Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری شبکه جمع‌آوری فاضلاب یکی از اختراعات مهم بشر محسوب می‌شود، امروزه در اکثر شهرها و حتی برخی از روستاهای کشور نیز شبکه جمع‌آوری فاضلاب راه‌اندازی شده است و امروز بحث راه‌اندازی این شبکه در شهرها و روستا یک مطالبه به‌حق و ضروری محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، در گذشته زمانی‌که شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرها راه‌اندازی نشده بود، مردم از چاه‌های فاضلاب برای دفع پساب خانگی خود استفاده می‌کردند و یا گاهی این پساب در معابر رها می‌شد و این اقدام باعث ایجاد آلودگی محیطی و متساعد شدن بوی نامطبوع در محلات مختلف می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا برای جلوگیری از ایجاد آلودگی و انتقال بیماری اجرای شبکه فاضلاب در شهرها و روستا یک امر ضروری تلقی می‌شود، متاسفانه شاهدیم در برخی از نقاط و محلات شهرها شبکه فاضلاب به‌طور کامل اجرا نشده و این مسئله موجب ایجاد نارضایتی شدید در بین ساکنان این مناطق شده است.

تعدادی از مردم شهر لردگان گلایه‌های متعددی را بابت عدم اجرای کامل شبکه فاضلاب در چند محله از این شهر با خبرگزاری ایسنا در میان گذاشتند.

مسئولان بگویند چرا شبکه فاضلاب لردگان تنها در چند محله اجرا نشده است

یکی از ساکنان شهر لردگان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اجرای شبکه فاضلاب از چند سال گذشته در شهر لردگان آغاز شده است، اظهار کرد: در محله مسجد امام حسن ساکن هستم، متاسفانه شبکه فاضلاب در محله سکونت بنده اجرایی نشده است و پگیری از مسئولان نیز بی‌نتیجه بوده است.

وی بیان کرد: برای تخلیه چاه فاضلاب در محله با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و باید به‌صورت مستمر با شرکت‌های تخلیه چاه تماس بگیریم، این موضوع مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد می‌کند، تعدادی از اهالی نیز برای اینکه چاه فاضلاب آن‌ها به سرعت پر نشود، برخی از فاضلاب تولیدی خود را در کوچه رها می‌کنند که این مسئله باعث آلودگی و بوی نامساعد می‌شود.

این شهروند لردگانی گفت: این حق طبیعی تمامی شهروندان است که به شبکه جمع‌آوری فاضلاب دسترسی داشته باشند، مسئولان باید پاسخ دهند که علت ایجاد وقفه در اجرای شبکه فاضلاب در این شهر چیست؟ چرا تمامی ساکنان به‌غیر از چند محله باید به این شبکه دسترسی داشته باشند؟

عملیات اجرایی تکمیل شبکه فاضلاب در شهر لردگان از دو هفته آینده آغاز می‌شود

احمدرضا محمدی- مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای شبکه فاضلاب در شهر، اظهار کرد: از اجرای شبکه فاضلاب در این شهر تنها یک کیلومتر باقی‌مانده است، علت تاخیر و ایجاد وقفه در اجرای کامل این شبکه اتمام بودجه دولتی مربوط به پروژه و کمبود اعتبار بود.

وی افزود: در حال حاضر منابع مالی موردنیاز برای اتمام شبکه فاضلاب در شهر لردگان از منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تامین شده است، همچنین مناقصه‌ای برای جذب پیمانکار جدید در حال انجام است، پیش‌بینی می‌شود از دو هفته آینده عملیات اجرایی یک کیلومتر باقی‌مانده از این شبکه در شهر لردگان توسط پیمانکار آغاز شود،

محمدی بیان کرد: همچنین در محلاتی که به تازگی در قالب طرح‌های توسعه به شهر لردگان اضافه شده است و نقاط جا افتاده که از شبکه فاضلاب بی‌بهره هستند، شبکه فاضلاب اجرا خواهد شد.

مشکلات اجرای شبکه فاضلاب در تعدادی از محلات لردگان حل شده است

رضا بامیر ساطحی- فرماندار شهرستان لردگان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از اجرای خطوط اصلی فاضلاب در لردگان حدود پنج کیلومتر باقی‌مانده است، اظهار کرد: شبکه فاضلاب در بسیاری از محلات اجرا شده است، اما در چند محله از جمله محله مسجد امام حسن(ع) اجرا نشده است.

وی افزود: برای تخصیص انشعاب فاضلاب در شهر لردگان در برخی از محلات مشکل اعتبار برای خرید دستگاه مکش وجود داشت که این مشکل حل شده است و به‌زودی این دستگاه خریداری و نصب می‌شود تا انعشاب به اهالی واگذار شود.

بامیر گفت: قراردادی برای اجرای بخشی از شبکه باقی‌مانده فاضلاب در لردگان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی در کمتر از یکماه آینده آغاز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری لردگان فاضلاب شبکه جمع آوری فاضلاب اجرای شبکه فاضلاب شبکه فاضلاب در شهر عملیات اجرایی شهر لردگان باقی مانده چند محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، برنامه تلویزیونی «امتداد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی انصاری پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولید و پس‌تولید آماده پخش شده است و به زودی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

این برنامه گفت‌وگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفت‌وگو با مهمانان بپردازد.

هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مولفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشا آن‌ها، وادی فکر و اندیشه است.»

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی مهمان مخاطبان خود در شبکه چهار می‌شود.

کد خبر 6097126 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد