Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ماجرای سرقت‌های وحشتناک «افعی سیگاری» از زنان و دختران مشهدی هنگامی فاش شد که مال باختگان با مراجعه به مراکز انتظامی، از یک گوشی قاپ موتورسوار شکایت کردند. آن‌ها در اظهارات خود از دزدی سخن گفتند که تصویر یک افعی روی تی شرت سیاه رنگش خودنمایی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دزد بی رحم که در همه صحنه‌های سرقت یک نخ سیگار بر لب داشت تاکنون به ۱۲۰ فقره گوشی‌قاپی در مشهد اعتراف کرده است.

موتورسوار سابقه‌داری که در مناطق مختلف مشهد گوشی‌قاپی می‌کرد و به «افعی سیگاری» مشهور شده بود در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به چنگ قانون افتاد که در پرونده‌های دیگری نیز تحت تعقیب بود و شاکیان همچنین مدعی بودند که گوشی قاپ موتورسوار، سیگاری بر لب داشت و خیلی خونسرد از صحنه جرم می‌گریخت. با افزایش پرونده‌های کیف و گوشی‌قاپی توسط موتورسوار تک رو، ماجرا اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد و احساس امنیت در شهروندان به مخاطره افتاد.

به همین دلیل، با صدور فرمانی خاص از سوی سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) رسیدگی ویژه به پرونده‌های گوشی قاپی به کارآگاهان پلیس آگاهی سپرده شد و بدین ترتیب گروهی تخصصی از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن، حوادث گوشی قاپی‌های اخیر از بانوان را زیر ذره‌بین تحقیقات پلیسی بردند.

کارآگاهان که فعالیت‌های اطلاعاتی را زیرنظر مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) ادامه می‌دادند، ابتدا به بررسی دقیق پرونده‌های تشکیل شده در مراکز انتظامی پرداختند و به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد سارق کیف و گوشی‌قاپ از دزدان حرفه‌ای و سابقه‌دار است چرا که شگرد‌های ارتکاب جرم و خونسردی وی در صحنه‌های سرقت حکایت از آن داشت که او بدون نقاب و حتی ماسک به گونه‌ای دست به سرقت می‌زند که گویی بار‌ها این اعمال را تکرار کرده است.

بیشتر بخوانید

دستگیری زنان زورگیر در مشهد

به همین دلیل تصاویر فرضی از متهم ترسیم شد و با مشخصاتی که مال باختگان به پلیس ارائه می‌دادند جست وجو‌ها در بانک اطلاعاتی مجرمان ادامه یافت تا اینکه تصویری واقعی از یک جوان سابقه دار ۲۴ ساله به دست آمد که اکنون در میان مال باختگان و شاکیان به «افعی سیگاری» مشهور شده بود.

با جمع آوری این اطلاعات، تحقیقات غیرمحسوس گروه ویژه کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ «جواد میش مست» (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی) برای شناسایی مخفیگاه این دزد بی‌رحم آغاز شد و در مدت کوتاهی منزل قدیمی محل سکونت وی در منطقه خواجه ربیع مشهد در حالی به محاصره درآمد که تصاویری از صحنه‌های گوشی قاپی او در فضای مجازی نیز منتشر شده بود و براساس این گزارش، کارآگاهان پس از حدود ۲ ساعت عملیات تعقیب و مراقبت و کسب مجوز‌های قضایی وارد عمل شدند و این دزد سابقه‌دار را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه وی یکی از تی‌شرت‌های سیاه با نماد افعی نیز کشف شد که در صحنه‌های گوشی قاپی به تن داشت و در تصاویر دوربین‌های مدار بسته نمایان بود. با انتقال متهم به پلیس آگاهی، بازجویی‌های تخصصی از وی در حالی آغاز شد که ۳۷ تن از مال باختگان با مراجعه به پلیس آگاهی او را شناسایی کردند.

«افعی سیگاری» در ادامه بازجویی‌ها تاکنون به ارتکاب ۱۲۰ فقره کیف و گوشی قاپی در بولوار‌های خیام، سجاد، پیروزی، وحدت، مجد، شفا، آبکوه و فکوری اعتراف کرده است که در همه صحنه‌های سرقت یک نخ سیگار بر لب دارد.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با تایید خبر دستگیری «افعی سیگاری» گفت: بررسی‌های پلیس نشان داد که این جوان ۲۴ ساله معتاد ۳ سال سابقه کیفری به جرم سرقت دارد که فروردین امسال نیز دستگیر و مرداد گذشته از زندان آزاد شده است.

او  افزود: این سارق حرفه‌ای از سوی بازپرس شعبه ۶۰۲ نیز تحت تعقیب بود و پرونده‌ای مفتوح هم در شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری ۲ مشهد داشت و برای گمراه کردن شهروندان و به دلیل اینکه هنگام ارتکاب جرم جلب توجه نکند، روی موتورسیکلت با خونسردی سیگار می‌کشید تا شهروندان به او مشکوک نشوند!

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: کنکاش‌های پلیس در گذشته این سارق معروف به «افعی سیگاری» نشان داد که او فرزند طلاق است و از ۶ سالگی به دلیل جدایی پدر و مادرش از یکدیگر با ناپدری زندگی کرده است. اما از حدود ۱۶ سالگی از آن‌ها جدا شده و مسیر خلاف را در پیش گرفته است.

تحقیقات کارآگاهان با نظارت سرهنگ مرادی (رئیس اداره مبارزه با سرقت آگاهی) درباره جرائم احتمالی دیگر این متهم در حالی ادامه دارد که او مال‌خران گوشی‌های سرقتی را نیز به پلیس معرفی کرده و ادعا دارد هرگوشی سرقتی را حدود ۲ میلیون تومان به خریداران اموال سرقتی فروخته است.

 

انتهای پیام//س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث سرقت بزهکاری پلیس آگاهی خراسان رضوی مال باختگان گوشی قاپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسرش در پاسداران
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • قتل هولناک مادر با ضربات دمبل در پاسداران تهران
  • قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک وزنه بدنسازی
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسر