Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران جزئیات نشست امروز این مجمع با مسئولان دادگستری استان را تشریح کرد.

«علی خضریان» نماینده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا از نشست امروز (دوشنبه، ۲۶ مهرماه) مجمع نمایندگان استان تهران با مدیرکل، مدیران و مسئولان دادگستری این استان خبر داد و گفت: مسئولان دادگستری در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پرونده‌های قضایی، اطلاعاتی را در مورد سختی کار قضات در رسیدگی به تعداد بالای پرونده های قضایی و مشکلات ایجاد شده ناشی از آن ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: همچنین مسئولان مربوطه مسائلی را در حوزه کمبود نیرو، مشکلات معیشتی قضات و کارکنان دادگستری و امکان جذب قاضی جدید برای افزایش ظرفیت، مطرح و گزارشی از وضیت نسبت قضات به جمعیت استان با توجه به استانداردها را ارائه کردند.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: نمایندگان هم موضوعاتی از قبیل کمک برای رفع مشکلات مردم در دستگاه قضا، انجام کار پژوهشی برای کمک مجلس و اعلام آمادگی برای همراهی با دستگاه قضا به منظور رفع برخی مشکلات تقنینی و کاهش پرونده‌های قضایی را مطرح کردند و تاکید داشتند که اصلاح قوانین باید به شرط انجام کار پژوهشی باشد و مشخص شود که کجای قوانین زمینه ایجاد مشکلات عمومی، اجتماعی و افزایش پرونده‌های قضایی را فراهم کرده است.

 

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به طور قطع همانطور که در مجلس یازدهم به اصلاح قوانین جهت کاهش پرونده در دیوان عدالت اداری مبادرت ورزیده شد، در صورت نیاز به اصلاح قوانین در دیگر حوزه‌های قضایی هم ورود خواهد کرد؛ نمایندگان برای بهبود وضعیت معیشتی قضات و کارکنان پیشنهاد ایجاد و تشکیل کارگروه‌هایی برای بررسی دقیق‌تر نظام پرداخت حقوقی را دادند و برای توجه به بودجه دادگستری در بودجه سال‌های آینده و همچنین ارائه پیشنهاد به دولت برای اصلاح لایحه بودجه سال آینده به منظور حل مشکل معیشتی کارکنان و قضات اعلام آمادگی کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان تهران مشکلات اسلامشهر مجلس مشکلات مردم مجلس شورای اسلامی بودجه دولت لایحه بودجه خضریان پرونده های قضایی اصلاح قوانین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره شفاف شدن شهریه‌های مدارس غیردولتی گفت: در طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که انجام شده یکی از بحث‌ها قانونمندی در پرداخت شهریه، حقوق حق‌التدریس‌ها، زمان آموزش، عنوان و مجوز مدارس و کیفیت مدارس است که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: موارد مذکور هم مورد مطالبه معلمان حق‌التدریس غیرانتفاعی و هم صاحبان مدارس بود و طوری قانون را تصویب کردیم که منافع هر دو طرف تامین شود و حقوق کسی ضایع نشود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد با اصلاح قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی مباحث مربوط به شهریه، کیفیت مدارس و نوع مدارس هم اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: با ابلاغ قانون جدید و نظارت جدی بر اجرای قانون، شهریه‌های مدارس غیردولتی سامان‌دهی می‌شود، چون الان با نقص‌هایی که در قانون قبلی وجود دارد، مواجهیم و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام فلاحی اظهار کرد: در قانون جدید بحث کسانی که می‌خواهند مجوز بگیرند دیده شده حتی به تعارض منافع به صورت جدی پرداخته شده است. 

وی درباره تعارض منافع گفت: منظور از تعارض منافع این است که شاید کسانی که ممکن است جایگاهی داشته باشند بخواهند مجوز بگیردند لذا یک محدودیت‌هایی برای آنها وجود دارد و اگر خودشان در آموزش و پروش و جا‌های دیگر سمت داشته باشند این‌ها در گرفتن مجوز‌ها محدود می‌شوند البته این مورد مربوط به مجوز‌های جدید می‌شود، چون قانون عطف به‌ماسبق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است