Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی زاده افزود: درجه دانش بنیانی به شرکتی اعطا می شود که صلاحیت دانش بنیانی بودن آن توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص، تایید شود. 

وی ادامه داد: طی ۶ ماهه نخست امسال همچنین شناسایی و فرآیند پیش ممیزی واحدهای مستعد در زمینه اخذ درجه دانش بنیانی توسط شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی برای ۹ واحد صنعتی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: اخذ درجه دانش بنیانی از جمله برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی استان برای ارتقای سطح فناوری و دانش فنی واحدهای صنعتی است که کسب آن واحد را از ۱۰۰ مزیت و تمام حمایت‌ها و تسهیلات قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات بابت محصولات تأیید شده بهره مند می کند.

بهرامی زاده افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال به منظور ارتقای سطح فناوری و دانش فنی واحدهای صنعتی خراسان رضوی پنج طرح رفع نیاز فناورانه با توجه به نیاز واحدهای صنعتی در حوزه فرمالاسیون، تامین دستگاه ها و ماشین آلات هایتک، منطبق با اعلام نیاز به شرکت شهرکهای صنعتی و استفاده از مشاوره های تخصصی شهرک از طریق فناورها و شرکتهای دانش بنیان سطح استان اجرا شده است.

وی پنج پروژه رفع نیازهای فناورانه مزبور را شامل تولید و بررسی ویژگیهای فیزیکوشیمیایی و آنتی اکسیدانی پودر عصاره زیرپوشانی شده خرفه و کاربرد آن به منظور استفاده در یک سیستم غذایی و لبنی، بررسی پایداری و کاربرد فرآورده های مواد غذایی مورد استفاده قنادی در محصولات مختلف، طراحی و ساخت فرمانتور تولید خمیر ترش، تهیه کامپوزیتهای پلیمری زیست تخریب پذیر برای ساخت ظروف یکبار مصرف مواد غذایی و فرمولاسیون بستنی پروبیوتیک غنی شده برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در راستای ارتقای سطح فناوری واحدهای صنعتی استان، این شرکت به منظور بهره مندی واحدها از هیات علمی دانشگاه ها و خبرگان علمی و دانشگاهی درصدد انعقاد تفاهمنامه هایی با مراکز آموزشی و نهادهای مختلف برآمده است.

بهرامی زاده افزود: در این راستا طی ۶ ماهه نخست امسال امضای تفاهمنامه همکاری با پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد، جهاد دانشگاهی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان انجام گرفت و امضای تفاهمنامه های دیگری نیز با برخی از نهادهای مختلف استان در جریان است.

وی اضافه کرد: این تفاهمنامه ها، برنامه ریزی و حمایت از برگزاری دوره های آموزشی برای شرکتهای دانش بنیان و فناور به منظور ارتقای توانمندیها و توسعه بازار صادراتی، اتخاذ رویکرد مبتنی بر ارزشگذاری داراییهای فکری و مدیریت و بهره برداری تجاری از آنها، برگزاری وبینار نیازسنجی دارایی های فکری، تجارت با پاکستان و هند و کمپین فکری و تجاری سازی اختراعات را دنبال می کنند.

۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ مورد شهرک صنعتی و ۲۱ مورد ناحیه صنعتی است.از مجموع این موارد، ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی، فعال است و واگذاری زمین در آن در حال انجام است.

برچسب‌ها هند مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت پاکستان دانشگاه فردوسی مشهد دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران هند مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت پاکستان دانشگاه فردوسی مشهد دانش بنیان ها شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی واحدهای صنعتی دانش بنیانی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: چند واحد تولیدی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل راهی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جمع صنعتگران و واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با حمایت مالی از این واحدهای تولیدی درصدد حضور قدرتمند در بین تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل بیان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می شود تا در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

علایی اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا با کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

وی این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی و توانمندی اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان