Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولوی "غلام حیدر فاروقی" روز دوشنبه در دیدار جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند که در آستانه هفته وحدت انجام شد، افزود: این در حالی است اسلام به ذات خود عیبی ندارد و هر عیبی هست از مسلمانی ماست.

وی گفت: همه ما شاهد هستیم که امروز امت اسلامی بدترین دوران حیات خود را سپری می‌کند و خشونت‌ها، افراطی‌گری‌های دبنی، کشتار بی‌رحمانه انسان‌های بی‌گناه و همه این جنایت‌ها توسط انسان‌های جاهل و نادانی انجام می‌شود که منتسب به اسلام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت بیرجند تصریح کرد: این جنابت‌ها سبب شده که بهانه‌ای برای جلوگیری از گسترش اسلام در غرب قرار دهند و اگر این مسائل نبود همانطور که آمارها در گذشته نشان می‌داد روزانه ۲۰ هزار نفر فقط در آمریکا به اسلام می‌پیوستند.

وی افزود: اسلام تنها دینی است که به مدارا و رعایت حقوق بشر توصیه کرده و رعایت حقوق بشر که در آن تجاوز به حقوق دیگران، ظلم و تبعیض قطعا حرام است.

مولوی فاروقی گفت: ما خیلی از این قوانین حقوق بشری را در اسلام داریم که متاسفانه دشمنان ما به حقوق بشر اسلامی توجهی ندارند.

وی بیان کرد: ریختن خون مسلمان و تجاوز به آبرو و حیثیت مسلمان، تجاوز به مال و ثروت مسلمان حرام است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به اینکه مسلمان برادر مسلمان است افزود: وقتی مسلمان برادر مسلمان است نباید به او ظلم کند، در حایی که نیاز دارد او را تنها رها کند و نباید با نظر تحقیر و حقارت به برادر مسلمان خود نگاه کند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) که "اذیت مسلمان را خداوند دوست ندارد و حرام کرده است گفت: پیامبر در روایتی فرمودند حتی کسی که غیرمسلمانی را اذیت کند من پیامبر خدا را اذیت کرده و کسی که پیامبر را اذیت کند، خدا را اذیت کرده و اینها قوانین حقوق بشری اسلام است.

مولوی فاروقی اظهار داشت: تعجب می‌کنم کسانی که دم از اسلام می‌زنند اما انسان‌های بی‌گناه را در خانه خدا به شهادت می‌رسانند و این جای بسیار تاسف است.

وی افزود: باید مسلمانان بیدار باشند و یکی از علت‌هایی که امروز این ناآرامی‌ها و کشتارهای بی‌رحمانه در جهان ادامه دارد، همان تفرقه و اختلاف است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: امروز اگر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان با هم متحد و مسنجم بودند آیا جرثومه فساد یعنی اسراییل می‌توانست در برابر مسلمانان مقاومت کند؟

وی بیان کرد: متاسفانه همان سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" که نه تنها سیاست انگلیس که سیاست فرعون است را دشمنان اسلام با تمام نیرو و هزینه‌های هنگفت پیاده می‌کنند و در کشورهای اسلامی عواملی دارند به هر نامی که باشد تا اینکه بتوانند بر آتش تفرقه دامن بزنند.

مولوی فاروقی با تاکید بر اینکه ما مسلمانان باید بیدار باشیم افزود: اگر امروز سران کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر بودند و از آرمان‌های فلسطین و مظلومان جهان حمایت می‌کردند همانطور که جمهوری اسلامی حمایت می‌کند آمریکا و کشورهای غربی با همه سلاح‌های پیشرفته خود جرات نگاه کردن به مسلمانان را هم نداشتند همانطور که روزی مسلمانان در جهان حرف اول را می‌زدند و کسی جرات تعرض به آنان را نداشت.

وی گفت: اولین کاری که برای تسلط بر کشورهای اسلامی و منابع سرشار آنها انجام دادند این بود که کشور عظیم اسلامی را به ۴۶ کشور تقسیم و تجزیه کردند و امروز این وضع را به وجود آوردند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند افزود: به همین هم اکتفا نکردند و امروز در داخل کشورهای اسلامی عواملی را برای ایجاد تفرقه و اختلاف و کشتن برادران مسملان دارند تا اینکه بتوانند علیه اسلام و مسلمانان و بدنام کردن اسلام بهانه‌ای داشته باشند.

وی گفت: یکی از علت‌ها این است که از قرآن و سیره پیامبر اسلام (ص) دور شدیم و اگر به قرآن و سیره پیامبر برگردیم و به ریسمان الهی چنگ بزنیم اختلافی باقی نمی‌ماند و دشمنان هم جرات نمی‌کنند به هر کشوری که بخواهند حمله کنند و ثروت آنها را به یغما ببرند، هر کشوری را پایگاه نظامی قرار دهند یا متاسفانه کشورهایی را وادار کنند با رژیم غاصب و جنایکار اسراییل ارتباط برقرار کنند.

وحدت مسلمانان از مهمترین واجبات است

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه هم در این نشست گفت: وحدت مسلمانان از مهمترین واجبات است زیرا دشمنان اسلام حربه تفرقه و اختلاف را به عنوان گزینه برتر انتخاب کرده‌اند.

مولوی سید احمد عبداللهی افزود: صفات رئوف و رحیم از مهمترین صفات خداوند است که به پیامبر اسلام (ص) نسبت داده شده و حرمت مومن از حرمت کعبه هم بالاتر است لذا زمانی که مومنین اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند اعتصام به حبل الله می‌کنند و کسانی که بر طبل تفرقه می‌کوبند از حبل الله دور می‌شوند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل هفته وحدت را معین کردند تا زمینه‌ای برای اتحاد مسلمین باشد که از شاهکارهای امام بود و اثرات آن را امروز در جامعه مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه تصریح کرد: در خراسان جنوبی علما سعی بر این دارند که اتحاد شیعه و سنی حفظ شود و مهمترین هنر علما این است که وحدت را در جامعه نهادینه کنند و اختلافی که باعث ضعف می‌شود را از جامعه بردارند.

وی افزود: مسوولان نیز با عملکردشان می‌توانند وحدت را عملا در جامعه ایجاد کنند و در شهرستان مرزی درمیان آبرسانی و گازرسانی به روستاهای دورافتاده عملکرد خوبی است که تاثیر مهمی در وحدت دارد.

مولوی عبداللهی اظهار داشت: امروز متاسفیم که دشمنان اسلام افرادی را تربیت کنند که در عبادتگاه مسلمین و روز جمعه به نام اسلام، مسلمانان را به شهادت برسانند.

وی گفت: با اتفاقات ناگوار ۲ هفته گذشته در افغانستان می‌طلبد جوامع دینی و حوزه‌های علمیه وارد میدان شوند و این آفت را از چهره پاک اسلام بزدایند، این مصیبتی برای اسلام است و امت پیامبر نباید هنگام نماز قطعه قطعه می‌شدند.

وحدت مسلمانان فتنه دشمنان را ناکام می‌کند

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی هم گفت: وحدت مسلمانان، فتنه دشمنان اسلام را ناکام می‌کند و دشمنی که انتظار داشت آتش فتنه را ببیند با تدبیر پیامبر گونه امام راحل نظر شومشان ناکام ماند.

حجت الاسلام محسن مشرفی افزود: در این سال‌ها به خوبی آسیب تفرقه و اختلاف را درک و راهکار آن را تجربه کرده‌ایم همچنین به سایر کشورهای جهان اسلام صادر کردیم که چهار دهه گذشته از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر آن گواهی می‌‎دهد.

وی گفت: این زیبایی و همدلی در کشور نمود یافته و مفتخریم که ۵۰ شهید اهل سنت را استان خراسان جنوبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی اهدا کرده و اهل سنت مشارکت معناداری در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب در گام دوم انقلاب داشته‌اند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: امروز استمرار صدور راهبردهای وحدت به امت مسلمان ضرورت دارد و همه موظفیم در این عرصه تلاش کنیم که امیدواریم تحقق وعده الهی هرچه زودتر صورت گیرد و ما هم در تحقق آن سهیم باشیم.

برچسب‌ها اسلام هراسی افغانستان هفته وحدت خراسان جنوبی اهل تسنن امام جمعه بیرجند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلام هراسی افغانستان هفته وحدت اسلام هراسی افغانستان هفته وحدت خراسان جنوبی اهل تسنن امام جمعه بیرجند امام جمعه اهل سنت بیرجند کشورهای اسلامی تفرقه و اختلاف وحدت مسلمانان خراسان جنوبی دشمنان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است

آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی در اولویت های جهان اسلام خصوصا مسئله غزه، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه ، سیاست و اجتماع در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.
 
وی افزود: تقویت ، تحکیم و حفظ وحدت از جمله اولویت های جهان اسلام است؛ دشمنان نیز دقیقا همین مسئله را نشانه گرفته و با آسیب رساندن به راس تقویت این وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران درصدد نابودی آن هستند که هوشیاری جهان اسلام را می خواهد.

این عالم شیعه، ادامه داد: در عملیات وعده صادق اقتدار و قدرت ایران اسلامی را مشاهده کردیم و فهمیدیم تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کند تفرقه و اختلاف است و نه مسائل نظامی، از اینرو امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امت اسلام را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه نموده اند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در تاریخ اسلام و عملکرد انبیا الهی و اهل بیت علیهم السلام و نیز سیره علما و اندیشمندان جهان اسلام می توان به این مسئله دست پیدا نمود که یکی از مسائل مهم و مورد اتفاق در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: بزرگان و علمای اسلام پیوسته در تلاش بوده اند که اهداف تقریب موثر واقع شود و با تلمذ در مکاتب علمی وحدت بین مذاهب را گسترش داده اند، لذا باید مسئله غزه را بیش از گذشته همگان جدی بگیرند و با قاطعیت در مقابل صهیونیسم اقدام نمایند.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید