Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-26@18:59:24 GMT

بخشودگی جرایم تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۴۲۹۸

بخشودگی جرایم تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی

امتداد - رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی گفت: در اجرای بند«ز» تبصره2 قانون بودجه سال1400 کل کشور، 6 درصد جرایم تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به کشاورزان آسیب دیده از حوادث غیر مترقبه و خشکسالی که توسط شورای بررسی خسارت شهرستان به بانک معرفی شده باشند مورد بخشودگی قرار گرفته و مانده تسهیلات آن ها به مدت یکسال امهال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، عبدالرضا برزویی ضمن اعلام مطلب فوق افزود: اجرای مفاد بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور در سال جاری برای مشمولان بدهکاری که سررسید بدهی آن ها در بازه زمانی ۰۱-۰۷-۱۳۹۶ لغایت ۲۹-۱۲-۱۳۹۹ قرار گرفته باشد و توسط شورای بررسی خسارت شهرستان به بانک معرفی شده باشندتا پایان سال جاری و یا اتمام اعتبار استان ادامه دارد.

وی همچنین اعلام کرد: امسال در اجرای مصوبه بندز تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تا کنون بالغ بر ۱۴۳ میلیارد ریال جرایم وجه التزام متقاضیان معرفی شده به بانک مورد بخشودگی قرارگرفته است و این روند تا پایان سال و اتمام اعتبار ابلاغی ادامه دارد.

 بر اساس این قانون، جریمه تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۴ به کشاورزان اعم از دامداران، مرغداران، عشایر،کارگاه ها و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی که از حوادث غیرمترقبه از جمله: خشکسالی، سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، زلزله، آفات همه گیر گیاهی ودامی و …  آسیب و خسارت دیده باشند و تاکنون نسبت به تسویه بدهی خود اقدام ننموده اند، بخشوده و الباقی بدهی آن ها به مدت یکسال  امهال خواهد شد.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که از ابتدای سال ۱۳۹۴ تسهیلات ریالی دریافت کردند و خسارت وارده به آنها در اثر حوادث غیرمترقبه به تأیید کارگروه های استانی رسیده باشد و از نظر تاریخ مطالبات ناشی از تسهیلات اعطایی به آنان از سال ۱۳۹۴ به بعد سر رسید شده و پرداخت نشده باشد،مشمول این قانون خواهند بود.

برزویی خاطرنشان کرد: به موجب دستورالعمل ابلاغی از سوی بانک مرکزی ، اولویت استفاده از مزایای این بند قانونی با اشخاصی است که تا کنون از سایر حمایت‌های مشابه دولتی همچون استفاده از مزایای بند« خ» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه و یا مفاد ماده ۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، بند«و» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال۱۳۹۶ بند«ط»تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۳۹۷ و بند«ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ بهره‌مند نشده باشند.

 رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی اظهار داشت:تسهیلات اعطایی از محل منابع صندوق توسعه ملی،قراردادهای وجوه اداره شده،تسهیلات ارزی،تسهیلات ارزی تبدیل به ریال شده، اعتبارات اسنادی،خدمات بازرگانی و ضمانت نامه ها مشمول این دستورالعمل نیستند.

وی تصریح کرد: امهال تسهیلات مشمولان این دستورالعمل، براساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار درحال حاضر ۱۸ درصد و به مدت حداکثر یک سال خواهد بود و سررسید نیز با توجه به نوع فعالیت مشتری تعیین خواهد شد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: قانون بودجه سال بانک کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز، اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 حدود56 هزار میلیارد تومان بوده است در حالیکه دولت از بودجه سال گذشته حدود 159هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: خوردن کدام نوع نان خطرناک است؟

این رقم نشان میدهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150درصد رشد داشته است.

علاوه بر آن اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه حدود 75هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته حدود 9درصد رشد را تجربه کرده است.

مرکز پژوهشهای مجلس در این خصوص تاکید دارد، چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228484 برچسب‌ها یارانه­

دیگر خبرها

  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد