Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولوی مصطفی زیتونی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام (ص) پس از ورود به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی، بین ۲ قبیله اوس و خزرج، که سال‌ها با هم دشمنی داشتند، وحدت ایجاد کرده و از این همدلی و انسجام، برای پیشرفت و گسترش اسلام بهره گرفتند که ما نیز باید با تاسی به سنت رسول الله و کنار گذاردن اختلافات اندک احتمالی، وحدت و همدلی پیشه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عالم اهل سنت، ادامه داد: اهل تسنن در بیشتر مناطق مرزی ایران زندگی می‌کنند و همچون کمربندی از ایران مرزداری می‌کنند و نخواهند گذاشت دشمن از این کمربند عبور کند.

 مدیر مدرسه خلفای راشدین محمودآباد تربت جام با تاکید بر اینکه وحدت باید از گفتار به عمل تبدیل شود، افزود: وحدت از فروع جامعه اسلامی نیست بلکه از اوجب واجبات است زیرا بیشتر مسایل اعتقادی و فرهنگی مسلمانان مشترک است و اگر وحدتی در بین مسلمانان شکل نگیرد پیشرفتی نیز نخواهیم داشت، بر این اساس کشور ایران نیز به برکت وحدت توانسته است به اقتدار و جایگاه فعلی خود برسد.

وی گفت: دشمن می‌خواهد در میان جامعه اسلامی با ایجاد اختلاف به خواسته خود برسد همان گونه که در سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان این موضوع را دنبال و با کشتار مردم بی دفاع، خواسته ها و مطامع شوم خود را پیگیری می کند.

مولوی زیتونی افزود: با ابتکار و هوشمندی امام راحل (ره) و نامگذاری هفته ای به عنوان "وحدت"، مساله اختلاف مسلمان‌ها در ایران برطرف شده و دشمنان اسلام هرچه سعی کردند از آن سوءاستفاده کنند راه به جایی نبردند که این اتحاد در شهرهای مرزی و تلفیقی کشور بیشتر دیده می‌شود.

این عالم اهل تسنن اضافه کرد: حفظ جان مسلمان همچون نجات یک جامعه در روایات اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است و نباید با برافروختن آتش و ایجاد اختلاف، باعث کشته شدن انسان‌های بی‌دفاع شد.

اختلاف روایت اهل سنت و شیعه در روز ولادت پیامبر اسلام (ص) بین ۱۲ تا ۱۷ ماه ربیع الاول به نام هفته وحدت نامگذاری شده است. 

برچسب‌ها تربت جام مشهد اهل سنت هفته وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت جام مشهد اهل سنت تربت جام مشهد اهل سنت هفته وحدت اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق همچون شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست و قلب مظلومان جهان را شاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، در اجلاسیه ۴۲۲ شهدای کهگیلویه، اظهار کرد: ایران اسلامی با همت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلاتی از جمله تامین معیشت دارند، افزود: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم‌وکاستی‌هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت ساله دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوراندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده است که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی افزود: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری است و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

معاون رئیس‌جمهور خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان شد، گفت: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرارگیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی به تحولات دنیا و منطقه زد و تصریح کرد: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیرقبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده است و امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 749312

دیگر خبرها

  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است