Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «فلیکس پلاسنسیا» وزیر خارجه ونزوئلا که به تهران سفر کرده، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

وزرای خارجه قرار است پس از انجام رایزنی‌هایشان، در نشست خبری مشترک به تشریح مذاکرات انجام شده بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۳ مهر ماه در تماس تلفنی با «فلیکس پلاسنسیا» همتای ونزوئلایی خود در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و همکاری‌های فیمابین به رایزنی پرداخت.

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی بر پیگیری توافقات و تهیه نقشه راه روابط دوجانبه و همچنین نهایی کردن جزئیات پروژه های همکاری‌های اقتصادی در سفر آتی وزیر خارجه ونزوئلا به تهران که در آینده نزدیک انجام خواهد شد، تأکید کردند.

به گزارش فارس، وزرای خارجه ایران و ونزوئلا همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه ونزوئلا در دیدار با امیرعبداللهیان گفت که این کشور با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می‌کند و افزود: روابط بین دو کشور نشان داد که فاصله جغرافیایی نمی‌تواند مانع همکاری کشورهای مستقل باشد. 

امیرعبداللهیان هم با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با ونزوئلا ندارد، گفت دو کشور به تلاش مشترک خود برای شکست تحریم‌های ظالمانه آمریکا ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو که به منظور شرکت در دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا به تهران سفر کرده است، با «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد.

مرتضوی در این دیدار به تشریح مهمترین ظرفیت‌های صادرات محور جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های دو کشور پرداخت.

وزیر کار با اشاره به امضای ۸ یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی بر تسریع در اجرای این برنامه‌ها تاکید کرد.

مرتضوی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بورکینافاسو را عهده دار است.

کد خبر 6089617

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران