Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@06:03:44 GMT

رایزنی مرکل و السیسی با محوریت برجام

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۸۱۹۹

رایزنی مرکل و السیسی با محوریت برجام

صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور مصر در رایزنی با هم درباره روابط دوجhنبه و آخرین تحولات مکنطقه از جمله برجام گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان روز دوشنبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر ، ویدئو کنفرانسی انجام داد. برلین اعلام کرده که مرکل و السیسی درباره لیبی،توافق هسته ای ایران، تحولات خاورمیانه و همه گیری کرونا گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدراعظم آلمان در روزهای گذشته نیز در نشست خبری مشترک با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خواستار بازگشت فوری ایران به مذاکرات وین برای احیای برجام شد. 

وی با تاکید بر لزوم ازسرگیری مذاکرات وین، گفت: ما خواستار ارسال یک پیام حتمی به ایران هستیم مبنی بر این که آن‌ها باید فوراً به میز مذاکرات بازگردند. 

صدراعظم آلمان سپس بدون اشاره به بدعهدی سه کشور اروپایی عضو برجام و خروج یکجانبه آمریکا از این توافق، اظهار داشت: «هفته‌های آتی برای آینده توافق هسته‌ای با ایران تعیین‌کننده است. هر روز که بدون پاسخ تهران به پیشنهادات آمریکا می‌گذرد، به غنی‌سازی بیشتر اورانیوم توسط ایران می‌انجامد.»

مرکل در این خصوص گفت: «من همچنین روسیه و چین را در این جا مسئول می‌بینم، زیرا اگر برجام آنچه را که باید انجام ندهد، (اوضاع) بسیار پیچیده خواهد شد، بنابراین در حال حاضر هفته‌های تعیین‌کننده‌ای را در ارتباط با توافق طی می‌کنیم.» 

گفتنی است، تاکنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت «جو بایدن» رئیس جمهوئر کنونی آمریکا اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: مرکل صدر اعظم آلمان السیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از گزینه جذاب تراکتور؛ اسطوره فوتبال آلمان به تبریز می‌آید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه تراکتور پس از قطع همکاری با پاکو خمز، با وجود مذاکره با گزینه‌های مختلف همچنان سرمربی جدیدش را انتخاب نکرده است.

به نقل از فارس این باشگاه روز گذشته در خبری مدعی مذاکره با یک گزینه پرافتخار و تلاش‌ها برای رفع موانع انتخاب وی خبر داده بود. ظاهرا باشگاه تراکتور مذاکرات مثبتی با یحیی گل‌محمدی انجام داده اما تاکنون موفق به کسب جواز نشستن سرمربی پیشین پرسپولیس روی نیمکت خود نشده است.با این وجود از روز گذشته اتفاق جالبی در تراکتور رخ داده و آن هم آغاز مذاکرات هوشنگ نصیرزاده با یورگن کلینزمن، سرمربی پیشین تیم‌های ملی کره جنوبی، آلمان، آمریکا و بایرن مونیخ برای حضور در تبریز است.حال باید دید مدیران این باشگاه می‌توانند این سرمربی ۵۹ ساله سرشناس را راضی به حضور در تراکتور کنند؟کلینزمن پس از حذف تیم ملی کره در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به دلیل نارضایتی کمیته فنی این فدراسیون ، مجبور به قطع همکاری شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898673

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • رونمایی از گزینه جذاب تراکتور؛ اسطوره فوتبال آلمان به تبریز می‌آید؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم