Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله دژکام در نشستی با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، ضمن مغتنم شمردن حضور ایشان در شیراز و استان فارس، به یادآوری جایگاه خاندان حسینی الهاشمی در شیراز و استان فارس و همچنین خدمات مرحوم آیت‌الله خزعلی اشاره کرد و اظهار داشت: شخصیت خانم خزعلی همیشه جزء پیشروان و پیشگامان نوآوری و نوپردازی در عرصه فعالیت بانوان و متناسب با الگوی اسلامی و ایرانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه گفت: برای ایجاد تحولات عمیق فرهنگی و اجتماعی، ۴۰ سال زمان زیادی نیست؛ در عین حال متاسفانه دشمنان اینگونه القاء می‌کنند که ما در این مدت کار عمیق و ماندگاری انجام نداده ایم؛ اما اگر حقایق را به درستی بنگریم، درمی‌یابیم که اتفاقا کار بزرگی انجام می دهیم و ۴۰سال است برای آن زحمت کشید‌ه‌ایم و الحمدالله توفیقات‌ فراوانی در این مدت داشته‌ایم، از این جهت نباید دچار عجله در نتیجه گیری شویم که نتیجه آن ناامیدی برای فرزندانمان باشد چرا که ما باید در یک زمان معقول و متعارف به این نتایج برسیم.

آیت الله دژکام با بیان اهمیت کار و تلاش در جامعه افزود: در راستای تلاش و جوشش، بانوان ما در برهه هایی از تاریخ ۴۰ ساله انقلاب از آقایان جلوتر بوده اند؛ یک کاری که زمین مانده است را وقتی می گوییم بانوان اقدام کنند کار راه می افتد و در ادامه آقایان نیز حرکت را انجام می دهند.این جوشش و حرکت در بین بانوان امروز چشمگیر است و از این فرصت الهی باید برای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما باید این تلاش را که ظرفیتش امروز در جامعه بانوان به حمدالله زیاد است به پیش ببریم و رواج دهیم و تکثیر کنیم تا ان‌شاءالله به الگوی مناسب دست پیدا کنیم.

دژکام خاطرنشان کرد: ما باید مهرورزی را به عنوان بن مایه فعالیت بخش زنان قرار دهیم،چرا که بانوان در این قضیه مسلما نقش اساسی دارند و در خانواده مهرورزی با بانوان شروع می شود و نقش بانوان در تلطیف عواطف جامعه ما بسیار موثر است و هنوز که هنوز است مردان ما خیلی غیرت دارند و عموما کارهای سخت را نمی گذارند بانوان انجام دهند و این فضا که می تواند یک بانویی با حضور خودش این مهرورزی، محبت به انسان، محبت به هم نوع و احترام به دیگران را به گونه ای تلقین کند که بقیه در آن راستا همکاری کنند را باید نهادینه کنیم و تلاش های شما در این جهت نتایج خوبی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اجرای طرح خانواده متعالی ‌که ذیل راهبردهای نقشه مهندسی فرهنگی استان تعریف شده است، طرح مهم و خوبی است که از شیراز شروع شده است و اهداف والایی دارد.

دژکام اضافه کرد: ما تا رسیدن به هدف مسیر طولانی داریم و امید داریم با حضور دولت جناب آقای رئیسی و حضور خانم خزعلی در معاونت امور زنان و خانواده این مسیر تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مسلما اگر بخواهیم به اهداف عالی برسیم مسیر حرکت ما را تعصب ها و مانع تراشی ها برای تفکر جدید کند خواهد کرد بنابراین باید سلیقه های دیگری را بپذیریم ولو اینکه فهم او را از آیه و حدیث، از سیره پیامبر و اهل بیت قبول نداشته باشیم اما اگر مجال تفکر را بر او ببندیم خودمان نیز در جای خود خواهیم ایستاد.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: امروزه بسیاری از صاحب نظران و متخصصان فرهنگی با نگاه های مختلف سیاسی، اجتماعی و علمی که دارند، معتقدند وضعیت فرهنگی مناسبی بر برخی بخش های جامعه ما حاکم نیست؛ همین افراد علیرغم تفاوت نگاه‌هایشان، راه حل های مشترکی برای حل مسائل دارند. چرا از این وجوه اشتراکی استفاده نکنیم؟

وی افزود: به نظر بنده اگر هم افزایی ایجاد کنیم توان این تغییر را داریم و شیراز یکی از شهرهایی است که به جاهای دیگر الگو می دهد و بالاخره نقش آفرینی شیراز در جهات فرهنگی مربوط به استان فارس نیست و حداقل مربوط به ایران و بلکه فراتر از ایران است و باید در این مسیر کار و تلاش کنیم و اثر گذار باشیم.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به استان فارس امام جمعه شیراز آیت الله دژکام معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده انسیه خزعلی نمایندگی ولی فقیه در استان فارس طرح خانواده متعالی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی شیراز بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.
محمدجواد مرادیان افزود: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.
سم موجود در قارچ‌های خودرو با هیچ یک از روش‌های پخت شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • بهاران پربارش فارس
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه