Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:44:33 GMT

من اسب نیستم!

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۰۹۰۵

من اسب نیستم!

قطعا ایجاد درامی پر هیجان و کنش‌مند با توجه به گستره رشد هنر صنعت سینما در دنیای امروز چیز چندان دشواری به نظر نمی رسد، زیرا تعلیق و سرگرمی جزو اولین و اصلی‌ترین معیارهای ساخت و تولید اثار تلویزیونی است.

اساسا آثار و تولیدات تلویزیونی در سطح جهانی به دلیل تمرکز بر دست یابی به مخاطب عام در سطح بین‌المللی فرمول‌های یک دستی در تولید دارند و کمتر ریسک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما آنچه سریال بازی ماهی مرکب را علاوه بر یک درام هیجانی خوش ساخت و پر تعلیق به اثری چالش برانگیز و مورد توجه مخاطبان خاص و عام قرار می دهد آن است که این سریال درخلال روایت خود نقب های بسیار جدی در حوزه های  انسانی جامعه و مرگ می زند.

بازی ماهی مرکب جدال انسان با انسان، انسان با زندگی، انسان با جامعه، انسان با ارزش‌ها و انسان با پوچی و نیستی است. تعاملی به‌شدت دراماتیک و اتفاقا از بطن زندگی است و باور پذیر از آب درآمده است. 

فیلمساز در عین خلق موقعیت های فانتزی، جذاب و مبتکرانه به عنوان مراحل بازی، در توسعه درام خود به‌شدت از یک جامعه واقع‌گرایانه وام گرفته است و شخصیت‌هایش چنان باورپذیر اند که مخاطب در اکثر لحظات می تواند با آنان همذات پنداری کند.

انسان‌هایی که به دلیل محرومیت‌های انسانی، اجتماعی و فقر نکبت بار به بازی تن می‌دهند که نه تنها معامله با جان‌شان است؛ بلکه معامله‌ای بزرگتر با ارزش‌های انسانی است که به تاراج رفته است.

کشتن انسان‌ها در روایت، بازی ماهی مرکب  برای عده ای سرگرمی و تفریح است! جنایت و تماشای آن برای شان هیجان انگیز و سرگرم کننده است و عده‌ای دیگر که برای زندگی، زنده ماندن و حداقل نیازهای حیاتی از هیچ مرزی فرو نمی‌مانند، به همه چیز چنگ می زنند و همچون مهره شطرنج در دست بازیگردانان بازی بی این سو و آنسو سو می‌روند.

بازی ماهی مرکب سرشار از تلنگرهایی است که به شدت انسان را تکان می‌دهد. قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که برای عبور از آن باید اسب بود و نه انسان، موقعیت هایی که باید از آن پرید حتی اگر رد پاهایت بر تلی از جنازه باشد، موقعیت هایی که هیچ انتخابی به تو نمی دهد جز آنکه باید حیوان کثیف تری باشی تا  بازی را برنده شوی موقعیت هایی که البته می شود انسان ماند اما فرصت پیروزی را از دست داد و لحظاتی که به شدت درخشان است و حال مخاطب خود را خوب می کند.

بازی ماهی مرکب شاهکار نیست اما عناصر تعلیق را به خوبی می‌شناسد، مخاطب خود را در بطن بازی قرار می‌دهد و می‌داند چگونه با روانش بازی کند. فضاسازی و طراحی صحنه آن به خوبی از آب درآمده است و فیلمساز با هوشمندی توانسته رنگ و نور را همچون یک قلم موی نقاشی در بستر سکانس‌ها و صحنه‌های خود به کار گیرد و در عین رسیدن به زیباشناسی صحنه ای، مفاهیم خود را نیز در پس زمینه به مخاطب خود القا کند.

قطعا این اثر خوب و خوش ساخت همچون سایر آثار تولید شده با نقدها و کاستی‌های بسیار جدی روبروست که قابل بحث و بررسی است و در این مقال کوتاه پرداختن به آنها میسر نبود.
 

برچسب‌ها کره‌ جنوبی بازی مرکب سینمای ایران نقد فیلم سینمای جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی بازی مرکب سینمای ایران کره جنوبی بازی مرکب سینمای ایران نقد فیلم سینمای جهان بازی ماهی مرکب موقعیت هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نفس‌گیر دورتموند برابر PSG در شب فرصت‌های سوخته

زردپوشان وستفالن با کسب یک پیروزی حداقلی مقابل میهمان فرانسوی‌شان به صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا امیدوار ماندند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دومین و آخرین بازی دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران، در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک، تیم فوتبال بوروسیا دورتموند پذیرای پاری‌سن‌ژرمن بود که این بازی با برتری یک بر صفر دورتموندی‌ها همراه بود.

با وجود بازی سراسر هجومی دو تیم و موقعیت‌های گلزنی پرتعدادی که هر کدام از آنها روی دروازه دیگری ایجاد کردند، تنها یک بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت که این اتفاق در دقیقه 36 توسط نیکلاس فولکروگ با پاسی هوشمندانه از سوی نیکو اشلوتربک رقم خورد.

رئال مادرید کامبک بایرن مونیخ را نافرجام گذاشت

 

اگرچه هر دو تیم موقعیت‌‌های خطرناک متعددی برای اضافه کردن به تعداد گل‌های بازی داشتند، اما این پاری‌سن‌ژرمن بود که موقعیت‌‌های خطرناک‌تری ایجاد کرد و در یکی از آنها در عرض چند ثانیه دو بار پیاپی هر کدام از تیرهای عمودی دروازه حریف را به لرزه درآورد.

در نهایت اما این دورتموند بود که بازی را برد تا با اندوخته‌‌ای امیدوارکننده آماده سفر به فرانسه و برگزاری بازی برگشت در پاریس شود، دیداری که از ساعت 22:30 (به وقت تهران) روز سه‌شنبه هفته آینده در ورزشگاه پارک دو پرنس انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کرمانی‌مقدم: بازی پرسپولیس و سپاهان خسته‌کننده و بی‌روح بود
  • رفت و آمد نیمکت تراکتور برنامه‌ریزی شده بود
  • پیروزی نفس‌گیر دورتموند برابر PSG در شب فرصت‌های سوخته
  • اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان
  • ربیعی: در فولادشهر مهمان نساجی بودیم!
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • کاش تلویزیون، این مدلی نبود
  • تفال به حافظ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است...
  • توخل: باید گل سوم را می‌زدیم و می‌بردیم!