Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن فرهادی معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به شیوه نامه های بازگشایی مدارس در کشور اظهار کرد: در حال حاضر مدارس کم جمعیت و زیر ۱۰۰ دانش آموز مانندمدرسه های عشایری و روستایی به صورت حضوری براساس آخرین دستورالعمل های ابلاغی برگزار و بازگشایی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال گذشته نیز مدارس مناطق روستایی و عشایری کم جمعیت به صورت حضوری دایر شده بود.

او ادامه داد: در برخی از مدارس مناطق روستایی دسترسی به اینترنت ضعیف و برگزاری کلاس های درس به صورت الکترونیکی در این مدرسه ها دچار مشکلاتی بود که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی مانند زدن ماسک اینگونه مدارس به صورت حضوری برگزار می شد.

معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت بیان کرد: بر اساس توافقی که بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش انجام شده است مدارس پرجمعیت با توجه به افزایش پوشش واکسیناسیون به خصوص دانش آموزان ۱۲تا ۱۸ سال ، برگزاری کلاس های درس به صورت تلفیقی از حضوری، مجازی باشد.

فرهادی با اشاره به برگزاری حضوری دروس در مدارس پرجمعیت افزود: بر اساس تصمیمی که گرفته شده است دروسی که امکان برگزاری آن به صورت مجازی نبوده یا درس های اصلی و مهم با رعایت نکات بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار شود و مدارس مقطع ابتدایی که نیازمند آشنایی دانش آموزان است به شرط داشتن فضای کافی به صورت حضوری برگزار شود.

او گفت: انتخاب دروس در مدارس به صورت حضوری و انتخاب شیوه اجرا برعهده مدارس گذاشته شده است. اجرای زوج و فرد برگزاری کلاس ها یکی از شیوه های اجرای بازگشایی مدارس به صورت حضوری است.

فرهادی گفت: تا اجرای این طرح تمام کارکنان مدارس و معلمان به طور کامل واکسینه شده تا خطر بستری و ابتلا کاهش پیدا کند. تهویه مناسب کلاس ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در هنگام برگزاری حضوری کلاس های درس باید به طور دقیق انجام شود.

بیشتر بخوانید:

احتمال افزایش مجدد ابتلا به کرونا در کشور/ واکسن پاستوکووک در دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا در ایران صورت حضوری برگزاری کلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، والدین کودکانی که شش سال آن‌ها تمام و کار سنجششان انجام شده، می‌توانند از ۱۹ اردیبهشت برای ثبت‌نام فرزندشان در کلاس اول اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، حمید طریفی‌حسینی، با بیان اینکه ۱۹ اردیبهشت ماه ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز می‌شود گفت: سال گذشته از اواخر اردیبهشت ماه شرایط پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت الکترونیک فراهم شد که تجربه موفقی بود، امسال با توجه به اولویت‌های وزارتخانه، جلو کشیدن تقویم‌های اجرایی در دستور کار است و از ۱۹ اردیبهشت ماه فعالیت‌های اجرایی ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است افزود: این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر