Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار«فلیکس پلاسنسیا گونسالس» وزیر امور خارجه ونزوئلا، گفت: آمریکای لاتین بخصوص ونزوئلا جزو اولویت های دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و ما مصمم هستیم روابط خود را با این کشورها توسعه دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما مسیر پیشرفت را با قدرت ادامه خواهیم داد،  گفت: در این دولت مصمم هستیم مشکلات ایجاد شده از سوی دشمنان  را کنار بزنیم و مسیر پیشرفت کشور را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیسی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط تهران - کاراکاس در حوزه‌های مختلف گفت: برای توسعه مناسبات دوجانبه باید برنامه روشن و بلند مدت طراحی شود تا چشم انداز روابط به سمت تقویت حداکثری حرکت کند.

رئیس جمهور با تحسین همراهی ونزوئلا با ایران در مجامع بین‌المللی افزود: با برنامه همکاری‌های بلند مدت میان دو کشور، چشم‌انداز روشنی برای گسترش و تعمیق روابط وجود دارد.

رئیسی با بیان اهمیت دولت ونزوئلا در سیاست خارجی ایران، ابراز امیدواری کرد با سفر رئیس جمهور ونزوئلا به تهران در آینده نزدیک، گام‌های جدیدی برای همکاری‌های بلندمدت دو کشور برداشته شود.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور کشورش به رئیس جمهوری اسلامی، ایران و ونزوئلا را دو کشور دوست توصیف کرد و گفت: دو کشور در مقابل نظام سلطه و کسانی که می‌خواهند به استقلال ما لطمه وارد کنند، متحد هستند.

«فلیکس پلاسنسیا گونسالس» از ایران به عنوان کشور مهم و تاثیرگذار منطقه نام برد و گفت: جمهوری بولیواری ونزوئلا در کنار ایران به دفاع از چندجانبه‌گرایی و مقابله با مداخله آمریکا متعهد است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا هم با تاکید بر ضرورت گسترش روابط دو کشور، گفت: تدوین برنامه روابط بلند مدت دو کشور می‌تواند در تحقق این هدف موثر باشد و ونزوئلا آماده توسعه روابط درهمه زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رئیسی ونزوئلا رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است

به گزارش قدس آنلاین آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای سریلانکای خود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  از همان زمان روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد و امروز قرار شد این روابط در همه حوزه ها گسترش پیدا کند؛ زیرا ظرفیت های خوبی در هر دو کشور وجود دارد و تبادل این ظرفیت ها می تواند برای هر دو ملت خوب و مفید باشد.

وی ادامه داد: با پیگیری های وزرای خارجه ها هر دو کشور هر چه زودتر کمیسیون‌های مشترک بین دو کشور برگزار شود تا توافقات در حوزه های کشاورزی، علمی، فرهنگی و ... هر چه زودتر انجام شود

رئیس جمهور گفت: تهدید و تحریم ها هیچ وقت نتواسته است ملت ایران را متوقف کند و این اقدامات باعث کند شدن حرکت ملت ایران نشده بلکه این اقدامات باعث پیشرفت ملت ایران شده است و امروز ایران یک کشور پیشرفته و فناور شده است و آماده انتقال آن به کشورهای دیگر از جمله سریلانکا هستیم.

رئیسی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا خدمات فنی و مهندسی را به سریلانکا صادر کنیم مانند سدی که امروز در این کشور افتتاح شد که تلفیقی از همکاری بین دو کشور بود؛ زیرا سرمایه از سریلانکا و خدمات فنی مهندسی از ایران بود که این حرکت استارت حرکت های بعدی خواهد بود.

وی با اشاره به مسئله فلسطین، تصریح کرد: دغدغه امروزی که وجود دارد نه تنها مختص جهان اسلام نیست بلکه دغدغه تمام مردم جهان است و سوالی که وجود دارد این است که چرا با وجود سازمان های بین المللی باید نسل کشی و کودک کشی در فلسطین اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر دنیا ظالم و غاصب را مجازات نکند چه تضمینی وجود دارد که یک گروه دیگر، فردا یک سرزمین یا کشور دیگر را برای مدت‌هایی غصب نکند و مردم آن سرزمین را  نکشند یا از آن کشور بیرون نیندازد. برای اینکه بدانند در عالم نظام عادلانه‌ای حاکم است باید دادگاه‌های بین‌المللی رژیم غاصب صهیونیستی را به کیفر اقدامات خود برسانند تا هیچکس در عالم حق نداشته باشد حق یک ملت را عصب و زنان و کودکان آن را بکشد.  

رئیسی در پایان بیان داشت: به مردم عزیز سریلانکا می‌گویم که هیچ مانعی برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی فرهنگی بین ایران و سریلانکا وجود ندارد. دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سریلانکا مصمم هستند که روابط را در همه سطوح ارتقا بخشند و یقین داریم این تصمیم به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است