵۰ مدرسه دینی اهل سنت داریم که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی فعالیت‌ می‌کنند.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت مرکز اسلامی، عنوان کرد:این مرکز در حوزه مساجد مانند مرکز رسیدکی به امور مساجد و در حوزه مدارس دینی مانند حوزه علمیه و مرکز خدمات فعالیت می‌کند که نشان دهنده حجم فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام باوقار منشاء اختلاف را جهل دانست و اظهار کرد: اختلاف باعث عدم تحقق اهداف جامعه اسلامی خواهد شد و همین امر باعث شکست جبهه اسلام می‌شود به همین جهت باید وحدت اسلامی را عینیت بخشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • دعوا و درگیری لفظی محمد صلاح و یورگن کلوپ در بازی لیورپول و وست هم / عکس
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران